Fem år senare: No Man's Sky har äntligen "mestadels positivt" omdöme på Steam

Robot
Fem år senare: No Man's Sky har äntligen "mestadels positivt" omdöme på Steam

Har hämtat sig efter en tuff start.

#no-mans-sky, #steam


Medlem

Köpte det för några år sedan och har fortfarande inte kört det. Spelet verkar ju bara bli bättre och bättre så kan väl lika bra vänta tills det är färdigt.

Medlem

jag köpte det efter ett tag sedan det kom, Och hur mer jag spelade det senaste dom släppte varje gång desto bättre och bättre vart det. Nu tycker jag det är ett spel jag kan rekommendera till folk om dom vill ha äventyr, utforskning, byggning och progression av ett spel. 4 av 5 coca cola backar får den av mig ^^

Medlem

Går knappt att jämföra spelet!

ZF
Medlem

Haha, underbart.

Undrar om det betyder att det var en av de sista uppdateringarna då. Listan med allt nytt material och patchar är en rejäl lunta att läsa igenom.

Medlem

Coolt att dom ändå lyckats vända trenden. Visar ju att dom verkligen trodde på projektet.

Medlem

Hur man än vrider och vänder på det så är det i nuvarande skick ett jäkligt kul spel som det är oerhört lätt att bli sittande med. En ytterligare dimension till spelet att köra i VR.

Medlem

5 år.... Vad i helvete.

Följer inte spelet alls men det är galet att inse det var 5 år sedan det var sådant käbbel om detta spelet att det inte var vad dom hade lovat osv

Avstängd

Skulle vara intressant att höra hur de hur de som sa att spelet var väldigt bra och roligt vid release resonerar idag? Om det var ett 5/5 spel då måste det ju vara typ ett 50/5 idag eller nått antagligen spelade de sig trötta på den där alpha-upplagan och har inget intresse för spelet idag...

Jag spelar det bitvis, lagt kanske 100h genom åren, helst vill jag vänta tills de gått vidare så man har en "final" version... (ja tills remastern, för den kommer väl, som med allt..)

Medlem

Vad är nyhetsvärdet i detta jämfört med rapporten om att kränkningar och mobbning förekommer på Paradox?

Medlem

Jäkligt kul när de faktiskt lyckades vända skutan och till sist göra rätt för sig.

Deras agerande inför lanseringen var riktigt illa och under all kritik. Men hur de sedan agerade efteråt och senaste åren har en hel del av dagens spelbolag något att lära sig av.

(41:42-47:10)

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Vad är nyhetsvärdet i detta jämfört med rapporten om att kränkningar och mobbning förekommer på Paradox?

Äpplen och Päron? Ska sidan inte kunna ha lättsamma nyheter?

Medlem
Skrivet av Harmond:

Äpplen och Päron? Ska sidan inte kunna ha lättsamma nyheter?

Du menar att de använde upp sin dåliga-nyheter-kvot när de skrev 20 artiklar om turerna kring Blizzard?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du menar att de använde upp sin dåliga-nyheter-kvot när de skrev 20 artiklar om turerna kring Blizzard?

Du menar att dom inte kan skriva om detta pga att det har hänt andra grejer i gamingvärlden? Väldigt konstig logik

Skriv din egna artikel om det inte passar då

MEG
Medlem
Troll
Skrivet av Harmond:

Äpplen och Päron? Ska sidan inte kunna ha lättsamma nyheter?

Mata inte trollet


signatur

Death is only the beginning

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av totte1015:

5 år.... Vad i helvete.

Följer inte spelet alls men det är galet att inse det var 5 år sedan det var sådant käbbel om detta spelet att det inte var vad dom hade lovat osv

  1. CTRL + C

  2. Vänta fem år

  3. "Cyberpunk 2077 har äntligen 'överväldigande positivt' omdöme på Steam"

  4. CTRL + V


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Hur man än vrider och vänder på det så är det i nuvarande skick ett jäkligt kul spel som det är oerhört lätt att bli sittande med. En ytterligare dimension till spelet att köra i VR.

Jag är lite sugen på att prova detta när PSVR2 släpps.
Har typ ingen aktuell VR nu, men planerar att köpa nästa PSVR och/eller Index 2, rymd eller survival spel verkar som spännande till detta.

Skribent
Skrivet av Lauchen:

Coolt att dom ändå lyckats vända trenden. Visar ju att dom verkligen trodde på projektet.

Jag tror alltid Hello Games har brunnit för sitt spel. Tyvärr visade sig kanske att passionen och visionerna inte stämde med vad som först släpptes. Men de har fortsatt att jobba på spelet och byggt in det som saknades. Många andra utvecklare hade nog bara låtit spelet dö och gått vidare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av werme:

Skriv din egna artikel om det inte passar då

Inte jag som driver en sida dedikerad till nyheter i spelvärlden.

Och jo, de får gärna rapportera om detta. Men varför inte rapportera om det andra som faktiskt har ett nyhetsvärde?

