Se hur konflikter skapas i APB

Robot
Medlem
Se hur konflikter skapas i APB

ser rätt nice ut så om jag fattade rätt på videon så kan man typ välja om man ska ta fast bovar eller vara en bov tjuv och polis då =D

Medlem

Enforcers mot Criminals, 100% pvp. Lite annorlunda mmo med stor potential.

Medlem

Det här är ett klockrent köp jag har spelat tidiga betan så jag vet att det kommer att bli bra.

Yes 100% PVP där allt handlar om aim och taktik.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

mmm... vi har ju fått höra..
det kanske har att göra med den här Pontén...

Inaktiv

Det här vill man ju ha... Men känns som man väntat i en evighet på det och inte verkar det komma närmare release. Var det inte prat om att det skulle släppas nu i mars 2010?

Medlem

Är med i den stängda betan och man har en stor frihet till att anpassa ens karaktärs fysiska utseende, kläder, riktigt detaljerad tatuerings/mönster/billackerings möjlighet. Så i det stora kommer man inte ofta om nästan aldrig träffa på en annan som har samma tatuering tex som en själv (förutsatt man inte är lat och ta en färdig mall)
Bortser man från att det laggar och allt som fortfarande ska fixas och kan göras bättre (det är ju ändå en beta och saker är aldrig helt ok där) så har jag haft och kommer ha jäkligt kul i det spelet.
Så jag rekommenderar att ni håller ett getöga på APB för det kommer att bli sköj.
Riktigt kul att missions blandas med pvp också och att man kan enkelt hoppa med i någons bil för att hjälpa till att plocka ner några fiende spelare.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Är med i den stängda betan, väldigt snyggt gjort spel, väldigt kul men det är sjukt obalanserat, man kan träffa någon med nybörjar pistolen säkert en 5 gånger utan att personen dör, de funkar inte riktigt tycker jag :x

Inaktiv

kommer det bli månadsbetalning på det här spelet`?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

kommer det bli månadsbetalning på det här spelet`?

Nepp

jag måste säga att jag blev ganska besviken på betan... ett flertal gånger dog jag för att man inte kan skjuta en person genom en bilruta samtidigt som dom dödar dig ögonblickligen genom att träffa dig med en bil som kör i 5 km/h.

Men men, jag säger inget mer tills spelet är klart.
(det är ju ändå en beta)

Medlem

Är också med på stäng beta.

Kört 2 gånger, första gången var lite inlärning kan man väll sig (Varje gång är 2 timmars speltid) och andra gången jag körde så jävlar vad kul det var! Klart mitt första mmorpg spel som förhandsbokas. Och ja man väljer antingen Enforcer (polis) eller Criminal


signatur

The King is Back

Medlem

spelet är grymt bra i betan fast lagget förstör en rätt stor del, fast dom ska uppgradera sig lite under veckan, ny server osv!

Medlem

hmmm säger samma om jag fatta rätt tjuv polis , men hopas det blir lite mera pve,eller npt liknande?eller om dom som är poliser måste åka runt hitta vad som sker osv osv,men tror detta har potential att bli ett riktigt rolig spel!:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Du går antingen till en uppdragsgivare som ger dig uppdrag som du kan acceptera eller inte, när du klarat ett uppdrag behöver du inte gå tillbaka utan får hela tiden nya lite då och då av denna, och kan acceptera eller neka.

Sen kan du alltid åka runt med några polare i er bil och spana efter kriminella som gör brott, och sedan gripa/döda dem


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av robineng:

Det här vill man ju ha... Men känns som man väntat i en evighet på det och inte verkar det komma närmare release. Var det inte prat om att det skulle släppas nu i mars 2010?

först var det ju sagt att APB skulle släppas runt mars 2008

Medlem

Det började pratas om datum redan 2005, sen släppte Realtime Worlds spelet Crackdown vid 2007 istället. Efter det har det sagts att det skulle släppas 2008, 2009 och Q1 2010. Tror dock dom äntligen bestämt sig för att sluta säga datum, det blir klart när det blir klart helt enkelt.

