Blizzard visar upp Druiden från Diablo 2: Resurrected

Medlem

Druiden är den tråkigaste karaktären i Diablo 2 tycker jag, men jag ska ändå ge det ett försök när spelet är ute.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår jämförelsen, men den är också extrem. Det är dock vanligt att ta det värsta exemplet.

Du har rätt. Det är i grunden bara Activision Blizzard som får fram dessa koder och på något sätt får säljarna tag på dem och säljer dem billigt. Du får ju dock tänka på att, köper jag från en sådan sajt så säljer Blizzard ändå bara en kopia så jag köper den i andra hand = mindre stålar till dem. Alla dessa sajter är inte återförsäljare i ordets rätta mening.

Det är en svår situation. Jag har själv testat spelat för FZ två gånger redan och gillar det, men vill inte ge dem pengar samtidigt. Ett annat alternativ skulle vara att vänta till en otrolig rea på 90%, men det kommer säkert ta 5+ år innan det händer.

Börjar det inte bli dags att rensa den här tråden lite nu? Inget av detta handlar ju om nyheten i fråga.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

No blir de att springa runt som Fido och dreggla omkring sig! Får komma ihåg bajspåsar bara..


signatur

Fueled by coffee.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Metroid:

Börjar det inte bli dags att rensa den här tråden lite nu? Inget av detta handlar ju om nyheten i fråga.

I vanlig ordning ja, men jag vill gärna vara transparent med att det var jag själv med mitt första dåligt formulerade inlägg som startade sidospåret.

Det hade kunnat se väldigt konstigt ut om jag började rensa när det var jag själv som var orsaken till att saker blev som det blev i tråden, tycker jag i alla fall.

Med det sagt känns som att jag fått säga mitt, och att andra medlemmar sagt sitt också. Vill någon av er fortsätta den diskussionen så gör gärna en egen tråd om ämnet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

I vanlig ordning ja, men jag vill gärna vara transparent med att det var jag själv med mitt första dåligt formulerade inlägg som startade sidospåret.

Det hade kunnat se väldigt konstigt ut om jag började rensa när det var jag själv som var orsaken till att saker blev som det blev i tråden, tycker jag i alla fall.

Med det sagt känns som att jag fått säga mitt, och att andra medlemmar sagt sitt också. Vill någon av er fortsätta den diskussionen så gör gärna en egen tråd om ämnet.

Det är inte konstigare än att konstatera att det inte blev så bra den här gången och bara rensa bort den onödiga diskussionen, oavsett vem som började den. Men men.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Så jävla pepp, föreställt både till PC och Xbox Sen har druiden aldrig varit någon favorit för mig, men kanske kan bli om jag ger den en ordentlig chans!

Medlem
Skrivet av Metroid:

Druiden är den tråkigaste karaktären i Diablo 2 tycker jag, men jag ska ändå ge det ett försök när spelet är ute.

Börjar det inte bli dags att rensa den här tråden lite nu? Inget av detta handlar ju om nyheten i fråga.

Har aldrig testat druiden, varför är den så tråkig?

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Har aldrig testat druiden, varför är den så tråkig?

Det är bara inte min grej att förvandlas till ett djur eller låta djur slåss åt mig. Jag tycker inte att den klassen har en enda kul magi att leka med.


signatur

Jätteintressant information.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Frasstheass:

Har aldrig testat druiden, varför är den så tråkig?

Skrivet av Metroid:

Det är bara inte min grej att förvandlas till ett djur eller låta djur slåss åt mig. Jag tycker inte att den klassen har en enda kul magi att leka med.

Ett minus är att man ofta har en annan modell och att ens vanliga karaktär inte syns. Man får inte se sin gear vilket är något som kan vara viktigt för många.

Kanske inte så mycket i originalet med tanke på hur det såg ut, men nu med finare grafik så kan utseendet få en större prioritering för många.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har haft 2 druider på lvl 70+, en fire elemental och en varulv, men ingen av dem va rolig att köra.

Necron är hyfsat lik druiden, men mycket roligare på alla fronter. Bättre magier, roligare pets, bra förbannelser. Ser häftigare ut med.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Under betan provade jag en Druid efter att ha tittat på den här videon då jag ville prova något nytt:
Godly Fury Druid Build - The most undervalued melee character in Diablo 2 - Complete Character Guide
https://youtu.be/18uoHeOgEwY

I efterhand gick det inte så bra då jag blev lvl 21 som mest och jag tror inte att den gör sitt bästa på låg level med Warewolf och allt på styrka(ökar ju väldigt lite i skada så inte värt på låg level) blir lite fel innan man kan maxa Heart of Wolverine. Då Feral Rage drar mana och man inte hade bra "Mana Steal" på utrustningen och sedan låg resist vilket fungerade hyffsat ett tag.
Sen när man mötte Duriel var det godnatt och sedan campade han mitt lik tills min medspelare på något sätt lyckades få ner Duriel med sin Paladin. Däremot ogillades Blessed Hammer som jag tänkte han skulle prova på men det är nog samma där att hammerdin fungerar bättre på högre level om man får in tekniken.

