Bekräftat: Alan Wake Remastered släpps i höst

Medlem

Gissar att vi får se detta i någon form redan på torsdag under Sonys event.

Medlem

Trevlig nyhet för oss med en Ps5a. Köpte först på pc men tyckte grafiken sög 2010 sen spela jag om det på en Series S i vintras vilket gick bra fast för åldrad grafik. Men om de fixar grafiken så det åtminstånde kan jämföras med ps4 grafik så kan jag sponsra Remedy på en ps5 alltså. Gilla gameplay trots gubben sväva lite i luften när Alan promenera. Fattar inte varför de inte gör remaster på Max payne 1 och två som var före sin tid på grafik och gameplay. Var ju det spelet som andra härma efteråt med bullet time och slow motion efekter som i sin tur fick det från matrix från 1999

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Är det möjligt äns att implementera "Ray Tracing" när detta är en simpel remaster o grunden är last gammal.?.. behövs det inte en helt ny motor då under huven.

Ryktena gör sig gällande att remastern görs i Northlight som användes till Control så ray-tracing kan vara på tapeten!

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Hoppas på ray-tracing!

Ursäkta att jag frågar men vad är så speciellt med Ray-tracing. Vad exakt blir bättre med sånt i ett spel. någon som kan förklara. Har ps5 tillgång för ray-tracing eller bara datorer ?

En annan fråga. Har köpt en Series S endast för att jag fick den för 1800kr helt ny och jag vill gärna lira Max payne 3 vilket Rockstar gjorde men jag hittar inte spelet på Store. Finns spelet där eller inte ?

Medlem
Skrivet av submariner:

Trevlig nyhet för oss med en Ps5a. Köpte först på pc men tyckte grafiken sög 2010 sen spela jag om det på en Series S i vintras vilket gick bra fast för åldrad grafik. Men om de fixar grafiken så det åtminstånde kan jämföras med ps4 grafik så kan jag sponsra Remedy på en ps5 alltså. Gilla gameplay trots gubben sväva lite i luften när Alan promenera. Fattar inte varför de inte gör remaster på Max payne 1 och två som var före sin tid på grafik och gameplay. Var ju det spelet som andra härma efteråt med bullet time och slow motion efekter som i sin tur fick det från matrix från 1999

Håller med dig till en viss del. Kan inte påstå att grafiken sög 2010 när Alan wake kom ut.

Angående att Remedy skulle härmat/inspirerats av Matrix filmen. Är inte så säker på det, har läst eller hört en intervju med Sam Lake där det diskuteras. Enligt honom var det bara ett sammanträffande att Matrix kom ut ca två år före och Remedy fick surfa med på vågen.

Man ska komma ihåg att Remedy var en jätteliten studio på den tiden. Tvivlar starkt på att de skulle haft möjlighet att ta en tvär vändning med Max Payne projektet i mitten -99 när Matrix kom ut, fixa in bullettime systemet och få det att funka med Gameplay och sedan lansera spelet i mitten av 2001.

Edit: men Sam lake (Sami Järvi) måste nog vara en av de skönaste inom spel industrin.

Avstängd
Skrivet av submariner:

Ursäkta att jag frågar men vad är så speciellt med Ray-tracing. Vad exakt blir bättre med sånt i ett spel. någon som kan förklara. Har ps5 tillgång för ray-tracing eller bara datorer ?

En annan fråga. Har köpt en Series S endast för att jag fick den för 1800kr helt ny och jag vill gärna lira Max payne 3 vilket Rockstar gjorde men jag hittar inte spelet på Store. Finns spelet där eller inte ?

PS5 har tillgång till det och finns väl bland annat i spiderman miles morales. Det var ett otroligt snyggt spel. Jag vet dock inte vilka fler spel det finns till ännu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Håller med dig till en viss del. Kan inte påstå att grafiken sög 2010 när Alan wake kom ut.

Angående att Remedy skulle härmat/inspirerats av Matrix filmen. Är inte så säker på det, har läst eller hört en intervju med Sam Lake där det diskuteras. Enligt honom var det bara ett sammanträffande att Matrix kom ut ca två år före och Remedy fick surfa med på vågen.

Man ska komma ihåg att Remedy var en jätteliten studio på den tiden. Tvivlar starkt på att de skulle haft möjlighet att ta en tvär vändning med Max Payne projektet i mitten -99 när Matrix kom ut, fixa in bullettime systemet och få det att funka med Gameplay och sedan lansera spelet i mitten av 2001.

Edit: men Sam lake (Sami Järvi) måste nog vara en av de skönaste inom spel industrin.

Spelet sög i grafik redan 2010 då min pc var från 2006 som ändå kosta 22lax då men palla inte trycket. Grafik kortet klara det helt enkelt inte mer än på medium i allt. Så skrev lite fel. Fel på datorn och inte spelet i sig år 2010 men 2021 så duger inte spelets grafik längre med dagens nya konsoler därav är en remaster välkommen. Har älskat alla deras spel så köper gärna.