Skulle jag satsa pengar på när vi får se spelet så skulle jag tippa på Juni eller Juli.

Medlem

Hype much?

Verkar inte vidare djupt alls, och som ett FPS finns det ju redan mer en ett par alternativ.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Hype much?

Verkar inte vidare djupt alls, och som ett FPS finns det ju redan mer en ett par alternativ.

Obegränsat djup skulle jag nog snarare säga och btw det här är inget FPS.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Ser jävligt kul ut, problemet är att det lär va 400000k criminals och 100Cops ^^

Medlem
Skrivet av Mack3:

Ser jävligt kul ut, problemet är att det lär va 400000k criminals och 100Cops ^^

Kommer det att bli ojämnt så tror jag snarare det blir åt andra hållet. Dessutom regleras instanserna så det alltid är jämnt antal criminals/enforcers på vardera sida.

Snyggt nick btw.. 8)

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av burkmopp:

Hype much?

Verkar inte vidare djupt alls, och som ett FPS finns det ju redan mer en ett par alternativ.

Obegränsat djup skulle jag nog snarare säga och btw det här är inget FPS.

Obegränsat? Du skojar väl? Verkar ju inte vara så mycket mer djupare gameplay än att hålla inne musknappen och sikta. Ajja, det är nog skoj i någon timme


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Om det inte laggar är det säkert roligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av jimmah:
Skrivet av robineng:

Det här vill man ju ha... Men känns som man väntat i en evighet på det och inte verkar det komma närmare release. Var det inte prat om att det skulle släppas nu i mars 2010?

först var det ju sagt att APB skulle släppas runt mars 2008

Jo, det vet jag. Tycker APB verkar som ett sånt där evighetsprojekt som aldrig kommer släppas.

Medlem
Skrivet av henchman:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av burkmopp:

Hype much?

Verkar inte vidare djupt alls, och som ett FPS finns det ju redan mer en ett par alternativ.

Obegränsat djup skulle jag nog snarare säga och btw det här är inget FPS.

Obegränsat? Du skojar väl? Verkar ju inte vara så mycket mer djupare gameplay än att hålla inne musknappen och sikta. Ajja, det är nog skoj i någon timme

Det var min uppfattning av betan. Tror det kan vara kul i max en månad, varefter man låst upp allt och testat på allt. Räddningen skulle vara om utvecklarna konstant utökade staden med nya områden, uppdrag, fordon och så vidare. Jag skulle även tycka att det var coolt om man inte behövde kriga, utan kanske bara vara en budbärare och tjäna pengar åt ett corporation (lite som miners i EVE).

Medlem
Skrivet av henchman:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av burkmopp:

Hype much?

Verkar inte vidare djupt alls, och som ett FPS finns det ju redan mer en ett par alternativ.

Obegränsat djup skulle jag nog snarare säga och btw det här är inget FPS.

Obegränsat? Du skojar väl? Verkar ju inte vara så mycket mer djupare gameplay än att hålla inne musknappen och sikta. Ajja, det är nog skoj i någon timme

Funktioner som låter spelare använda sin fantasi och kreativitet som de säger. Det finns en stor mängd olika vapen och du får bara ha med dig ett stort vapen och ett mindre vapen. Det kommer antagligen att bli så här när du i klaner att du får en speciell uppgift och så anpassar du ditt gear efter vad din klan förväntar sig av dig.

Spelet kräver också en hel del taktik för att det ska gå bra. Jag och en vän körde med en fin taktik som gjorde att vi ägde.

