Nya Playstation 5-spel visas nästa vecka

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Man skulle kunna säga att demons souls remake är som ett nytt lir , sjukt nice är det.

Men det är fortfarande en remake.

Ser fortfarande ingen vits med att skaffa en PS5. Min PS4 Pro får stå och surra ett tag till som en gloriferad streaming box.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

PSVR2 borde väl få ett helt eget event?

Men de visade handkontrollerna redan i våras så 1,5 år innan release känns ganska långt, PS5 visade väl typ 6 månader innan release till exempel?

Det kommer den säkerligen att få. Men nu har de väl mest designen och så på plats, men inte allt det tekniska. Så innan alla problem är lösta och så kommer de nog inte vilja visa upp någonting "in action". Men till våren/sommaren, säkert, med släpp till nästa höst.

Medlem
Skrivet av Solaris:

Men det är fortfarande en remake.

Ser fortfarande ingen vits med att skaffa en PS5. Min PS4 Pro får stå och surra ett tag till som en gloriferad streaming box.

Tänk dig en ps4 pro som inte låter något, knappt blir varm, som orkar pusha massvis av lir i 4k 60 fps. Det är drömmen och endast det tyckte jag det gjorde värt att uppdatera. Sen får man exklusiviteterna på köpet sen.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Fösta tosdan i mass?

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Tänk dig en ps4 pro som inte låter något, knappt blir varm, som orkar pusha massvis av lir i 4k 60 fps. Det är drömmen och endast det tyckte jag det gjorde värt att uppdatera. Sen får man exklusiviteterna på köpet sen.

Jag har svårt att tro att en APU klarar att pusha 4k 60 FPS native. Det är uppskalat som satan.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem

Äntligen! Inte en dag för tidigt.

Kvalificerade gissningar på vad som kan visas:

GoW Ragnarök - Gameplay
Horizon FW - nytt gameplay
Death Stranding DC - Release trailer
Gran Turismo 7 - Nytt gameplay
Uncharted collection - Utannonseras till PC och PS5
Last of Us remake - teaser/cinematic trailer
MGS Remake - teaser i samband med att det avslöjas att bluepoint ansluter till ps studios
GTA V Next Gen - Gameplay trailer
Returnal DLC - utannonseras, släpps innan jul
Abandoned - Cinematic trailer + avslöjande att det faktiskt ÄR kojima som ligger bakom (jag vägrar ge upp)

Nått sånt!

Medlem

Gissningar

God of war cinematic trailer
Last of us 2 remastered ps5 med online delen som de filat på ett tag
Nästa titel från bend studios som det varit tyst om sedan days gone

Önskemål

Nytt uncharted
Gameplay på Hogwarts legacy
Nytt IP
Gta6…..

Medlem

Jag fick mitt ps5 i december. Har spelat Ghost of Tsushima, Last of us 2, Hitman 3 och lite av Assassins creed. Hade lika gärna kunnat behålla mitt PS4.

Jag såg fram emot far cry 6 tills jag såg gameplay video. Nej just nu ser jag enbart fram emot Dying Light 2 som kommer i december så det lutar åt att sälja PS5 och satsa på Oculus Quest 2. Spelen kostar inte 700, det är öppet köp på spelen och det kommer ständigt nya.

Crimson desert är försenat, Hogwards är försenat, GTA lär dyka upp efter att förbifarten Stockholm är klar. Jag förväntar mig inget tills nästa torsdag.

Medlem

Det går lite rykten om att Sony håller på att starta upp en AAA-studio i Japan igen. Det skulle vara en spännande nyhet att få se något om det.

Annars så vill jag gärna se något från God of War och en utannonsering av ett nytt Syphon filter!

Det jag absolut inte vill se är ännu mer från Deatloop! I likhet med Forza horizon till Xbox så räcker det med trailers för de spelen nu!

Medlem

Drömmen vore ju om de utannonserade någon slags schism mellan PS4- och PS5-versionen av Gran Turismo 7... Att de verkligen utnyttjar hårdvaran i PS5:an....men det vore väl för mycket jobb och tid bakom det.

Medlem

Jag har inga jätteförväntningar utan går in med öppet sinne. Hoppas dock på att bli glatt överraskad av nåt helt nytt som inte visats innan, gärna nåt spännande indieprojekt med release om nån eller ett par månader.

Medlem

Äger ingen konsol, men är alltid kul att se nya spel.

Sony har haft bra shower förut, hoppas dom visar några tunga titlar denna gång.

Blir det en sista uppesittarkväll för kombon Jocke och Calle kanske?( (Som arbetskamrater åtminstone, Calle kanske dyker upp som gäst ibland ändå? ^^)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Darn!

Medlem

Ni som sitter och skriker efter exklusiva spel för att dra nyttan av ”det senaste” är ironiskt nog de som är minst moderna i ert sätt att tänka.

