PP swe 3dje största medlems parti.

Medlem
PP swe 3dje största medlems parti.

ser nu att PP är swe 3dje största parti räknad i medlemmar.
http://www.piratpartiet.se/storlek

jag ställer frågan:
varför ser man ingen media prata om det här?
varför säger dom inget om detta?
är inte de här jävligt intresant?
swe 3dje största, och inte ett ljud ifrån media?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Troligtvis för att det är PP... Eller jag vet faktiskt inte... Dom kanske inte vill erkänna att dom har en chans till en plats i EU?

Hoppas dom tar sig in


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Jo alltså jag har hört något om det. Är ganska säker på att det var i någon av våra dagstidningar.
Men sedan pågår ju själva diskussionen om the pirate bay och PP hör man om i sammanhanget så egentligen vet jag inte om det är så nödvändigt med mer info om just detta.
Att stora delar av svenska folket är missnöjda kan ingen ha missat ju och det finns ett parti som tydligt tar ställning i sak... vilket naturligtvis drar åt sig folk. Inte så konstigt.

Vi får se hur det blir när valet närmar sig. Om media ökar fokus på det här.

Medlem

Lite upp till pp och visa upp sig också om dom nu vill ha mer media fokus.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Flera skäl: trots vad räknaren av medlemstal visar har man inga "hårda" siffror att gå på. Man kan typ registrera sig som Kalle Anka eller vad som helst- inte för att det principiellt spelar nån roll, men de flesta journalister håller nog en viss skepsis tills siffrorna omsatts till valresultat.

Dessutom har de stora riksdagspartierna vaknat och insett att folk här hemma verkar ha märkt att det är EU-val den sjunde juni. I eftermiddags hörde jag några av våra svenska europaparlamentariker debattera i Sveriges Radio P1 i runt en timme om dagens telekompaket och omröstningen om den. Så det finns såklart konkurrens om utrymmet.

Men, tittar jag på DN.se just nu finns en länk till en debattartikel av piratpartiets andranamn uppslagen stort invid rapporteringen om telekompaketet. DN har tidigare i princip totalt ignorerat hela frågan, dom tog inte upp FRA-debatten förrän den exploderat i princip överallt annars.

Så nog händer det saker alltid. Gör PP ett bra val till Europaparlamentet (typ om alla de där 40.000 medlemmarna eller vad det nu är går och röstar, till att börja med) så lär det bli en hel del rapportering inför riksdagsvalet nästa år.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Är själv medlem i ungdomsförbundet.

Är inte säker på om jag ska rösta på dem eller moderaterna.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Naraccas, jag har haft den frågeställningen också, sen läste jag på mig lite om Piratpartiet - http://www.piratpartiet.se/stadgar
och det är ju bara att läsa deras visioner och ändamål så blir valet mycket enklare.

Däremot kan jag tänka mig att rösta på dom i EU-valet.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Är själv medlem i ungdomsförbundet.

Är inte säker på om jag ska rösta på dem eller moderaterna.

Tja, det är väl ganska enkelt...

En röst på Moderaterna är en röst för IPRED, telekompaketet, datalagringsdirektivet, FRA-lagen och så vidare.

En röst på Piratpartiet är en röst emot IPRED, telekompaketet, datalagringsdirektivet, FRA-lagen, och så vidare.

Så, det är väl bara att fundera på vilken inställning du har i dom här frågorna så vet du hur du ska rösta sen!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Njaa, finns ju "lite mer" att ta med i tankarna, även om många här av oss spenderar stora delar av våran tid (och liv!? hehe) på internet så handlar ju politiken om mycket annat också.

Och om du läser Piratpartiets stadgar så finner du lätt dess rätta visioner och mål, det handlar inte så mycket om att hålla storebror borta, utan att ta bort företagare/uppfinnare/artister/arbetare deras rätter och frihet att själva få prissätta vad dom skapar.
Det verkar vara det viktigaste för dessa individer, att slippa behöva betala för sig - sen visst, dom har en jättevåg med ipred, fra osv. att rida på och det ger dom en bra image, men iallafall jag går inte riktigt på den.

Personlig integritet känns mer som en liten biprodukt av deras vision där "alla ska vara jämställda inför kultur och information", men skapare ska inte få ha rätten till sina egna skapelser eller själva få bestämma pris för sina produkter (ens för att täcka sina egna kostnader i form av material (tid, energi)??)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Devices:
Skrivet av Naraccas:

Är själv medlem i ungdomsförbundet.

Är inte säker på om jag ska rösta på dem eller moderaterna.

Tja, det är väl ganska enkelt...

En röst på Moderaterna är en röst för IPRED, telekompaketet, datalagringsdirektivet, FRA-lagen och så vidare.

En röst på Piratpartiet är en röst emot IPRED, telekompaketet, datalagringsdirektivet, FRA-lagen, och så vidare.

Så, det är väl bara att fundera på vilken inställning du har i dom här frågorna så vet du hur du ska rösta sen!

Problemet ligger kanske i att det finns många andra frågor som också är viktiga. Jag vill inte se Sossarna ta makten igen tack vare att de fick makten under en högkonjunktur och sen drog hela världen in i en lågkonjunktur, som om Moderaterna styrde världsekonomin. Jag vill inte heller att vi ska kasta miljarder på att hålla kvar jobb i redan dödsdömda företag.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Problemet ligger kanske i att det finns många andra frågor som också är viktiga. Jag vill inte se Sossarna ta makten igen

Men för Piratpartiet gör det ju i sak ingen skillnad om det är Socialdemokraterna eller Moderaterna som sitter i regeringsställning. FRA var ett Socialdemokratiskt förslag som klubbades igenom av en Moderatledd regering. Vad bryr du dig mest om? Vilken regering som styr Sverige eller vilka beslut dom fattar?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

1
Skriv svar