PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Hann få igenom en beställning på webbis. Fick det bekräftat från webbis också via deras chatt. Tack för tipset!
Sidan är nu uppe igen så är ni snabba går det fortfarande att få tag i en.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag la en beräkning på webbhallen. Upphämtning i butik om en till två dagar.

Får avbeställa MM i så fall.

Medlem
Playstation 5

Beställde precis en ps5 på Webbhallen. Hade 50 på lager. Man måste vara inloggad för att kunna beställa.

Medlem

Media Markt har Xbox Series X inne i lager i vissa varuhus. Inte alls samma efterfrågan som för PS5, så ni som vill ha en Xbox har goda chanser att få köpa en.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Media Markt har Xbox Series X inne i lager i vissa varuhus. Inte alls samma efterfrågan som för PS5, så ni som vill ha en Xbox har goda chanser att få köpa en.

Var? Jag har varit inne i flera utan resultat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Mina lurar är från ps4at så funderar på att uppgradera nu. 997 var vad mina tidigare PS lurar kostade ungefär.

Skrivet av Stripe:

Var? Jag har varit inne i flera utan resultat.

Det stod tidigare idag att den fanns på lager i Jönköping.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Det stod tidigare idag att den fanns på lager i Jönköping.

Såg nu på kartan att det finns XSX i lager på Media Markt i Nacka. Lite långt för mig dock. Hoppas någon som jagar en får tag i den

Medlem

Sidan för ps5 på webbis är uppe igen nu https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Beställde nyss en ps5 från Webhallen och har kollat med deras kundservice och fått det bekräftat att jag lyckats norpa ett ex som skickas inom kort. Yay

Står fortfarande att det finns över 50+ på lagret så passa på!!

Medlem

Beställde diskversion i MM butik 12/8. Idag 25/8 fick jag sms och har hämtat.

Medlem

Webhallen har fortfarande kvar 50+ ps5 i webblagret om man följer länken som postades tidigare ( https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon... ). Intressant nog finns även 50+ i Infra City, men jag gissar att det kanske är där webblagret ligger.

Medlem

Märkligt, när jag går in på sidan igen så är beställningsknappen borta. Det blinkade till lite snabbt "enbart tillgänglig för medlemmar", sen försvann knappen. Gissar att de försökt implementera nån form av bot-skydd.
Om man är intresserad och vill köpa bör man nog klicka på knappen om man ser den.

Medlem
Skrivet av Knut:

Märkligt, när jag går in på sidan igen så är beställningsknappen borta. Det blinkade till lite snabbt "enbart tillgänglig för medlemmar", sen försvann knappen. Gissar att de försökt implementera nån form av bot-skydd.
Om man är intresserad och vill köpa bör man nog klicka på knappen om man ser den.

Produkten är borttagen från hemsidan och följer man länken så möts man av 404.

RmK
Medlem
Skrivet av RmK:

Jag fick iväg en beställning idag, ser ut som att den ska landa hos mig på måndag. Tack för tipset!

Tråkigt nog har min och många andras beställning från Amazon försvunnit. Amazon skyller på Postnord som skyller på Amazon. De har erbjudit återbetalning av produkten men jag avvaktar lite till i hopp om att få den innan semestern tar slut.

RS7
Medlem

Nu finns PS5 Standard i lager igen hos Webhallen +50 st https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...

RS7
Medlem
Skrivet av RmK:

Tråkigt nog har min och många andras beställning från Amazon försvunnit. Amazon skyller på Postnord som skyller på Amazon. De har erbjudit återbetalning av produkten men jag avvaktar lite till i hopp om att få den innan semestern tar slut.

Samma har hänt mig gällande Amazon och pallar inte vänta på deras datastrul som de säger att de har just nu. Dock erbjöd dem mig inte återbetalning utan att jag skulle vänta några dagar till för de garanterar att man kommer få paketet något som jag starkt tvivlar på.

Cgz
Medlem
Skrivet av Cgz:

Media Markt tar emot beställning i varuhus igen.
Beställde en ps5 igår fick lägga dep på 10%. Ska komma på 3 dagar skickas från deras lager i Tyskland sen får man hämta ut i varuhuset.

