505 Games erkänner att de kunde hanterat next-gen-uppgradering av Control bättre

Robot
505 Games erkänner att de kunde hanterat next-gen-uppgradering av Control bättre

Lovar att de lärt sig av misstagen.

#505-games, #control


Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag som köpt spelet plus expansionerna känner mig lurad. Ska jag verkligen behöva köpa ett helt nytt spel bara för att få tag i en uppgradering?

Samtidigt är det ju inget ovanligt att man släpper nyversioner av spel med alla expansioner osv. Titta bara på Skyrim Special Edition tex som gör EXAKT samma sak.

Tyvärr förlorar 505Games mig som kund då man pissar på oss som faktiskt var med från början. Det lär ändå dyka upp i GamePass förr eller senare så...

Medlem
Skrivet av trifix:

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag som köpt spelet plus expansionerna känner mig lurad. Ska jag verkligen behöva köpa ett helt nytt spel bara för att få tag i en uppgradering?

Samtidigt är det ju inget ovanligt att man släpper nyversioner av spel med alla expansioner osv. Titta bara på Skyrim Special Edition tex som gör EXAKT samma sak.

Tyvärr förlorar 505Games mig som kund då man pissar på oss som faktiskt var med från början. Det lär ändå dyka upp i GamePass förr eller senare så...

Ganska säker på att Control redan finns till Gamepass. Dock bara grundspelet och inte nyutgåvan med ray-tracing. Därför jag köpte det på skiva (till XSX) för att få allt innehåll och RT bland annat ögongodis. Kostade bara runt 300 så otroligt värt imho.

Sen ser jag inte hur ett släpp av samlingsutgåvor är att pissa på fans, det är ju närmast norm att släppa samlingar av DLC på skiva vid typ julhandeln ett år efter att spelet släppts så den som vill kan skaffa "allt-i-ett" får det smidigaste. Den som vill spela tidigare köper spelet och DLC vid respektive släpp.

Medlem

Jag körde igenom spelet på Ps4. Det va ett bra spel men som de flesta spel kör jag bara igenom en gång.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ganska säker på att Control redan finns till Gamepass. Dock bara grundspelet och inte nyutgåvan med ray-tracing. Därför jag köpte det på skiva (till XSX) för att få allt innehåll och RT bland annat ögongodis. Kostade bara runt 300 så otroligt värt imho.

Sen ser jag inte hur ett släpp av samlingsutgåvor är att pissa på fans, det är ju närmast norm att släppa samlingar av DLC på skiva vid typ julhandeln ett år efter att spelet släppts så den som vill kan skaffa "allt-i-ett" får det smidigaste. Den som vill spela tidigare köper spelet och DLC vid respektive släpp.

Kan väl delvis hålla med dig men den stora grejen här är väl ändå att han köpt allt som ultimate-utgåvan innehåller, dessutom till ett högre pris då han köpte tidigt. Båda utgåvorna är till Xbox men bara den ena tilläts uppgradera... Kan hålla med om att det är att skita i sina fans. Vill man inte att ens fans ska köpa dag ett och betala premium så har man i varje fall lyckats.

Medlem

Med tanke på att raytracing redan fanns i PC-versionen så var nog denna uppgradering ganska low effort för ett väldigt litet team på Remedy, så det är ganska girigt av 505 av bara uppgradera Ultimate Edition, framför allt när man samtidigt gjort en deal med Microsoft och släppt Standard Edition på Game Pass.

Avstängd

Om de lärt sig av sina misstag kan de väl sluta upp med Epic exklusivitet?

Medlem

Bah, så trött på crossgen games eller vad det kallas.

Känns som att det är huvudvärk för alla parter.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

trifix, håller med om allt du säger. du var trots allt en av dom som köpte spelet och expansion packen då dom släpptes. så du har ju redan ultimate. tycker dom som gjorde detta borde få uppgraderingen. jag hade bara originalet så jag förstår dom. köpte om det när det kostade 199kr för allt på xbox series x. men man tycker att dom borde ge dom som stödde från början denna möjlighet. eller en liten summa för att uppgradera.

1
Skriv svar