Diskutera – Din drömnyhet på Playstation 5-showen nästa vecka?

Medlem
10 extrema högoddsare

1. Sony öppnar upp för att installera Windows och Linux på PS5 bredvid PS5-OS:et.
2. Steam och Epic Games store blir tillgängliga från dashboarden på såväl PS5 som PS4.
3. Sony släpper källkoden till alla sina gamla hits och låter communityt göra moddar som i bästa fall tas in som officiella expansioner Id software-style.
4. En playstation classic pro utannonseras som är ett FPGA-baserat system som dessutom kan köra alla Mister-cores. Konstigt nog har den även vga, komponent och komposit ut och förklaringen är att de dessutom utannonserar... (se nästa punkt)
5. Efter att ha sett priserna av CRT PVM:s på E-bay har Sony bestämt sig för att tillverka en ny serie av CRT PVM som säljer som smör i solsken till retrogamers.
6. Sony berättar att de har löst alla rättighetsproblem kring Goldeneye och att en remaster kommer till alla konsoller och Steam.
7. I hemlighet har Sony utvecklat en ny kretstillverksningsfabrik som inte bara kommer att se till att PS5 blir tillgänglig överallt utan också löser den globala chiptillverksningskrisen.
8. Sony har gjort en deal med Nintendo om att släppa deras bästa spel med förbättrad grafik och ljud till Playstation.
9. Gabe Newell dyker upp via en videolänk och berättar att det som fick Sony att släppa in Steam i ekosystemet var att Half Life 3 skulle bli exklusivt i ett år till Playstation 5.
10. GTA VI som utspelar sig i Tokyo utannonseras.

Medlem

GTA Vice City 2

Medlem

Lätt. Bloodborne 60fps 4k till ps5.

Avstängd

Önskedröm: Sony offentliggör rekonstruktion.

Avstängd

Det enda jag önskar mig är fred på jorden!

Medlem

Spider-man 2, Ragnarök och Bloodborne 4K 60fps

Medlem

GTA VI är allt jag vill se, eller åtminstone höra om.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv

Rätt så lätt, Gran Turismo 7. Hade, handen på hjärtat, hellre sett det var PS5-exklusivt.
Men men, man kan inte få allt. Och nu vill jag ha ett riktigt GT, inte något Sport-trams.
Jag har högt ställda förväntningar.

Alternativt:

Parasite Eve Remake. Kriminellt underskattat skräck/rpg från dåtida Square på PS1.

Medlem
Skrivet av mellifluence:

10. GTA VI som utspelar sig i Tokyo utannonseras.

Också min absoluta speldröm

Medlem

Om jag får drömma? Ett 3:e persons, öppen värld, dystopisk Sci Fi mer eller mindre baserat på böckerna av Frederick Pohl. Lite som ett modernt Mass effect och sedan tar man allt bra med Red dead redemption 2 och knör in.

Nytt KillZone , ett nytt Twisted Metal och ett nytt Wipeout

Medlem

Champions of Norrath 3.

Medlem

The Last Guardian 2.

Medlem
Skrivet av Kris:

Elden Ring gameplay på PS5

Elden Ring ps5 remaster av BluePoint hehe. Hade inte tackat nej till modernare grafik än det som visats hittills.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av BlackBen:

Ny början på spelserie från Naughty Dog som lanseras i närtid eller Last of us 3.
När jag tänker efter, alla spelnyheter från Naughty Dog som inte har att göra med multiplayer.

Eftersom Naughty dog verkar så tveksamma/hemlighetsfulla om vad de ska göra härnäst så önskar jag att de gör kör alla spår på en gång:)
Alltså
Last of Us 3
OCH
Uncharted
OCH
ny IP av samma typ som Uncharted/LoU

mmmmmmmmmm

Medlem

Skulle gärna se lite om Gran Turismo 7

Medlem

Ett nytt silent hill i tredje persons vy (inget första persons grej här inte )
Ett nytt castlevania
Hade varit kul med ett jak and dexter spel

Medlem

Väntar fortfarande på Deep Down...

Medlem

Jag vill bli överraskad av helt nya spel jag inte ens visste något om tidigare!

Medlem

Ja, ett Bloodborne 2 skulle ju inte vara fel. Eller bakåtkompatibilitet med PS3 kanske så man en gång för alla kan plocka ner sin gamla ps3a från tv-bänken...

Medlem

Nåt gött från From soft eller att Metroid numera kommer på PS4/5 också

Medlem

Ett nytt Silent Hill, tack. Inte för att jag någonsin tror att det händer, men hoppas.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Remakes på gamla ps3-spel 😄

Skämt å sido. Spiderman 2 skulle vara fett!
Något spel som bara släpps på PS5 kanske?

Medlem

Självklart Last of Us Part III !

Medlem
Medlem

Uncharted 5 hade varit underbart. Jag hade också gärna sett att Sony hade köpt upp rättigheterna till Beyond Good & Evil 2 så att vi någon gång får spela det.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Ej indie. Kanske nytt från PlayStation Studios? Något, vad som helst.

Medlem

Hur fritt får man drömma? Att PS5 finns i butik, kanske rent av för rekommenderat? Därtill att alla tidiga exemplar av PS5 varit förgiftade så att scalpers testiklar trillar av?

Vad gäller spelnyheter är det kepigt. Skulle gärna se Witcher 4 eller Last of Us 3 avtäckas, eller Massa Effect 4 få ett datum.

(Många nämner Horizon Forbidden West. Vill bara säga att jag är med er i hajpen, även om jag inte vill se något mer. Vill som vanligt gå in blind. Allt jag behöver har jag redan - releasedatumet.)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ett nytt WipeOut

Skrivet av B-itta:

Nåt nytt från David Cage / Quantic Dream

Skulle det visa sig att dessa två är verklighet vore jag nöjd så!

Medlem

Drömnyheten vore väl att man kan gå in i en butik nära sig och faktiskt köpa sig en PS5:a att sätta under tvn.

Antar att man måste börja med att göra all bit mining olaglig så att konsumentsaker återgår till konsumenter och den där korkade hittepåvalutan som bara slukar jordens resurser försvinner. Det är ju inte bara halvledare som inte räcker till på grund av det, all el som kastas i en virtuell soptunna borde straffbeskattas med 10000% eller någon annan bisarr siffra så att skiten upphör

I spelnyheters väg så finns inga drömnyheter.... räcker med att släppa nya Horizon Dawn då jag tror det kommer bli hur bra som helst och det är ju ingen riktig nyhet längre

Just nu är det bara väntans tider.

Skriv svar