Medlem
Skrivet av Harmond:

Skulle vara intressant att höra hur de hur de som sa att spelet var väldigt bra och roligt vid release resonerar idag? Om det var ett 5/5 spel då måste det ju vara typ ett 50/5 idag eller nått antagligen spelade de sig trötta på den där alpha-upplagan och har inget intresse för spelet idag...

Jag skäms inte för att erkänna att jag var en av dom få som gillade spelet redan när det släpptes. Visst så höll dom inte allt dom lovade, men jag malde ner flera hundra timmar dom första fyra månaderna. Jag slutade sedan att spela för att jag inte hade så mycket mer att göra och det kom andra spel som stal min tid.
Kom tillbaka efter cirka tre år och spelade en femtio tal timmar och byggde mest baser.
Nu körde jag igång det igen, efter senaste uppdateringen, och med knappa tio timmar spelade så kommer det nog hålla mig sysselsatt tills New World kommer i slutet av månaden.

Mycket har hänt sedan första releasen, och jag tyckte det var ett bra spel då, och om möjligt bättre spel nu, även om det känns som det blivit väldigt förenklat.

Skrivet av Sillgam:

Inte jag som driver en sida dedikerad till nyheter i spelvärlden.

Och jo, de får gärna rapportera om detta. Men varför inte rapportera om det andra som faktiskt har ett nyhetsvärde?

Nyhetsvärde för dej kanske...

Men i denna tråd så kan du läsa lite varför dom inte lagt upp din världsnyhet

#4172546


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:
  1. CTRL + C

  2. Vänta fem år

  3. "Cyberpunk 2077 har äntligen 'överväldigande positivt' omdöme på Steam"

  4. CTRL + V

Konsten att kroka framåt i ett kommentarsfält. Jag bugar åt din framförhållning herr G.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vad är nyhetsvärdet i detta jämfört med rapporten om att kränkningar och mobbning förekommer på Paradox?

Jag läser hellre om detta än paradox-intrigerna.

Medlem
Skrivet av kissekatt:

Jag läser hellre om detta än paradox-intrigerna.

Att de beter sig illa på Paradox är för jävligt, men jag kommer inte till denna sidan för att läsa om intriger osv...jag vill läsa om spel så jag håller med dig!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming
Skrivet av Fluffo:

Går knappt att jämföra spelet!

Håller med om detta till 100%

Såg faktiskt lite videos från lanseringen innan jag gav mig in på den senaste uppdateringen och det är heeelt sjukt hur mycket som är uppdaterat, från visuellt till rent gameplay.

Hatten av ❤️

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du menar att de använde upp sin dåliga-nyheter-kvot när de skrev 20 artiklar om turerna kring Blizzard?

Det är dock lite annorlunda när det handlar om ett svenskt spelföretag, då måste de nog vara lite försiktigare. Jag tror inte någon på Geeks AB/FZ är så oetiska att de sitter på aktier hos Paradox (eller något spelföretag över huvud taget), men det är många läsare som gör det.

Lite on-topic också:

Tycker det är välförtjänt. NMS är ett av de spelen som jag köpte vid lansering och hoppar in någon gång varje år och det är alltid lika kul att se hur mycket bättre spelet blir varje gång, så i mina ögon har Hello Games i alla fall försonat sig. Har dock lite svårt att fastna för det under en längre period, men det är kul att hoppa inte lite då och då.

Medlem

Jag önskar bara att det här spelet inte gav mig rent fördjävlig DIMS så att jag kunde spela det i mer än 10 minuter utan att bli sjukt illamående. 😅

Medlem
Skrivet av RaXha:

Jag önskar bara att det här spelet inte gav mig rent fördjävlig DIMS så att jag kunde spela det i mer än 10 minuter utan att bli sjukt illamående. 😅

DIMS 😄 Tog på tok för lång tid att hitta förklaringen till det (Doom Induced Motion Sickness), men glad jag gjorde det. Mycket roligare än ”simulator sickness” som det väl egentligen heter 🙂

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Kyraal:

DIMS 😄 Tog på tok för lång tid att hitta förklaringen till det (Doom Induced Motion Sickness), men glad jag gjorde det. Mycket roligare än ”simulator sickness” som det väl egentligen heter 🙂

Cybersickness är min favorit! Låter så jävla sci-fi. Dök snabbt upp och blev den vedertagna termen bland diverse KTH-folk som pysslade med VR/AR kring 2016-2017.

Väntar med spänning på att få läsa en Sweclockers-artikel i stil med: "Cybersjuka fortfarande vanligt bland användare av virtuell verklighets-glasögon."


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

DIMS 😄 Tog på tok för lång tid att hitta förklaringen till det (Doom Induced Motion Sickness), men glad jag gjorde det. Mycket roligare än ”simulator sickness” som det väl egentligen heter 🙂

Haha, ja det är väl det mer vedertagna uttrycket numera men DIMS gillar jag mer. Har någon tips på hur man eliminerar detta problem i NMS (PC) är jag evigt tacksam, som det är nu kan jag inte spela i mer än 10 minuter innan jag blir otroligt illamående.

12
Skriv svar