En på jobbet påpekade att man skulle prova på Hurricane Druid, och då börjar man med Raven som färdighet, så det blir nog mitt tips till min medspelare då det släpps. Fördelen med Hurricane(jämfört med hammerdin) är att den fastnar ju inte i väggar utan snurrar hela tiden runt en
Diablo 2 Resurrected - Level 99 Windy Druid - Andariel / Pit Hell Difficulty - 3440x1440
https://youtu.be/177TSqbUeag

Har själv inte bestämt vad jag ska börja med än...

Medlem
Skrivet av Maddox:

Kom ihåg vad Blizzard är anklagade för. En kultur av sexuella trakasserier och kanske till och med orsaken till en persons självmord. Kanske ska säga nej till deras produkter.

Kom ihåg att D2: Resurrected inte gjordes av Blizzard, utan Vicarious Visions.
Kom även ihåg att många av personerna som är delaktiga i anklagelsen, har fått sparken från Blizzard.

Slutligen kom ihåg att det finns idioter överallt och i alla branscher. Man kan inte sluta göra ALLT bara för att det finns en grupp idioter som gör nånting (otroligt dumma saker såklart, men ändå)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Om det ska bojkottas, är det inte bättre att bojkotta företag som inte gör något åt sin företagskultur?


signatur

IDKFA

Medlem

Bojkotta D2R?

Nä, jag tycker inte att man behöver sparka på Blizzard när de ligger ner. Speciellt inte sparka på de stackars själar som jobbar kvar där idag och INTE misskött sig.

Nu har ju Blizzard tagit sig i kragen och gått på rättegångar, sparkat ut de som trakasserat och förstört för andra på företaget, de har även bytt namn på karaktärer i spelet och infört en skarpare likabehandlingspolicy.

Blizzard är med andra ord ett av de bästa företagen att söka jobb på idag ifall du bryr dig om likabehandling. De har nolltolerans för trakasserier.

Sen är det inte Blizzard som står för remastern, vilket redan nämnts i tråden. Dock lär väl pengar gå till Blizzard eftersom de äger IP:t. Men pengarna går ju till de anställda som jobbar kvar. De vill säga, till de anställda som skött sig!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

eld
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Om det ska bojkottas, är det inte bättre att bojkotta företag som inte gör något åt sin företagskultur?

Rätta mig om jag har fel, men activisionblizzard har väl inte gett något slags svar på de anställdas krav ännu?

Inaktiv
Skrivet av jawik:

Jag köper inte kläder gjorda av barnarbetare. Barn har ingen känsla för kvalitet.

American Dad?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

American Dad?

Medlem

Bojkotta Blizzard... hade detta inte kommit ut i media så hade dom slutat betett sig som svin tror ni ?????
att dom har fått hålla på så länge är ju otroligt....
nä bojkotta dom....

Medlem

Release your inner beast!

Medlem

Gjorde en Fissure/Meteor druid i betan, så fort man kunde använda Stealth och Leaf på lvl 19 så oneshottade man allt rakt igenom med fet AoE.
Blir nog en sorc ändå när spelet släpps.

Medlem

Lite konstigt att "visa upp" en redan avtäckt klass...på ett befintligt spel med upphottad grafik. Att visa upp något kunde ju ist varit Assassin eller Necromancer som inte fanns med i betan.

Edit. Apropå Blizzard som företag så har jag som tidigare favoriserade deras produkter börjat tröttna rätt rejält på det som nu inte kan liknas annat än ren mjölkning. Kollar man i backspegeln så släppte de en till två nya titlar/expansioner/uppföljare årligen. Det senaste 5 åren har de endast kläckt ur sig två tama expansioner till WoW. Detta från ett företag med "över 9000 anställda".

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Blizzard_Entertainment

WoW borde ha slutat med Legion, där de lore-mässigt sett gick ända tillbaka till skapelseberättelsen. Allt efter det blir bara fånigt. Att nu när den stora skandalen om den kassa företagskulturen nystas upp så är det mest grädde på moset över deras interna utveckling. Visst vill jag spela D2, då de inte släppt något annat av intresse så får man ju ta vad man får, även om det är gamla repriser i en ny förpackning, men jag har inte heller någon lust att stödja dem längre.