Fick ps5 disk idag tog 2 veckor och inte 3 dagar 😀

Medlem

Nån som beställt från Komplett runt Juni förra året som fått sitt? beställde i slutet av Juni och har inte hört något än...

Avstängd
Skrivet av timpannn:

Nån som beställt från Komplett runt Juni förra året som fått sitt? beställde i slutet av Juni och har inte hört något än...

Jag beställde i maj förra året och fick den i maj i år. Men låter konstigt att du inte fått din. Testat kontakta dom?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av timpannn:

Nån som beställt från Komplett runt Juni förra året som fått sitt? beställde i slutet av Juni och har inte hört något än...

Beställde digital den 10:e juni och fick den i februari, så det känns som något blivit galet med din beställning 😟

Medlem

Det verkar som XSX är fullbokad på Elgiganten. Gick in i fredags och skulle boka i butik. Fick då till svar att det inte går att boka. Däremot så fanns en skylt vid gamingsakerna som sa att de kommer att levereras efter 31/8.

Medlem

Någon som hört något från dustin?

Medlem
Medlem
Skrivet av Lokander:

Schlüütt på alla bundles + övriga maskiner..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Medlem
Skrivet av Dingen:

Någon som hört något från dustin?

Lade en beställing på digital edition hos Dustin i mitten av november 2020 och har ännu inte fått hem den. Visst var jag lite sent ute men kunde ändå inte i min vildaste fantasi tro att det skulle ta så här lång tid. Har ju gått typ 10-11 månader nu…

Detta är iallafall vad jag vet: Inledningsvis var Dustin snabba på att leverera. Går man tillbaka en bit i tråden går det att läsa hur folk som beställde förra sommaren/september fick sina levererade i december 2020/ januari 2021. Men när Dustin nådde fram i bokningskön till de som bokade 17 september 2020 tog det tvärstopp av någon anledning. Efter det har leveranserna gått i snigeltakt… Det senaste jag hörde var att de i juli 2021 levererade till folk som beställde i oktober 2020. Efter det vet jag inte, men enligt det jag läst i här tråden och på andra håll så har det tagit Dustin över ett halvår att bara röra sig en dryg månad framåt i deras bokningskö. Man undrar ju om det ska krävas ytterligare ett halvår för dem att nå fram till dem som bokade i november 2020?

Känns bara väldigt frustrerande när min kompis nyligen kunde beställa och hämta hem sin PS5 digital från MediaMarkt med bara två veckors varsel medan jag och andra Dustinkunder fortfarande får vänta månad efter månad...

Medlem
Skrivet av cond92:

Lade en beställing på digital edition hos Dustin i mitten av november 2020 och har ännu inte fått hem den. Visst var jag lite sent ute men kunde ändå inte i min vildaste fantasi tro att det skulle ta så här lång tid. Har ju gått typ 10-11 månader nu…

Detta är iallafall vad jag vet: Inledningsvis var Dustin snabba på att leverera. Går man tillbaka en bit i tråden går det att läsa hur folk som beställde förra sommaren/september fick sina levererade i december 2020/ januari 2021. Men när Dustin nådde fram i bokningskön till de som bokade 17 september 2020 tog det tvärstopp av någon anledning. Efter det har leveranserna gått i snigeltakt… Det senaste jag hörde var att de i juli 2021 levererade till folk som beställde i oktober 2020. Efter det vet jag inte, men enligt det jag läst i här tråden och på andra håll så har det tagit Dustin över ett halvår att bara röra sig en dryg månad framåt i deras bokningskö. Man undrar ju om det ska krävas ytterligare ett halvår för dem att nå fram till dem som bokade i november 2020?

Känns bara väldigt frustrerande när min kompis nyligen kunde beställa och hämta hem sin PS5 digital från MediaMarkt med bara två veckors varsel medan jag och andra Dustinkunder fortfarande får vänta månad efter månad...

Även jag beställde av Dustin i mitten av november.
Digital edition.
Som tur är har inte mina kompisar köpt något än.

Medlem

8 398 kr? Vad i hela..


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

8 398 kr? Vad i hela..

Yep alla mindre butiker verkar dra nytta av att det är ont om dom.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Med några minuter till stängning fick jag reda på att MM hade en XSX i lager igår kväll. Körde dit i ilfart och fick tag i en!

Skriv svar