God of War-skaparen: veckans PS5-show kan komma med ett spel som "får folk att tappa det"

Robot
God of War-skaparen: veckans PS5-show kan komma med ett spel som "får folk att tappa det"
Medlem

Tycker de vore ballt om vi fick ett nytt Resistance.

Medlem

Jag tycker det verkar som att playstation fans "tappar det" för minsta lilla. Säger inte att plattformen inte har spel värda den responsen, men fansen verkar väldigt lätta att imponera ibland.

Medlem

Bloodborne 2?!

Medlem

Hade varit roligt någon gång om någon spelprofil i likande situation, gick ut och sa att det inte finns något intressant alls på ett kommande event, för något spelföretag som personen var kopplade till på något sätt.

Nu känns detta verkligen bara som dåligt pr från Sony, bara för att skapa hype. Behöver inte ens visa något eftersom han säger att dom kanske inte visar.

Medlem
Skrivet av heady89:

Tycker de vore ballt om vi fick ett nytt Resistance.

Verkligen! Älskade känslan i dom gamla, har länge velat ha en återkomst av serien. Sen hade det varit fett med ett nytt Warhawk, hade riktigt kul med originalet!

Medlem

Ge mig några bra spel framöver så är jag nöjd.

Medlem

En vild gissning är att vi kommer få se en teaser eller trailer från Naughty Dogs nya spel, "The Punisher". Rykten florerar att ett nytt first party Marvel-spel ska visas och Neil Druckmann har visat intresse för The Punisher förut(även Ghost Rider, så kanske är det också).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kanske är Bend Studios nästa spel han åsyftar (har väl gått en två år sedan Days Gone släpptes).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Hade mest av allt önskat ett monstruöst fantasy rpg i förstaperson som slår Elder scrolls på fingrarna!
Ingen vågar utmana Bethesda på den fronten, och när Xbox har roffat åt sig enda utvecklaren som ens har tanken på att göra en sådan grej så känns det som Sony måste kontra med något sådant.

Gnällkuk

Skyrim Super Deluxe Anniversary Ps5 edt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av superlim:

Jag tycker det verkar som att playstation fans "tappar det" för minsta lilla. Säger inte att plattformen inte har spel värda den responsen, men fansen verkar väldigt lätta att imponera ibland.

Oklart, utifrån din kommentar, på vilket sätt just playstation fans är lätta att imponera, jämfört med andra, men om det nu är sant så kanske det beror på att det mesta som släppts till konsolen har blivit hyllat av en majoritet av konsolägarna. Förväntningarna skruvas därmed upp till max när ett kommande spel nämns.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Medlem

Spider-Man Bert Karlsson hoppas jag på 🤣


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Inte bra at hypa upp folk, ju större hype ju större kan besvikelsen bli


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Avstängd
Skrivet av Fezk:

En vild gissning är att vi kommer får se en teaser eller trailer från Naughty Dogs nya spel, "The Punisher". Rykten florerar att ett nytt first party Marvel-spel ska visas och Neil Druckmann har visat intresse för The Punisher förut(även Ghost Rider, så kanske är det också).

Den absolut sista som borde göra ett Punisherspel, Punisher har alltid varit anti-PK, anti-woke.. Cuckmann är allt som är dåligt med nutida gaming/comics. Men ja, jag förstår varför han är intresserad för han kommer göra det till sitt eget där han gör sin woke-variant av Punisher.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Den absolut sista som borde göra ett Punisherspel, Punisher har alltid varit anti-PK, anti-woke.. Cuckmann är allt som är dåligt med nutida gaming/comics. Men ja, jag förstår varför han är intresserad för han kommer göra det till sitt eget där han gör sin woke-variant av Punisher.

Ja tycka vad man vill om Druckmann och hans skrivande(är personligen inget fan heller), jag framförde bara den vilda gissningen+ryktena hehe. Om det nu stämmer återstår det att se hur ändrad en etablerad karaktär som Punisher blir, lär inte bli glada miner om det ändras för mycket.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag hoppas definitivt att få tappa hakan. Men just David Jaffe ska man ta med nypa salt. Han tycker om att synas i media, och tar därför alltid i från tårna. (*iofs ganska likt undertecknad i just det...)

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Skyrim Super Deluxe Anniversary Ps5 edt.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Nu känns detta verkligen bara som dåligt pr från Sony, bara för att skapa hype. Behöver inte ens visa något eftersom han säger att dom kanske inte visar.

Nu har jag för mig att Jaffe inte längre jobbar för Sony och har inte gjort det på många år. Så att det här skulle vara PR från Sony låter långsökt.

Jaffe kanske har några gamla vänner som han har snackat med inom Sony, men han brukar vara duktig på att hitta på och hypea upp saker helt av sig själv!

Medlem

Med tanke på att informationen om nyheter som är intressanta kommer från fler källor (Nick, jeff och Andy tex) så borde det ligga substans bakom det hela. Sen tenderar väl människor att läsa in olika saker och i många fall överhypa.

Min tro är dock att vi lär få se något speciellt , däremot är jag inte övertygad att jag kommer bli "blown away". Om jag skulle få välja skulle jag gärna se ett nytt spel från Quantic dream ( uppföljare på DBH, HR eller ett helt nytt IP som går i samma anda).

Ska dock bli intressant som sagt , 2022 lär bli ett väldigt fullspäckad år.

Medlem

Kingdom hearts 4?

Medlem

Det skulle mycket till för jag ska bli blown away. Men visst kan det vara något roligt.

Hoppas bara det är något ps5 exklusivt då och inte till ps4 också

Medlem

Hoppas på nåt helt nytt PS5 exklusivt. Är trött på remastered, remake, del 2, 3, 2021, 2022 osv.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Horizon : Forbidden East… då skulle jag ramla av stolen. Inte ett nytt Horizon utan två… på samma gång! Blown away!

Medlem
Skrivet av PontusT:

Hade mest av allt önskat ett monstruöst fantasy rpg i förstaperson som slår Elder scrolls på fingrarna!
Ingen vågar utmana Bethesda på den fronten, och när Xbox har roffat åt sig enda utvecklaren som ens har tanken på att göra en sådan grej så känns det som Sony måste kontra med något sådant.

Det hade fått mig att plocka fram plånboken! Sonys överflöd av storyfokuserade actionspel i tredjeperson tröttnade jag på under ps3 eran.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd

Har säkra källor högt uppe i två av de stora spelbolagen och de säger att de blir Half Life 3 och Warcraft 4 som mergar in det nya storspelet Half Warcraft 3,5. Glöm inte var ni hörde det först…

Medlem

Har ofta gått in i sådana här hype fällor förut. Så ny har jag satt hype ribban på låg nivå för att slippa bli besviken. Hoppas dessutom Neil Druckmann får en chans på Punisher. Skulle bli otroligt mörk och våldsam vilket han är väldigt bra på.

Medlem

Verkar vara snack om nytt Infamous.

12
Skriv svar