Cyberpunk 2077:s next gen-version siktar på 2021, men inga löften

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag trodde inte att man ville bli förknippad med "When its done" sedan Duke nukem fiaskot, de är väl mest kända för det citatet?

Det kanske var ett tecken på hur det sedan vart vid release i och för sig, 2 kalkoner med samma retorik.

Skojade bara med min kommentar. Nej, CD Project klantade sig där helt klart då de alltid varit ett pro consumer företag. Personligen störde jag mig inte nå mycket på buggar men kan tänka mig att många gjorde det och är sneda idag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Inväntar tålmodigt både next gen av Cyberpunk (ej spelat och aktivt hållit mig bort från hypetåget) samt Witcher 3.

Witcher är ju MAGISKT, lirat ut det 100% två gånger och gör gladeligen en tredje gång på next gen!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Windows har väl också problem med HDR och sen så är det ju dåligt med HDMI 2.1 support(det kanske inte gör någon skillnad just i Cyberpunk dock).

Ska bli intressant att se ifall spelet får någon form av Dualsense stöd, samt ifall de lyckas ta bort alla laddningstider, det finns ju rätt många portar(eller vad man ska kalla det) som inte har fullt stöd för lagringsenheten, så man ska kanske inte hoppas på för mycket.

Det ser ju ganska mörkt ut för flera stor titlar framöver, GTA5, Cyberpunk och Halo(kampanjen) har ju inte visat något gameplay än, det finns ju risk för låg kvalité eller att det skjuts upp med tanke på hur kort det är kvar till release.

När det kommer till Cyberpunk så har jag inte mer än installerat det ända sen jag köpte det vid release, vill inte att de ska rusha, men på ett år kan man ju tycka att de borde kunnat blir klara.
I många fall så har man som jag förstått det olika teams till olika delar, i så fall så har ju Series/PS5 teamet haft ganska lång tid på sig för sin version, men det kanske inte är så CDPR arbetar, de kanske bara fokuserar på en version i taget.

Ja, det är sant. På PS4 PRO så är HDR "plug and play" medan på Windows 10 så är det "all over the place". Med det sagt, Cyberpunk 2077 i 2560x1440, HDR och raytracing aktiverat (RTX 2080) ser hur bra ut som helst på min TV (Sony ZD9 65").

Är det inte dags att sluta säga next-gen om allt som handlar om Xbox S/X eller PS5 , de har funnits ute snart ett år. Xbox S/X och PS5 är Current-gen , Xbox One och PS4 är last -gen.

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Är det inte dags att sluta säga next-gen om allt som handlar om Xbox S/X eller PS5 , de har funnits ute snart ett år. Xbox S/X och PS5 är Current-gen , Xbox One och PS4 är last -gen.

Håller med dig i stort, men det är lite besvärligt med att kalla det current gen, eftersom att One och PS4 har tillgång till nästan samma mjukvara.
Hade One och PS4 varit påväg att fasas ut så hade det varit lättare att kalla det "last gen" och nya konsoler nuvarande generation.

Man kanske bör kalla det senaste generationens konsoler, alltså "finns ute nu till senaste generationens konsoler" eller latest generation of game consoles(out now for the latest generation of Xbox/Sony game consoles, eller only for the latest generation of Sony/Xbox game consoles).

Men current gen är typ One, PS4, Series och PS5, tyvärr..

Men next-gen är det såklart inte längre.

Gen
Medlem
Skrivet av danskung:

Det är ingen "next gen patch". Det är mer än remaster som kommer vara gratis för alla som äger förra Witcher 3, men det kan dock bli svårt för sony ps policy. De har flyttat allt till deras nya engine. Alla texturer kommer att hålla samma mått som hd project moddet och även han jobbar på det. Spelet kommer även att använda sig av endast ray tracing likt Metro exudus enhanced edition.

Du menar den versionen av RED Engine som CP2077 körs på? Det visste jag inte. Visste heller inte att texturer osv skulle uppdateras, trodde bara det var en RTX patch.

Nåja, jag har tålamod och kan vänta

Skrivet av Fearnox:

Håller med dig i stort, men det är lite besvärligt med att kalla det current gen, eftersom att One och PS4 har tillgång till nästan samma mjukvara.
Hade One och PS4 varit påväg att fasas ut så hade det varit lättare att kalla det "last gen" och nya konsoler nuvarande generation.

Man kanske bör kalla det senaste generationens konsoler, alltså "finns ute nu till senaste generationens konsoler" eller latest generation of game consoles(out now for the latest generation of Xbox/Sony game consoles, eller only for the latest generation of Sony/Xbox game consoles).

Men current gen är typ One, PS4, Series och PS5, tyvärr..

Men next-gen är det såklart inte längre.

Då tycker vi olika.

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Då tycker vi olika.

Ja, kanske till 50% i alla fall.
Men One/PS4 generationen pågår fortfarande, som sagt.

Skrivet av Fearnox:

Ja, kanske till 50% i alla fall.
Men One/PS4 generationen pågår fortfarande, som sagt.

The current gen is the most recent console from that manufacturer. The second it is made available to any customer anywhere in the world, the previous console becomes 'last-gen'.

Det är typ så jag tycker oavsett om det den förra fortfarande pågår.

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

The current gen is the most recent console from that manufacturer. The second it is made available to any customer anywhere in the world, the previous console becomes 'last-gen'.

Det är typ så jag tycker oavsett om det den förra fortfarande pågår.

Men sen kan man blanda in Pro och One X i det hela, blir PS4 och One last-gen när de släpptes då?

De nya konsolerna figurerar typ som dessa än så länge, eftersom de kör i stort sätt samma mjukvara fast med lite extra ögongodis.

Sen kan du ju ta Nintendos konsoler New 3DS(tror jag det var) som hade ett fåtal exklusiva spel, vart 3DS last-gen när den släpptes?

Jag påstår alltså att det är lite gråzon över det hela.

Skrivet av Fearnox:

Men sen kan man blanda in Pro och One X i det hela, blir PS4 och One last-gen när de släpptes då?

De nya konsolerna figurerar typ som dessa än så länge, eftersom de kör i stort sätt samma mjukvara fast med lite extra ögongodis.

Sen kan du ju ta Nintendos konsoler New 3DS(tror jag det var) som hade ett fåtal exklusiva spel, vart 3DS last-gen när den släpptes?

Jag påstår alltså att det är lite gråzon över det hela.

Ja absolut du kan blanda in hur många konsoler du vill men så fort det kommer nya som klarar av saker "märkvärdiga saker" de andra gamla inte gör så är de andra last gen och de nya current.

Men som sagt vi tycker olika och det är helt ok.

Medlem
Skrivet av Gen:

Du menar den versionen av RED Engine som CP2077 körs på? Det visste jag inte. Visste heller inte att texturer osv skulle uppdateras, trodde bara det var en RTX patch.

Nåja, jag har tålamod och kan vänta

Här är ett väldigt nytt exempel från witchercon om bättre texturer. "We put a hell a lot of work to improve the textures"

https://youtu.be/mEJuLDR_NrE?t=4370


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

12
Skriv svar