Rykte: Alan Wake Remastered släpps i oktober, enligt taiwanesiska webbutiker

Robot
Rykte: Alan Wake Remastered släpps i oktober, enligt taiwanesiska webbutiker
Medlem

Vore perfekt! Är så pepp på en uppföljare och har varit sugen på att spela om originalet på senaste tiden


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

KoP
Medlem

Behövs en remaster utav Alan Wake? Tycker spelet fortfarande ser väldigt bra ut. 🤔

Skribent
Skrivet av KoP:

Behövs en remaster utav Alan Wake? Tycker spelet fortfarande ser väldigt bra ut. 🤔

Ja, det har verkligen åldrats väl. Men jag säger nog inte nej till en nyversion med mer högupplösta texturer och ännu mer imponerande ljussättning. Ray tracing vore inte fel.

It's not a lake, it's an ocean

Jag körde spelet igen i fjol vår, lite för att hylla att det var tio år sedan det släpptes, och blev positivt överraskad av hur bra det fortfarande höll. Lite klumpig kontroll, men grafiken, röstskådespelet och hela atmosfären hade inte alls åldrats så mycket. Så en remaster känns rätt onödig, men om det är ett sätt att få igång hypen för Alan Wake 2 är jag såklart helt för det.

Skulle för övrigt kännas konstigt att inte spela det på Xbox.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag hinner aldrig spela nya spel men kommer detta till Series X kommer jag spela om det.
Det är bland det bästa spel jag spelet under 2000-talet.
Betyder detta att det INTE kommer till Xbox?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Jag hinner aldrig spela nya spel men kommer detta till Series X kommer jag spela om det.
Det är bland det bästa spel jag spelet under 2000-talet.
Betyder detta att det INTE kommer till Xbox?

Butikslistningarna inkluderade både Playstation och Xbox, så stämmer ryktena lär det komma till både PS och Xbox (och PC).

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Jonny Myrén:

Butikslistningarna inkluderade både Playstation och Xbox, så stämmer ryktena lär det komma till både PS och Xbox (och PC).

Puh.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

För er som spelat spelet innan...

The Poet and the Muse @_Spotify
https://open.spotify.com/track/13H1BCvtb5qWBopmgEicTT?si=d6ba343992fe4518

The Poet and the Muse @_YouTube
https://youtu.be/GLxb7m0j5Jg

Så sjukt bra spel! Ett av mina starkaste minnen från Xbox360 tiden.

Medlem

Älskade Alan Wake, jag och en kompis satt en helg och spelade igenom det tillsammans. Lite tråkiga strider men annars toppen atmosfär och story.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, det har verkligen åldrats väl. Men jag säger nog inte nej till en nyversion med mer högupplösta texturer och ännu mer imponerande ljussättning. Ray tracing vore inte fel.

Instämmer, är heller inte så sugen på att damma av min gamla 360 utan vill kunna lira det på PS5! Fick även mersmak att lira ut det igen efter att ha kört Control.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag körde spelet igen i fjol vår, lite för att hylla att det var tio år sedan det släpptes, och blev positivt överraskad av hur bra det fortfarande höll. Lite klumpig kontroll, men grafiken, röstskådespelet och hela atmosfären hade inte alls åldrats så mycket. Så en remaster känns rätt onödig, men om det är ett sätt att få igång hypen för Alan Wake 2 är jag såklart helt för det.

Skulle för övrigt kännas konstigt att inte spela det på Xbox.

Ser inget negativt med att de släpper en remaster, speciellt för oss som aldrig spelat Alan Wake. Då tänker jag främst på oss som spelar PS. Rykten går att det är i en ny motor samt med Ray tracing.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Ser inget negativt med att de släpper en remaster, speciellt för oss som aldrig spelat Alan Wake. Då tänker jag främst på oss som spelar PS. Rykten går att det är i en ny motor samt med Ray tracing.

Troligtvis har konverterat dett till Northlight Engine ä, samma som quantum break och Control är byggd i.

Medlem

Tyvärr så var ju inte gameplay någon höjdare i Alan Wake, dock så var ju temat och atmosfären riktigt trevlig.
Mitt största problem med spelet annars är motion blur som var ganska extrem och jag tror inte heller det gick att stänga av helt, spelet är verkligen skräckexemplet på hur illa det kan bli.
Jag har till och med för mig att jag vart illamående och hade svårt att fokusera på grund av den suddiga bilden.
Jag antar att det kommer gå att stänga av detta i remastern eftersom att bluren inte behövs längre för att få spelet att se snyggt ut.

Jag hade gärna sett en remake med lite bättre gameplay.
En nyversion där spelet blev mer som det var tänkt från början hade inte suttit fel heller, dock så var det mer koncept som optimerades ner än att de hade en klar vision över hur det skulle bli i slutänden.

Avstängd

Remaster -hetsen är ju sjuk. Nu räcker det för helvete.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, det har verkligen åldrats väl. Men jag säger nog inte nej till en nyversion med mer högupplösta texturer och ännu mer imponerande ljussättning. Ray tracing vore inte fel.

Microsoft gav ju några 360-spel förbättringar som 4k- upplösning, omsamplade texturer och HDR när de kördes i backwards compatibitily läge.
Alan Wake kom de dock inte så långt med, antagligen för att spelmotorn gjorde för mycket egna påhitt och producerade mycket helt svarta och vita ytor som tappat viktig information.
Men en äkta remake med raytracing-möjligheter kanske kan ge det här spelet ytterligare en dimension (och kanske bättre gameplay)

Jag fick nyligen för mig att spela igenom Quantum break och fortsätter med Control och Remedy blir ju bättre på gameplay för varje spel, men klumpigheten finns nog kvar (de kan inte gärna introducera levitation i Alan Wake). I Alan Wake handlade det väl om att man kom till en ny bana och hade slut på flares och fick väldigt jobbigt, jag gissar att det är samma som Quantum Break där det var ganska lätt att spela igenom på högsta svårighetsgraden om man bara tog med sig en LMG från banan innan när det behövdes...

Medlem

Köpte spelet när det släpptes på GOG för ett antal år sedan, men det har fortfarande inte blivit av att jag har spelat det. Borde göra det någon gång.

1
Skriv svar