Fragtjuv

Jag har älskat samtliga Far Cry-spel så jag är inte det minsta orolig. Det kommer garanterat att bli ett "dag ett"-köp


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Avstängd

Jag är ytterst skeptiskt. Far Cry-serien stagnerade för länge sedan imo. När 3an kom var det kul på ytan, men saknade djup. Alla därefter har mer eller mindre varit reskins av 3an. 1an är sjukt nog den bästa i serien.

Lägg där till att lider FC av den klassiska ubisoft copy-paste braindead modellen på gameplay. Dvs, meningslösa collectibles, alla missions mer eller mindre likadana och klättra upp i ett vakttorn för att låsa upp mer av kartan. Gäsp.

Dessutom ser det rätt woke ut, och ubisoft vägrar steam nu mera, så nej tack.

Inaktiv

Ser bra ut, blir ett köp när spelet sjunkit lite i pris (vilket det gör rätt snabbt med ubisoftspel).

Medlem

Storyn i just cause är rätt bissar, även i far cry 5 också. Jag har bara kört igenom blood dragons story som var lagom lång o det var ja men lagom underhållande även om man vart så sjukt op på slutet. Har testat new dawn också men det kom inte för mig att fortsätta. Vet att 2an hade en massa destruktiva miljöer, byggnader och vapen som gick sönder på olika sätt. Gian Carlo Esposito är också med i Better Call Saul, mandalorian. Ska bli intressant och se hur obehagligt han är som diktator men det kommer nog bli bra.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Gillade FC och FC3. FC4 avslutade jag inte ens, FC5 norpade jag på en rea och tvingade mig genom, mer eller mindre. Efter din Just Cause beskrivning så hoppar jag denna titeln. Tack för en bra artikel!

Ja både 4 och 5 fick man verkligen tvinga sig igenom då upplägget blir alldeles för tramsigt och fladdrigt . De satans NPC buddies i 5an är småroliga i ca 2 min sen vill man inte ha me dem å göra förutom Boomer då.
Hade varit trevligt med ett mörkare och tyngre far cry då det börjar likna just cause .
Och vafan menar de med dessa honungsgrävlingar och skunkar man ska behöva panikskjuta varje kvart 👎

Medlem

Som vanligt alldeles för mycket rörelse på stora delar av växtligheten i mitt tycke. Vad är grejen med det? Nästan hellre att växter och blommor inte rör sig alls än att de ter sig som vågor på havet. 2:20 i första videon med blommorna där nära marken såg extra illa ut.

Medlem
Skrivet av star-affinity:

Som vanligt alldeles för mycket rörelse på stora delar av växtligheten i mitt tycke. Vad är grejen med det? Nästan hellre att växter och blommor inte rör sig alls än att de ter sig som vågor på havet. 2:20 i första videon med blommorna där nära marken såg extra illa ut.

Kanske det enda minuset i Witcher 3 det var storm mer eller mindre hela tiden speciellt Velen med alla småträd men konstigt nog blåste det inte särkilt mycket i Skellige med hav på alla sidor 🤔

Medlem
Skrivet av General White:

Jag är ytterst skeptiskt. Far Cry-serien stagnerade för länge sedan imo. När 3an kom var det kul på ytan, men saknade djup. Alla därefter har mer eller mindre varit reskins av 3an. 1an är sjukt nog den bästa i serien.

Lägg där till att lider FC av den klassiska ubisoft copy-paste braindead modellen på gameplay. Dvs, meningslösa collectibles, alla missions mer eller mindre likadana och klättra upp i ett vakttorn för att låsa upp mer av kartan. Gäsp.

Dessutom ser det rätt woke ut, och ubisoft vägrar steam nu mera, så nej tack.

Ja hade de reworkat gameplay/gunplay med låt oss säga en IW motor och slutat med dessa fetchquests och torn,buddies,låsa upp kartan ala Ubi och tonat ner det oseriösa...rejält...så hade det varit ett helt annat men bättre spel?
5an börjar riktigt bra men efter en tung inledning så går det max 5min innan de kastat hela hjärndödagrind skiten i ansiktet på en och man slutar bry sig om huvudstoryn totalt,trodde inte det kunde bli värre än i AC Odyssey där man verkligen får anstränga sig att följa en röd tråd pga all bloat. Men bra spel för sitt oändliga gearsystem och roligt gameplay? Jag hade roligt iaf och i Origins var det inte lika mycket grind och Valhalla ska va bättre än båda har ja läst. Nejtack Ubi tänk om till nr 7 tack

Medlem

Ni som avfärdar Far Cry 6 med hänvisningar till att ni inte gillar att klättra upp i torn för att låsa upp kartan... Spelade ni ens femman?

Medlem
Skrivet av General White:

Jag är ytterst skeptiskt. Far Cry-serien stagnerade för länge sedan imo. När 3an kom var det kul på ytan, men saknade djup. Alla därefter har mer eller mindre varit reskins av 3an. 1an är sjukt nog den bästa i serien.

Lägg där till att lider FC av den klassiska ubisoft copy-paste braindead modellen på gameplay. Dvs, meningslösa collectibles, alla missions mer eller mindre likadana och klättra upp i ett vakttorn för att låsa upp mer av kartan. Gäsp.

Dessutom ser det rätt woke ut, och ubisoft vägrar steam nu mera, så nej tack.

100% detta. Kunde inte sagt det bättre själv.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Får bli ett köp till jul rean 2022 för 149:- som alla andra far cry spel

12
Skriv svar