Nästa Assassin's Creed Valhalla-uppdatering lägger till svårighetsgraden Nightmare

Robot
Nästa Assassin's Creed Valhalla-uppdatering lägger till svårighetsgraden Nightmare

Nedladdningsstorleken är också mardrömslik om man har långsamt internet.

#Assassins-creed, #Ubisoft


Avstängd

Tycker det ä bra att dom lägger till gratis uppdateringar så här. Jag har inte fått upp bosättningen till level 6 än så bra att man kan köpa. Har typ ett hus kvar att uppgradera.


signatur

PS5 och inget annat.

Dex
Medlem

Känns som en bra gratis uppdatering. Men har jag missat någon i storleks skillnaden? Varför skiljer det så mycket mellan t.ex. Series X/S och PS5? Patchen är ju mer än dubbelt så stor till Series. Verkar ju rätt konstigt.

Avstängd
Skrivet av Dex:

Känns som en bra gratis uppdatering. Men har jag missat någon i storleks skillnaden? Varför skiljer det så mycket mellan t.ex. Series X/S och PS5? Patchen är ju mer än dubbelt så stor till Series. Verkar ju rätt konstigt.

Ja men har varit så till dom tidigare uppdateringarna med. Vet inte varför det är så.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Dex:

Känns som en bra gratis uppdatering. Men har jag missat någon i storleks skillnaden? Varför skiljer det så mycket mellan t.ex. Series X/S och PS5? Patchen är ju mer än dubbelt så stor till Series. Verkar ju rätt konstigt.

Kraken tekniken i SSD, som krymper filerna. Så är det med många multiplat spel som kommer ut nu för tiden. Spelen till PS5:an är oftast betydligt mindre.

Här är en artikel.

https://www.google.com/amp/s/www.tomshardware.com/amp/news/ps...

Dex
Medlem
Skrivet av breahl:

Ja men har varit så till dom tidigare uppdateringarna med. Vet inte varför det är så.

Skrivet av Bullen86:

Kraken tekniken i SSD, som krymper filerna. Så är det med många multiplat spel som kommer ut nu för tiden. Spelen till PS5:an är oftast betydligt mindre.

Här är en artikel.

https://www.google.com/amp/s/www.tomshardware.com/amp/news/ps...

Ah intressant! Hade helt missat det. Tack för infon

Medlem

skönt för oss som sparat spelet till nu lirade bara några timmar. dags att återuppta nu när allt det viktigaste är patchat


signatur

//monster

Medlem

Kanske är läge att återgå till Valhalla. Hade roligt med det, men tröttnade vid första knarkdrömuppdraget när man skulle fightas i Valhall (?).

Drömsekvenser i moderna spel är som vattenbanor i gamla plattformsspel. Plötsligt känns allting annorlunda och i regel aldrig till det bättre.

Medlem

Börjar tveka starkt på att spelet någonsin kommer få något prestandalyft. FSR eller vad som helst, ge oss något... spelet flyter som trög sirap. Usch vad dåligt optimerat det är!

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Börjar tveka starkt på att spelet någonsin kommer få något prestandalyft. FSR eller vad som helst, ge oss något... spelet flyter som trög sirap. Usch vad dåligt optimerat det är!

Ja, jag har fått nöja mig med 30 fps i Valhalla, men mitt 1060 har ju hunnit bli ganska gammalt också.

Brukade köra på Geforce Now förut och det fungerade alldeles utmärkt i 60/ultra/1080p, dock så betalade jag inte så jag fick bara spela en timme i taget. Men kan vara värt att testa om ens dator inte riktigt orkar med.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Börjar tveka starkt på att spelet någonsin kommer få något prestandalyft. FSR eller vad som helst, ge oss något... spelet flyter som trög sirap. Usch vad dåligt optimerat det är!

Jasså? Har inte spelat på en tid men vad jag kommer ihåg så tyckte jag det flöt på rätt bra. Runt 90-120 FPS i 1440P med allt på ultra med ett 6800XT och runt ~130fps med Hardware Unboxed optimerade inställningar.
Hade inga större problem att nå ~60fps med ett Vega 56 i 1440p heller, lite lägre inställningar bara.

Avstängd

Är det någon som vet vart man kan köpa supplies till campet som det stod om?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Jasså? Har inte spelat på en tid men vad jag kommer ihåg så tyckte jag det flöt på rätt bra. Runt 90-120 FPS i 1440P med allt på ultra med ett 6800XT och runt ~130fps med Hardware Unboxed optimerade inställningar.
Hade inga större problem att nå ~60fps med ett Vega 56 i 1440p heller, lite lägre inställningar bara.

Skumt att du får dubbelt så hög fps som jag med mitt 3070. Kör också 1440p.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-3070-vs-AMD-...

La för övrigt ner spelet efter ca 20h. Är rätt less Ubisofts "formula".

Skrivet av HaxXt:

Börjar tveka starkt på att spelet någonsin kommer få något prestandalyft. FSR eller vad som helst, ge oss något... spelet flyter som trög sirap. Usch vad dåligt optimerat det är!

Va! det flyter rätt bra, tror det mer är otur


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Skumt att du får dubbelt så hög fps som jag med mitt 3070. Kör också 1440p.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-3070-vs-AMD-...

La för övrigt ner spelet efter ca 20h. Är rätt less Ubisofts "formula".

Userbenchmark är ju skit så det är inte något att gå efter.

Bör ju noteras att AC:Valhalla är ett AMD sponsrat spel. Alla AMD:s kort presterar långt bättre än Nvidia:s motsvarande i detta spel. 6800XT är ju generellt lite snabbare i 1440P än 3080, men typ 20-30% snabbare i just Valhalla. Avviker en hel del från det vanliga i detta fall.

https://www.youtube.com/watch?v=Ky4FUfvCyss

Medlem

Inte så värst stort, har man patchat The Division 2 i två och ett halvt års tid så är patchar i denna storlek ganska normalt.

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Userbenchmark är ju skit så det är inte något att gå efter.

Bör ju noteras att AC:Valhalla är ett AMD sponsrat spel. Alla AMD:s kort presterar långt bättre än Nvidia:s motsvarande i detta spel. 6800XT är ju generellt lite snabbare i 1440P än 3080, men typ 20-30% snabbare i just Valhalla. Avviker en hel del från det vanliga i detta fall.

https://www.youtube.com/watch?v=Ky4FUfvCyss

Exakt!

Går även jämföra med andra titlar som har likvärdig grafik eller bättre och majoriteten av dessa presterar betydligt bättre.

Sen att ett AMD sponsrat "flaggskepps spel" inom rimlig tid inte får stöd för AMD's FidelityFX Super Resolution (FSR) begriper jag inte.

1
Skriv svar