Pathfinder: Wrath of the Righteous får höga betyg

Robot
Pathfinder: Wrath of the Righteous får höga betyg
Medlem

Har bara spelat några timmar, men riktigt kul än så länge. Kör på normal.

Jag gjorde en 2H dps-fighter. Auto-formation placerar han långt bak efter tank etc vilket innebär att han har svårt att få svinga då han mest jagar medans tank och ranged dps gör slut på fienderna innan han hinner fram. Jag har gjort en xp-leech alltså. Kanske får sätta om formationen manuellt framöver.

FM-guru
F.d. Sisyr

Enbart positiva intryck hittills. Att det är svårt för nybörjare (och ganska svårt i allmänhet) visste jag ju redan - men nu är jag ju ingen nybörjare längre!

Det jag var rädd för var snarare hur buggigt det skulle vara, men hittills har det varit en väldigt smärtfri upplevelse. Steam säger 8 timmars speltid, men säg 6 då det tog ett bra tag att skapa min karaktär...

Kul att FZ recenserar denna gång! Vem skriver recensionen?

Skrivet av Fulci:

Har bara spelat några timmar, men riktigt kul än så länge. Kör på normal.

Jag gjorde en 2H dps-fighter. Auto-formation placerar han långt bak efter tank etc vilket innebär att han har svårt att få svinga då han mest jagar medans tank och ranged dps gör slut på fienderna innan han hinner fram. Jag har gjort en xp-leech alltså. Kanske får sätta om formationen manuellt framöver.

Jag kör alltid manuell formation, då kan man ju detaljstyra precis hur man vill ha det.

Körde för övrigt just 2h fighter (människa) i Kingmaker. Nu kör jag en battle singer istället. Gillar't!

Redaktör
Skrivet av Sisyr:

Kul att FZ recenserar denna gång! Vem skriver recensionen?

@Johan Lorentzon. Blir hans första rec här på FZ - spännande!


signatur
Skribent
Skrivet av Sisyr:

Enbart positiva intryck hittills. Att det är svårt för nybörjare (och ganska svårt i allmänhet) visste jag ju redan - men nu är jag ju ingen nybörjare längre!

Det jag var rädd för var snarare hur buggigt det skulle vara, men hittills har det varit en väldigt smärtfri upplevelse. Steam säger 8 timmars speltid, men säg 6 då det tog ett bra tag att skapa min karaktär...

Kul att FZ recenserar denna gång! Vem skriver recensionen?

Det är jag som gör recensionsdebut på FZ. Passade bra då jag precis kört igenom Kingsmaker på Switch, plus att jag och några kompisar började spela PnP-versionen av Pathfinder för några veckor sedan. Blir väl inte som när man var ung, men hinner vi med något pass i månaden är det ju nice.


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomas Helenius:

@Johan Lorentzon. Blir hans första rec här på FZ - spännande!

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är jag som gör recensionsdebut på FZ. Passade bra då jag precis kört igenom Kingsmaker på Switch, plus att jag och några kompisar började spela PnP-versionen av Pathfinder för några veckor sedan. Blir väl inte som när man var ung, men hinner vi med något pass i månaden är det ju nice.

Där ser man! Trevligt.

Medlem

Alltså det här med svårighetsgraden.... Kunde jag spela Baldur's Gate som 11-åring med behållning så kan väl för bövelen vuxna människor kunna spela P:WotR på Easy utan att böla? Jag väntade personligen med att spela Kingmaker pga att det verkade avancerat och diverse recensioner skrämde upp mig, men jag har ju fått höja svårighetsgraden två snäpp för att det varit för lätt. Tror spelens svårighetsgrad har dalat ordentligt sedan Oblivion med sina pilar överallt som visade EXAKT var man ska gå. Näe... skönt att det finns Story mode OCH Path of the Damned (PoE).


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

p&p rollspelet känns (för mig åtminstone) otroligt PK, så jag hoppas detta inte är något man känner av i crpg varianten då det ser väldigt kul ut. Nåja, istället för att gnälla får jag ge spelet en chans!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelas spelet som pillar of eternity eller mer som divinity original sin? Jag älskade det andra men klarade inte av pillars bara för jag tyckte combaten kändes så stel på något viss. Vet inte varför 🙂

Medlem
Skrivet av Ankh:

p&p rollspelet känns (för mig åtminstone) otroligt PK, så jag hoppas detta inte är något man känner av i crpg varianten då det ser väldigt kul ut. Nåja, istället för att gnälla får jag ge spelet en chans!

Tror inte Pathfinder är mer eller mindre PK än D&D om jag skall vara ärlig.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Morti:

Spelas spelet som pillar of eternity eller mer som divinity original sin? Jag älskade det andra men klarade inte av pillars bara för jag tyckte combaten kändes så stel på något viss. Vet inte varför 🙂

Det går att spela både turordningsbaserat (som Divinity) och RTwP (som Pillars of Eternity), om det är det du menar.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Tror inte Pathfinder är mer eller mindre PK än D&D om jag skall vara ärlig.

Ja, det är ett bordsrollspel, man gör det till vad gruppen vill. Finns en rik historia i Pathfinder att använda. Det finns allt från fascistiska djävulsdyrkande riken till goody-two-shoes nationer eller kungariken där odöda styr.

Medlem

Behöver man ha spelat ettan för att hänga med o storyn? Eller bara att hoppa in o köra detta?

Medlem
Skrivet av Stuff:

Behöver man ha spelat ettan för att hänga med o storyn? Eller bara att hoppa in o köra detta?

Ska vara helt separat story vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Stuff:

Behöver man ha spelat ettan för att hänga med o storyn? Eller bara att hoppa in o köra detta?

Det är en separat story och man behöver inte ha spelat första spelet. Det som hjälper är förstås att man kan regelsystemet, men det nya spelet har bra guider och förklarar bra. Däremot får man förstås fundera ut sin karaktär själv.

-----

Jag kör en dps fighter med tvåhandat spjut (longspear).

Level 2 tog "Cleaving Finish"

Fet crit med 42 i skada, inte så tokigt på level 2. Cleaving finish tog ner nästa fiende också, bra feat. : )

Kanske ska höja svårighetsgraden ett snäpp.

Medlem

Måste bli klar med Kingmaker först bara


signatur

Allätare

Medlem

Sett några recensioner som varnar för buggar lite längre in i spelet. Får hoppas det inte är något allt för allvarligt, och att Owlcat snart släpper buggfixande patchar. Spelet är komplext, mindre buggar är svårt att undvika. Det jag är orolig för är stora eller spelförstörande buggar.

Medlem

Läste på PC Gamer att spela Lawful Evil var rätt tråkigt.
Att der mest var "jag gillar inte dig så nu ska jag mörda dig" som alternativ som Evil.
Och Lawful var liksom inte så det passade med Evil.

Synd. Det är mitt favvo alignment.
Skaffade Kingmaker igår. Tänkte köra just det alignmentet

Medlem

Det är en expansion? Eller ett nytt äventyr?

Dödgrävaren
Skrivet av Kotz:

Det är en expansion? Eller ett nytt äventyr?

Ett helt nytt spel.

Medlem

Positivt:
Ser bra ut.
Ett bra combat system

Negativt
Army combat är tråkigt.
"City building" är inte heller roligt eller bra gjort.
Dålig balans
Mycket buggar väldigt mycket.
Svårt att få en bra immersion då spelet har för mycket politic inbyggt i det, det drar bara tillbaka dig till den tråkiga vardagen.

5/10 är vad jag ger det. Om det inte var så buggat så skulle det få 7/10.

1
Skriv svar