Star Trek på Fredag!

Medlem
Star Trek på Fredag!

Ja nu äntligen kommer nya Star Trek filmen
ska själv se den i Linkpg på fredag.
Den har fått välldigt bra kretik bara det med 8.2 på IMBD säger ju inte lite
ser välldigt mycket fram imot den här, verkar riktigt bra när man ser trailern!

flera som ska se den?

Live long and prospore


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nix. Har aldrig tyckt om Star Trek... älskar Star Wars filmerna dock.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

älskar Star Wars filmerna dock.

Och det har med saken vad att göra...?

Ska nog själv se den också, aldrig varit en riktig trekkare, men den ser helt klart intressant ut.

Medlem

Skall helt klart se den,tycker trailern ser intressant ut:up:

Medlem

beställde biljetter för lite mer än en timme sedan. Ska bli jäkligt kul, är en stor trekkie.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

SuperTank Jönköping antar jag du ska se den? Finns det Plus stolar där, eller är det bara i tranås det finns?
Valde med att se den i jönköping lr linköping, valde linkpg pga man är där oftare har typ lika långt till båda.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Japp, det blir Jönköping.
Om det finns plus stolar blev jag lite osäker på. Har aldrig tänkt på det, antar det betyder att det inte gör det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

kk, inte varit där själv å provat, men polare som har varit där säge man får en fotölj typ med massor av extra ben utryme, låter fett bra.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Kan någon lite snabbt säga vad Enterprise (det stora skeppet de åker runt i) egentligen gör? Dess uppdrag tycks vara att hamna i trubbel med så många utomjordingar som möjligt. Sen tycks de aldrig bli nöjda med hur mycket trubbel de hamnat i för Star Trek har typ gått sedan urminnes tider.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jajemän, plusstolar finns här i Jönköping.

(en rad i mitten av salongen som det är gångbana framför, så man får gigantiskt benutrymme samt lite större/mjukare fåtöljer)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Jajemän, plusstolar finns här i Jönköping.

(en rad i mitten av salongen som det är gångbana framför, så man får gigantiskt benutrymme samt lite större/mjukare fåtöljer)

vad tusan... hur har man kunnat missa detta...


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tycker denna film verkar cool ska nog se denna.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Filmen kommer jag säkert att se eftersom jag är något av en trekker, men jag gillar inte riktigt konceptet. Jag hade hellre sett att de fortsatte frammåt i tiden istället för att återgå till originalserien fast med nya skådespelare. Förmodligen är det för att TOS är min favoritserie i Star Trek-världen och jag har svårt att tänka mig några andra spela rollerna.

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Kan någon lite snabbt säga vad Enterprise (det stora skeppet de åker runt i) egentligen gör?

Dess främsta uppgift att kartlägga outforskad rymd.

Medlem

Har beställt biljetter till smygpremiären imorgon


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ska inte se filmen, för man pallar inte med att se folk som ersätter ens gammla hjältar,
kom med ny Star Trek serie och ny besättning istället.

Inaktiv

FagerstaIntresseKlubb i min stad ska lotta ut 10 biljetter så hoppas att jag får en.

Någon som vet om man kan hoppa in filmen direkt? Måste man ha sätt dom äldre filmerna?

Medlem
Skrivet av showerguy:

FagerstaIntresseKlubb i min stad ska lotta ut 10 biljetter så hoppas att jag får en.

Någon som vet om man kan hoppa in filmen direkt? Måste man ha sätt dom äldre filmerna?

De äldre med TOS-gänget är inget bra dock (med undantag av den första - "Star Trek: The motion picture").

Star Trek börjar för mig med TNG.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av showerguy:

FagerstaIntresseKlubb i min stad ska lotta ut 10 biljetter så hoppas att jag får en.

Någon som vet om man kan hoppa in filmen direkt? Måste man ha sätt dom äldre filmerna?

Det är inte nödvändigt, nej.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

De äldre med TOS-gänget är inget bra dock (med undantag av den första - "Star Trek: The motion picture").

Den första Star Trek filmen var ett enormt sömnpiller och en av de sämsta i serien.

Medlem

Jag är så trött på prequel-trenden, det känns som om det är brist på bra manus för uppföljare eller nya filmidéer.
Prequels är billigt och trist, men jag lär väl ändå se nya Trek-filmen, man är ju trots allt en sci-fi-nörd


signatur

yolo

Medlem

Resistance is futile.

Medlem

Hade sett fram emot filmen om inte Spock var spelad av Zachary Quinto. Hans ögonbryn ger mig hemska mardrömmar.

Medlem

Har 2x biobiljetter hemma som kan användas! Gumman vill gå på bio med mig så hon får bannemej haka på nya Star Trek filmen fast att hon inte gillar showen alls!


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Filmen vart riktigt bra, som förväntat.
Det enda negativa var att filmen kändes som en komedi film ibland, men oftast gick skämten hem hos mig. Det var kul att få se små detaljer som J.J Abrams har använt sig av från Fringe och LOST.

Betyg: 4/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Varsågoda!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Asch va fasen, här får ni en till


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Jag ska se den med mina brorsor på bio hoppas jag, inte gått på bio sen Castaway med tom hanks men nu är det ju så hårda lagar så kan inte tanka och jag vet ingen streaming sida.

btw hoppas bio publiken håller käften annars jävlar skriker jag håll käften om nån ypper en bokstav förr gången pratade ett par hela filmen och dom bakom mig också ska fan scouta en brand yxa innan jag sättter mig.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Kan någon lite snabbt säga vad Enterprise (det stora skeppet de åker runt i) egentligen gör? Dess uppdrag tycks vara att hamna i trubbel med så många utomjordingar som möjligt. Sen tycks de aldrig bli nöjda med hur mycket trubbel de hamnat i för Star Trek har typ gått sedan urminnes tider.

Ptja antar att det är att utforska universum o på vägen stöter de på de problem du nämnde? ^^

Medlem

Kom precis hem från den, vet inte vad jag tycker riktigt.
Dålig var den inte, tyckter början var kanonbra, men fortsättningen levde väll inte upp till mina förväntningar riktigt. Jag hade satt för höga kanske...

Storyn kändes "Star Trek", inget fel på den. Men allting gick förbi så snabbt att jag knappt han förstå vad som hände. Det är fördelen med serier antar jag, man kan ta sig mer tid att fördjupa sig i saker och ting.

Satt in i det sista och väntade på att något skulle komma och rätta till tiden. Vulcan förstörd? Hur påverkar det den federationen som vi känner igen från alla serier? (även om detta nu blev en "alternate reality" som Spock beskrev det)

... Och faaan vad jag störde mig på Chekovs dialekt


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

jag vill skriva men kan inte mörka som SuperTank gjorde....

men jag gilla allt med denna filmen!

Lätt 4,5/5


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

12
Skriv svar