Spela max payne 1 hösten 2001 på en fräsch burk som kosta mycket och aldrig varit med om liknande fram till då. Blev helt blown a way av grafik, gameplay. Fick gås hud för spelet var som RDR2 var oktober 2018. Allt var perfekt. Matrix kom 2år tidigare än max payne och på den tiden tog nog inte spelen länge att producera som nu. Sen kom del två redan hösten 2003. Men har läst att många vid den tiden hade matrix special effekter i rock armen. Inplantera i ett spel hade varit fett och Remedy var först. Håller med Sam lake är en skön snubbe. Cool han var i spelet i del 1.

Ambassadör
Xbox

Kul spel! Gameplay blev lite väl enformigt en bit in men skön stämning överlag.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av submariner:

Spelet sög i grafik redan 2010 då min pc var från 2006 som ändå kosta 22lax då men palla inte trycket. Grafik kortet klara det helt enkelt inte mer än på medium i allt. Så skrev lite fel. Fel på datorn och inte spelet i sig år 2010 men 2021 så duger inte spelets grafik längre med dagens nya konsoler därav är en remaster välkommen. Har älskat alla deras spel så köper gärna.

Spela max payne 1 hösten 2001 på en fräsch burk som kosta mycket och aldrig varit med om liknande fram till då. Blev helt blown a way av grafik, gameplay. Fick gås hud för spelet var som RDR2 var oktober 2018. Allt var perfekt. Matrix kom 2år tidigare än max payne och på den tiden tog nog inte spelen länge att producera som nu. Sen kom del två redan hösten 2003. Men har läst att många vid den tiden hade matrix special effekter i rock armen. Inplantera i ett spel hade varit fett och Remedy var först. Håller med Sam lake är en skön snubbe. Cool han var i spelet i del 1.

Okej. Håller med dig att det krävande på burken. 2021 håller inte grafiken, men jämfört med många andra spel skulle jag säga det har klarat sig bra, bara på grund av stilen på spelet.
Spelen tog absolut inte lika länge på den tiden. Men Remedy hade gjort Death rally före Max Payne. Kan söka upp en intervjun där det diskuteras. Sami järvi är Max Payne, hans morsa är någon annan person och stort sett hela Remedy är någon karaktär.
Folk tror inser inte vilken lågbudget projekt Max Payne var egentligen.

Till Max Payne 2 hade otroligt mycket ”färdigt” gällande stilen mekaniken och troligtvis mycket av storyn. Så att släppa tvåan 2 år senare är nog ett mindre bekymmer

Medlem

Älskar Allan Wake. Kommer köpa det hur bra/dålig remake det än är för att kunna spela det på konsolen som är igång och inte behöva baxa ut en 360 ut garderoben.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kanske inte för dig grabben

Du har redan första inlägget i tråden grabben. Du ljuger när du skriver "Epic is shit, change my mind". Skippa spelet och gå vidare.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av submariner:

Ursäkta att jag frågar men vad är så speciellt med Ray-tracing. Vad exakt blir bättre med sånt i ett spel. någon som kan förklara. Har ps5 tillgång för ray-tracing eller bara datorer ?

En annan fråga. Har köpt en Series S endast för att jag fick den för 1800kr helt ny och jag vill gärna lira Max payne 3 vilket Rockstar gjorde men jag hittar inte spelet på Store. Finns spelet där eller inte ?

Skrivet av breahl:

PS5 har tillgång till det och finns väl bland annat i spiderman miles morales. Det var ett otroligt snyggt spel. Jag vet dock inte vilka fler spel det finns till ännu.

Kan intyga att Ratchet & Clank: Rift Apart och Watch Dogs: Legion till PlayStation 5 har Ray-Tracing stöd. Ratchet & Clank: Rift Apart ser sjukt läckert ut.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

MEG
Medlem

När de får slut på spel att remastra (eller hur det nu stavas) så kommer de att remastra remastrade spel.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Hoppas det blir Alan Wake 2

Skribent
Skrivet av Neverwild:

Fast den remaken är väl några år gammal så behövs en ny remake på remaken.

Jag själv fastnade aldrig för half life utan tyckte dom va sådär.

Men skulle vara roligt för dom som gillar dom om det blir en remake på 1 och 2 samt en half life 3 nångång.

En ny Orange Box med remakes av HL 1 och 2 plus 3an


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Detta är en remaster, inte en remake. Tyvärr.

Remaster är något finputsad grafik med lite skarpare texturer o högre upplösning. En remake är helt omgjord från grunden med dagens nya grafikmotorer. Alltså mer påkostad än en simpel remaster.

Tack professorn, men oavsett vad det är så är det fortfarande samma spel som de kan sälja igen... istället för att komma på nåt nytt. så om det är en remaster eller remake kvittar, de säljer spelet igen med nytt pris.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Du har redan första inlägget i tråden grabben. Du ljuger när du skriver "Epic is shit, change my mind". Skippa spelet och gå vidare.

Så jag får inte tycka annorlunda än dig?
Lägg av, gå och lägg dig


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

En ny Orange Box med remakes av HL 1 och 2 plus 3an

Då "måste" ju Portal 3 och Team Fortress 3 ingå också!