Angående gameplay så är det riktigt bra för denna sortens spel (ett mmo). Du slår på marksman mode på höger musknapp som gör att du siktar in och får större precision med vapnet. Om du trycker på C så sitter du ner och du får då också större precision. Om en spelare bär skyddsväst så ser man att siktet blir rött om man träffar honom på hans skyddsväst därför lönar det sig inte att bara spraya på fienden. Under uppdrag kan man som polis gå bakom en fiende och arrestera honom så att han blir borta ur fighten dubbelt så långt. Tack vare bilarna så kommer det ju att bli en hel del bil jakter också.

Men jag förstår inte de som klagar på att det verkar enformigt ett spel som är 100% PVP drivet förändras ju konstant. Det lär ju bli helt sjukt att göra en egen klan och kriga.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

PvPn är bra. Aimen är bra, sällan man tycker att man missar eller dör pga av lagg etc. Känslan i vapnen är grym (förutom granater). Missions känns egentligen bara som ursäkter för PvP och variationen i missionsen gör PvPn mer intressant. Jaga någon, hålla ett item tills tid går ut, hålla ett område etc.

Ju bättre man är (mindre man dör) desto mer pengar och rep får man.

Customizingen är grym, riktigt nice.

Men utöver detta har spelet inte mer att erbjuda. Om man tar sig an APB och tror att det är nästa klassiska MMO man letat efter så kommer det inte motsvara ens förväntningar.

APB är mer ett GTA IV PvP spel där du använder pengarna du får till att pimpa din gubbe, bil och bättre vapen.

För vissa är detta kanske en våt dröm för andra är det ett enformigt PvP spel utan något större djup. Jag menar skill och teamwork kan ju inte jämföras med ett spel som unreal tournament det är ju absolut inte så djupt i PvP delen. Och det är inte alls lika djupt i karaktärsutvecklingen/världen som vissa andra rpg MMO. Det ska man inte förvänta sig. Det är något mitt emellan i GTA stuk.

Jag vet faktiskt inte om jag kommer köpa det själv (spelat 6tim totalt). Jag älskar GTA, men jag gillar sandbox känslan i GTA mycket. Man kan köra ett race och göra en vägspärr och bara döda de andra som tävlar om man känner för det. APB har inte samma sandbox känsla det är en öppen PvP arena där man matchas mot andra lag i förhållandevis jämna fighter. Ja man kan sno bilar och råna folk men det blir snabbt gammalt. Det är inte heller det spelet handlar främst om, utan det är PvPn.

Nu är visserligen "progression" det som är minst färdigt i spelet förtillfället. Så RPG och karaktärs elementet kanske blir mycket bättre senare.

Medlem

Såg några nya filmer på gametrailers och tycker att det ser ut som en sämre version av GTA4 multiplayer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av henchman:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av burkmopp:

Hype much?

Verkar inte vidare djupt alls, och som ett FPS finns det ju redan mer en ett par alternativ.

Obegränsat djup skulle jag nog snarare säga och btw det här är inget FPS.

Obegränsat? Du skojar väl? Verkar ju inte vara så mycket mer djupare gameplay än att hålla inne musknappen och sikta. Ajja, det är nog skoj i någon timme

Funktioner som låter spelare använda sin fantasi och kreativitet som de säger. Det finns en stor mängd olika vapen och du får bara ha med dig ett stort vapen och ett mindre vapen. Det kommer antagligen att bli så här när du i klaner att du får en speciell uppgift och så anpassar du ditt gear efter vad din klan förväntar sig av dig.

Spelet kräver också en hel del taktik för att det ska gå bra. Jag och en vän körde med en fin taktik som gjorde att vi ägde.

Angående gameplay så är det riktigt bra för denna sortens spel (ett mmo). Du slår på marksman mode på höger musknapp som gör att du siktar in och får större precision med vapnet. Om du trycker på C så sitter du ner och du får då också större precision. Om en spelare bär skyddsväst så ser man att siktet blir rött om man träffar honom på hans skyddsväst därför lönar det sig inte att bara spraya på fienden. Under uppdrag kan man som polis gå bakom en fiende och arrestera honom så att han blir borta ur fighten dubbelt så långt. Tack vare bilarna så kommer det ju att bli en hel del bil jakter också.