Nu ser jag istället fram emot nya fräscha spel från andra utvecklare. Blizzard har helt klart förlorat sitt förtroende hos mig som konsument, och det är verkligen inte enbart från nyheterna bakom trakasserierna som ligger till grund för det.

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Bojkotta D2R?

Nä, jag tycker inte att man behöver sparka på Blizzard när de ligger ner. Speciellt inte sparka på de stackars själar som jobbar kvar där idag och INTE misskött sig.

Nu har ju Blizzard tagit sig i kragen och gått på rättegångar, sparkat ut de som trakasserat och förstört för andra på företaget, de har även bytt namn på karaktärer i spelet och infört en skarpare likabehandlingspolicy.

Blizzard är med andra ord ett av de bästa företagen att söka jobb på idag ifall du bryr dig om likabehandling. De har nolltolerans för trakasserier.

Sen är det inte Blizzard som står för remastern, vilket redan nämnts i tråden. Dock lär väl pengar gå till Blizzard eftersom de äger IP:t. Men pengarna går ju till de anställda som jobbar kvar. De vill säga, till de anställda som skött sig!

Hur vet du att Blizzard är det bästa företaget att bli anställd hos? Kanske inte ska skriva ett antagande, extremt löst dessutom, som sanning.

Och pengarna från intäkterna går inte till de anställda. Det är ledning och aktieägare som får den kakan.

Det bästa man kan göra är att bojkotta så att de tvingar sig till förändring, om man bryr sig det vill säga. Och helt ärligt bryr man sig inte så bör man inte klandras för det heller, vill folk bojkotta låt dom göra det eller vill man köpa ett 20 år gammalt spel igen så får man göra det.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Och pengarna från intäkterna går inte till de anställda. Det är ledning och aktieägare som får den kakan.

Då får man också vara villig att bojkotta för resten av sitt liv, för det kommer aldrig ändras. Blir inte mycket spel kvar att spela om man tänker så, blir väl en bunt indiespel, kanske något spel utvecklat av konsum...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Då får man också vara villig att bojkotta för resten av sitt liv, för det kommer aldrig ändras. Blir inte mycket spel kvar att spela om man tänker så, blir väl en bunt indiespel, kanske något spel utvecklat av konsum...

Jag förstår inte ditt resonemang? Vad har konsum med Blizzard att göra?

Medlem

Konsum, din lokala knarklangare, Volkswagen..det var då f*n vilka jämförelser

Blir köp för min del! Jag gillar remake vågen och hoppas att det kommer fler. Länge leve speleran på 90-talet/tidig 2000

Inaktiv

Om man bojkottar alla bolag som har haft stämnkngar mot sig så får man börja leva som amish. Nintendo är dömda brottslingar. Sony och Ms har säkert någon dom mot sig med. Blizzard är anklagade. Fast är väl lättast att sålla bort bolag man inte bryr sig om och fortsätta spela andra bolags spel och ignorera stämningar mot dom istället. Tunnelseenade.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Då får man också vara villig att bojkotta för resten av sitt liv, för det kommer aldrig ändras. Blir inte mycket spel kvar att spela om man tänker så, blir väl en bunt indiespel, kanske något spel utvecklat av konsum...

Konsum kanske skulle utvecklat eller iaf sponsrat ett Battle Royale sen vinner man en kupong på grillad kyckling.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Hur vet du att Blizzard är det bästa företaget att bli anställd hos? Kanske inte ska skriva ett antagande, extremt löst dessutom, som sanning.

Jag borde skrivit möjligtvis det bästa, inte det bästa.

Anledningen att jag skrev det är ju för att Blizzard måste jobba på att bli bättre och införa nolltolerans mot trakasserier. Detta arbete och omställning behöver nödvändigtvis inte andra spelföretag investera i.

Efter policyn efterlevs är det möjligt att Blizzard blir en av de bästa platserna att jobba på sett till att det lär finnas en betydligt mindre risk för att bli trakasserad där hädanefter. Och, Ifall man blir trakasserad eller upplever sig trakasserad så lär det finnas gott om hjälp att få.

Källa angående Blizzards nolltolerans:

Activision Blizzard stock rises as earnings beat, executives stress zero-tolerance harassment policy
Last Updated: Aug. 4, 2021

https://www.marketwatch.com/story/activision-blizzard-stock-r...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

12
Skriv svar