Även om Sony kommer pusha för exklusivitet ett tag till då de just nu (precis som Nokia gjorde en gång i tiden) sitter i ledarstolen, är det ett utdöende fenomen som ingen kommer sträva efter inom kort. Finns inte ett vinstdrivande företag som inte följer pengarna och kundgruppen med det senaste kommer alltid vara försvinnande liten och endast en ambassadör/reklampelare för vad ditt företag _kan_ leverera. Inte vad de kommer leverera till den stora massan.

Medlem
Skrivet av Aarons VR:

Finns forf en del förstapartluckor att fylla i

San Mateo och Malaysia assisterar vad jag vet bara andra studior så där lär det inte komma något under eget namn.

Pixelopus jobbar på något i samarbete med Sony Pictures Animation så det borde kunna bli ett snyggt spel i alla fall. Möjligen kan det vara något baserat på en existerande eller kommande film.

Medlem
Skrivet av vamp:

Ni som sitter och skriker efter exklusiva spel för att dra nyttan av ”det senaste” är ironiskt nog de som är minst moderna i ert sätt att tänka.

Även om Sony kommer pusha för exklusivitet ett tag till då de just nu (precis som Nokia gjorde en gång i tiden) sitter i ledarstolen, är det ett utdöende fenomen som ingen kommer sträva efter inom kort. Finns inte ett vinstdrivande företag som inte följer pengarna och kundgruppen med det senaste kommer alltid vara försvinnande liten och endast en ambassadör/reklampelare för vad ditt företag _kan_ leverera. Inte vad de kommer leverera till den stora massan.

Håller inte med dig. Tvärtom känns det som syns en tydlig trend både hos Sony och Microsoft att satsa på egenutvecklade eller exklusiva spel, detta kommer nog hålla i sig i varje fall hela denna konsolgeneration. Absolut så passar de flesta spel alldeles utmärkt att spela på både xbox och PS. Men jag tycker det är viktigt att det också finns utrymme att skapa spel som är knuten till en speciell hårdvara. Här har Nintendo lyckats bäst men även Playstation på senare tid med Astrobot och även delvis PSVR. Med det sagt så visst bryr de sig om pengar och vi kommer nog se fler PC släpp från Sony av just denna anledning men jag tor inte att Sony eller Microsoft kommer släppa många av sina spel på båda konsolerna. Och Nintendo kommer inte släppa Mario eller Zelda på Xbox det kan vi vara rätt säkra på.

Edit: En stor anledning till att vi kommer fortsatt se exklusiva spel är just av ekonomiska skäl. Både Sony och Microsoft vill knyta användare till sig genom att sälja abonnemang och värdet på ett abonnemang växer om det finns spel som är exklusiva.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Håller inte med dig. Tvärtom känns det som syns en tydlig trend både hos Sony och Microsoft att satsa på egenutvecklade eller exklusiva spel, detta kommer nog hålla i sig i varje fall hela denna konsolgeneration. Absolut så passar de flesta spel alldeles utmärkt att spela på både xbox och PS. Men jag tycker det är viktigt att det också finns utrymme att skapa spel som är knuten till en speciell hårdvara. Här har Nintendo lyckats bäst men även Playstation på senare tid med Astrobot och även delvis PSVR. Med det sagt så visst bryr de sig om pengar och vi kommer nog se fler PC släpp från Sony av just denna anledning men jag tor inte att Sony eller Microsoft kommer släppa många av sina spel på båda konsolerna. Och Nintendo kommer inte släppa Mario eller Zelda på Xbox det kan vi vara rätt säkra på.

Edit: En stor anledning till att vi kommer fortsatt se exklusiva spel är just av ekonomiska skäl. Både Sony och Microsoft vill knyta användare till sig genom att sälja abonnemang och värdet på ett abonnemang växer om det finns spel som är exklusiva.

Du har ett för snävt synsätt på exklusivitet. Du tänker att det enbart handlar om företagen emellan. Jag menar (eftersom det är en tråd om Sony och diskussionen handlade om att remakes och uppgraderingar inte var fullvärdiga PS5-titlar) att vi kommer få leva med överlappande konsolgenerationer och färre ”rena” PS5-titlar från och med nu eftersom det är mer lönsamt att skapa spel för mer än en generation i taget. Till och med Sony som ligger långt efter i sitt abonnemang/tjänste-tänk inser ju detta.

Att det skulle vara en omöjlighet för oss att spela Nintendo spel på game pass tror jag inte för fem öre. Microsoft skulle utan tvekan släppa in Nintendo i tjänsten och om Switch floppat lika hårt som Wii U tror jag att vi redan haft den möjligheten. Glöm inte bort att vi till och med har Nintendospel i telefonen idag.

12
Skriv svar