Men jag förstår inte de som klagar på att det verkar enformigt ett spel som är 100% PVP drivet förändras ju konstant. Det lär ju bli helt sjukt att göra en egen klan och kriga.

Att kunna ändra färg på sin bil gör inte spelet något djupare, snarare ytligare. Och det gameplayet du beskriver låter inte så värst komplicerat eller svårlärt. Spel som UT, Quake, Eve, Starcraft m.m. är gode djupa som tar månader bli riktig duktig på och det är synd att det knappt görs några sådana spel nuförtiden, allt ska anpassas till konsoller och casual players :-/


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

inK
Medlem

Bara en liten rättelse; i texten under rubriken på startsidan står det;
Se en utvecklardagbok från ABP där spelutvecklarna visar hur man startar bråk och visar sina sanna känslor.

Där borde ABP bytas ut mot APB.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av henchman:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av henchman:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av burkmopp:

Hype much?

Verkar inte vidare djupt alls, och som ett FPS finns det ju redan mer en ett par alternativ.

Obegränsat djup skulle jag nog snarare säga och btw det här är inget FPS.

Obegränsat? Du skojar väl? Verkar ju inte vara så mycket mer djupare gameplay än att hålla inne musknappen och sikta. Ajja, det är nog skoj i någon timme

Funktioner som låter spelare använda sin fantasi och kreativitet som de säger. Det finns en stor mängd olika vapen och du får bara ha med dig ett stort vapen och ett mindre vapen. Det kommer antagligen att bli så här när du i klaner att du får en speciell uppgift och så anpassar du ditt gear efter vad din klan förväntar sig av dig.

Spelet kräver också en hel del taktik för att det ska gå bra. Jag och en vän körde med en fin taktik som gjorde att vi ägde.

Angående gameplay så är det riktigt bra för denna sortens spel (ett mmo). Du slår på marksman mode på höger musknapp som gör att du siktar in och får större precision med vapnet. Om du trycker på C så sitter du ner och du får då också större precision. Om en spelare bär skyddsväst så ser man att siktet blir rött om man träffar honom på hans skyddsväst därför lönar det sig inte att bara spraya på fienden. Under uppdrag kan man som polis gå bakom en fiende och arrestera honom så att han blir borta ur fighten dubbelt så långt. Tack vare bilarna så kommer det ju att bli en hel del bil jakter också.

Men jag förstår inte de som klagar på att det verkar enformigt ett spel som är 100% PVP drivet förändras ju konstant. Det lär ju bli helt sjukt att göra en egen klan och kriga.

Att kunna ändra färg på sin bil gör inte spelet något djupare, snarare ytligare. Och det gameplayet du beskriver låter inte så värst komplicerat eller svårlärt. Spel som UT, Quake, Eve, Starcraft m.m. är gode djupa som tar månader bli riktig duktig på och det är synd att det knappt görs några sådana spel nuförtiden, allt ska anpassas till konsoller och casual players :-/

Att kunna ändra varje aspekt av din karaktär bidrar visst till spelets djup. Sen så är det ju som Jonne_Man säger att det här spelet är ett dröm spel för vissa och ett helt vanligt spel för vissa. Men du kan ju aldrig jämföra ett MMO spel med spel såsom Quake och Unreal Tournament det här är ett online spel för dem som gillar djupet i MMORPG spel och gameplayet hos spel såsom Counter strike, det är hälften hälften alltså.

Men vänta tills klanerna har kommit igång så kan jag garantera dig att de kommer att komma på en massa smarta trix och taktiker som många aldrig tänkt på. Att köra storskaliga krig mot andra klaner kommer att kräva lagspel och taktik utan tvekan.


signatur

I got a Goldenshower.

12
Skriv svar