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Då "måste" ju Portal 3 och Team Fortress 3 ingå också!

Releasedatum hösten 3024


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Releasedatum hösten 3024

Nu ska vi inte vara så negativa. Självklart kommer det inte då. Det kommer inte finnas någon jord kvar ens då.

Medlem

Håller med många här om att gameplay var helt kasst.

Lysa med ficklampa för att kunna döda skogshuggarspöken med skott. Så krystad gameplayloop.

Extremt linjärt var spelet också, alldeles för styrt och dirigerat för min smak.

Sen fattar jag inte dessa remasters. Går inte den ursprungliga Steamversionen av Alan Wake redan att spela i 4K?


signatur

Memento Mori

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Kan intyga att Ratchet & Clank: Rift Apart och Watch Dogs: Legion till PlayStation 5 har Ray-Tracing stöd. Ratchet & Clank: Rift Apart ser sjukt läckert ut.

Vet du om AC valhalla har det? Det är otroligt snyggt på ps5 jämfört med ps4. Har spelat båda och blev en otrolig skillnad.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Mitt minne av Alan Wake är att jag älskade miljöerna och att gå omkring i den Twin Peaks osande världen. Men striderna var OKRISTLIGT upprepande och gissningsvis roligare på pappret. Har velat ha en uppföljare trots allt men gissar väl att det skulle bli mer strider än mysande i miljöerna 😅 sen är ju Epic helt ointressant för min del. Kommer det inte till Xbox tex så lär jag nog aldrig spela det.

Medlem

Jag antar att det är gratis uppdatering för oss som ägde originalet?

Medlem

Det här var så jäkla oväntat och det släpps redan 5 oktober så inte ens långt kvar. Lätt köp. Bästa spelet de gjort.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Sen fattar jag inte dessa remasters. Går inte den ursprungliga Steamversionen av Alan Wake redan att spela i 4K?

Fast spelet finns inte till playstation så därför en remaster innan Alan Wake 2 släpps.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tack professorn, men oavsett vad det är så är det fortfarande samma spel som de kan sälja igen... istället för att komma på nåt nytt. så om det är en remaster eller remake kvittar, de säljer spelet igen med nytt pris.

Wow, du kunde inte hålla dig från att svara spydigt. Jag förklarade bara skillnaden de emellan.

** Personligen gillar jag dock remakes då de kommer med helt ny fräsch grafik. Fast jag är sån som prioriterar grafik i spel så därför känns dessa remakes som nya titlar för egen del.

Skrivet av breahl:

Vet du om AC valhalla har det? Det är otroligt snyggt på ps5 jämfört med ps4. Har spelat båda och blev en otrolig skillnad.

Har inte testat mitt beställda spel ännu och trodde det fungerade likt Watch Dogs 3 med samma grafiklägen men icke.. Sökte på Google.

"The latest Assassin's Creed Valhalla is a very demanding game in terms of graphics and unfortunately does not support Ray Tracing."

https://guides.gamepressure.com/assassins-creed-valhalla/guid...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Är beredd att hålla med flera här i tråden. Tyckte inte det var ett märkvärdigt spel. Körde det när det kom. Stämningen var helt ok, men allt annat jag kommer ihåg är repetiva skogar, trist combat och hoppandes över 500 staket för att sätta igång lika många generatorer. Varje gång jag stöter på en generator/elverk i ett spel efter detta kommer alltid Alan Wake upp i minnet.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Wow, du kunde inte hålla dig från att svara spydigt. Jag förklarade bara skillnaden de emellan.

Jo, men syftet med min post var att poängtera att jag är less på att samma spel släpps om och om igen. Sedan om det är en remake eller remaster är totalt irrelevant. Och jag vet skillnaden mellan de två :).

Sedan älskar jag spelet i sig, tycker det är sjukt bra, men vill hellre ha en fortsättning på det än bara en lat remaster/remake/relaunch/whatever. Vill att spelbolagen kommer med nåt nytt istället för att bara sitta på tidigare succér och försöka mjölka ur det så mycket det går (ja, jag tittar på dig Bethesda!). Nu har de släppt Control vilket också var riktigt nice, så nu kan de jobba på en riktig uppföljare istället.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Jo, men syftet med min post var att poängtera att jag är less på att samma spel släpps om och om igen. Sedan om det är en remake eller remaster är totalt irrelevant. Och jag vet skillnaden mellan de två :).

Sedan älskar jag spelet i sig, tycker det är sjukt bra, men vill hellre ha en fortsättning på det än bara en lat remaster/remake/relaunch/whatever. Vill att spelbolagen kommer med nåt nytt istället för att bara sitta på tidigare succér och försöka mjölka ur det så mycket det går (ja, jag tittar på dig Bethesda!). Nu har de släppt Control vilket också var riktigt nice, så nu kan de jobba på en riktig uppföljare istället.

Ok, jo jag förstår att folk är ledsna på remasters m.m.
Den enda remastern (helst remake dock) som jag är extremt sugen på är GTA 4 från 2008 annars är de i stort sett inte intressanta. Men som sagt tidigare gillar jag personligen remakes då de görs om grundligt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

123
Skriv svar