Beyond a Steel Sky har fått släppdatum till konsoler

Robot
Beyond a Steel Sky har fått släppdatum till konsoler

Charles Cecils efterlängtade uppföljare blir spelbar för fler.

#Beyond-a-steel-sky, #Revolution-software


Medlem

Fortsättning på världens bästa äventyrsspel. Se till att skaffa det! 👍

Medlem

Kommer/finns första spelet också till dessa nya platformar som del 2 kommer till?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kommer/finns första spelet också till dessa nya platformar som del 2 kommer till?

Föregångaren Beneath a steel sky släpptes 1994 på DOS och Amiga. En remaster släpptes till iOS 2009. I övrigt vet jag inte. Jag tror man kan spela orginalet mha Scummvm om du har tillgång till en ROM.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kommer/finns första spelet också till dessa nya platformar som del 2 kommer till?

PC-versionen släpptes gratis för 10-20 år sedan så tvivlar på det.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Föregångaren Beneath a steel sky släpptes 1994 på DOS och Amiga. En remaster släpptes till iOS 2009. I övrigt vet jag inte. Jag tror man kan spela orginalet mha Scummvm om du har tillgång till en ROM.

Låter som ett litet spel, något de lätt skulle kunna fixa som bonus inkluderat med nya spelet. Men är kanske rättigheter som krånglar till det?

Medlem
Skrivet av Henkeror:

PC-versionen släpptes gratis för 10-20 år sedan så tvivlar på det.

Skrivet av Gaara:

Låter som ett litet spel, något de lätt skulle kunna fixa som bonus inkluderat med nya spelet. Men är kanske rättigheter som krånglar till det?

Tydligen finns orginalet att ladda ner gratis från GoG till PC. Då emulerat med scummvm som jag föreslog ovan. Dock inte på konsoll utan pc/linux/mac :-).

https://www.gog.com/game/beneath_a_steel_sky

Medlem

Wohoo.... Beneath a Steel Sky spelade man ju en del på sin Amiga i tonåren, skulle varit trevligt med en re-release av originalet även till konsol. Cover arten till Beneath a Steel Sky är bland de snyggaste jag någonsin sett till något spel.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Tydligen finns orginalet att ladda ner gratis från GoG till PC. Då emulerat med scummvm som jag föreslog ovan. Dock inte på konsoll utan pc/linux/mac :-).

https://www.gog.com/game/beneath_a_steel_sky

Orginalspelet går också att ladda ner gratis direkt från ScummVM's sida: https://www.scummvm.org/games/

Personligen gillar jag orginalspelet mest, uppföljaren är också riktigt bra men jag tycker att den klassiska 2D-grafiken passar bäst till dessa äventyrsspel. Jag spelade inte helt färdigt uppföljaren när jag testade Apple Arcade förra året så jag kommer nog köpa det på konsol och spela färdigt det.

Medlem

Det här spelet var ok, egentligen bara pga nostalgin.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Detta är la ett mobilspel i botten?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Detta är la ett mobilspel i botten?

Apple arcade eller nåt tror jag?

Medlem

Rekommenderar det här spelet till alla fans av Beneath a Steel Sky, för vi får verkligen en del ut av det, men generellt sett var det när jag spelade det en rätt så buggig affär. Har pratat med en av de som jobbade på spelet och de gjorde det bästa de kunde med den budgeten de hade, men det gör ju inte upplevelsen mycket bättre. Men, det förklarar varför spelet ofta känns som ett studentprojekt.

Skrivet av WarpGuN:

Detta är la ett mobilspel i botten?

Nope, det stämmer inte alls. Det är ett spel som i botten är utvecklat för desktop och handheld. Med den budgeten de hade hade det inte spelat någon roll om det var 100% utvecklat till desktop. Det hade inte gjort någon skillnad alls.

1
Skriv svar