Avstängd
Skrivet av SunShine:

Nu är det faktiskt blu-ray och inte CD skivor så "tidigt 2000-tal" om jag får be! haha, kunde inte hålla mig!

Samma sak men det ryms mer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Nja. Du har ju såklart koder att tänka på, de fungerar en gång, annars kan du ju bara dela ut koden och alla kan då installera Spiderman Remastered på sin konsol. Köper du te.x ett beg Miles Morales Ultimate så är nog koden använd.

Jag menar givetvis spel utan koder. Det kanske var underförstått dock. Alla spel jag haft på skiva hittills har varit utan kod och fritt fram att uppdatera.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Finns det några nya spel som bara finns på PS5 än så länge? Har inte läst på riktigt än.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Finns det några nya spel som bara finns på PS5 än så länge? Har inte läst på riktigt än.

Ja spider-man Miles morales, returnal, ratchet and clank. Är säkert fler med.


signatur

PS5 och inget annat.

Beställde en PS5 i fredags först för att polaren kunde köpa den, men nu när jag tänkt lite ska jag nog behålla den och när jag hämtar den i morron ska jag skicka en bild till han och skriva nåt kul..

Men nu undrar jag vilket spel rekommenderar ni först?
Det står mellan Spiderman spelen (blir båda då) eller Demon's souls?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Beställde en PS5 i fredags först för att polaren kunde köpa den, men nu när jag tänkt lite ska jag nog behålla den och när jag hämtar den i morron ska jag skicka en bild till han och skriva nåt kul..

Men nu undrar jag vilket spel rekommenderar ni först?
Det står mellan Spiderman spelen (blir båda då) eller Demon's souls?

AC Valhalla finns det också PS5 version av men sen finns det ju god of war med.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

AC Valhalla finns det också PS5 version av men sen finns det ju god of war med.

Valhalla har jag redan på dator, så det känns onödigt då, och God of War tänkte jag ta som nästa spel. Men kan kanske bli god of War först åxå


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag hade börjat med Ghost of tsushima, det är ett riktigt superbra spel och det snyggaste jag hittills kört. Hade några vänner på besök i helgen och dom var riktigt sjukt imponerade av hur snyggt det spelet är.

Sen så är Ratchet & Clank både snyggt o skoj.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Avstängd
Skrivet av Crank:

Jag hade börjat med Ghost of tsushima, det är ett riktigt superbra spel och det snyggaste jag hittills kört. Hade några vänner på besök i helgen och dom var riktigt sjukt imponerade av hur snyggt det spelet är.

Sen så är Ratchet & Clank både snyggt o skoj.

Ja ghost är riktigt bra. Ser fram emot expansionen!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Valhalla har jag redan på dator, så det känns onödigt då, och God of War tänkte jag ta som nästa spel. Men kan kanske bli god of War först åxå

Tänk på att om du skaffar psplus så har du tillgång till 20 spel, bland annat God of War, Days Gone, The Last Guardian, Ratchet and Clank.

Helt klart värt bara för dessa.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Tänk på att om du skaffar psplus så har du tillgång till 20 spel, bland annat God of War, Days Gone, The Last Guardian, Ratchet and Clank.

Helt klart värt bara för dessa.

Och Uncharted 4 ingår i PS Plus även det ett måste spel. Detroit var rätt skoj också. Sen köper du Ghost och TLOU2 så har du ett grymt spelår framför dig till det börjar trilla in nya nextgen titlar.

Sen kan man ju alltid ge sig på Horizon Zero innan uppföljaren kommer.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Skulle bara testa lite Days Gone i 60fps på PS5an och fastnade flera timmar, så sjukt bra spel men var tvungen att sluta för jag ville spela klart nya Ratchet och sedan Death Stranding som legat på hyllan.

Days Gone är verkligen ett under-värderat spel med både bra story och gameplay som har massor med youtube klipp med runt miljonen visningar.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Det blev Spiderman för dom hade liten rea på Spiderman Miles morales Ultimate Edition och då fick man det andra spiderman i Ps5 format på köpet, så har man två spel att spela igenom innan man kollar på nåt annat där.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja spider-man Miles morales, returnal, ratchet and clank. Är säkert fler med.

Både Returnal och Ratchet & Clank var bra, men ingen av dem är värt fullpriset på 800+ kronor om man köper det digitalt enligt mig. Personligen så tyckte jag att ratchet and clank var riktigt vackert att titta på medan Returnal var det allmänt mer underhållande spelet när det kommer till gameplay.

Ni får inte glömma Demon's Souls-remaken som nog är det bästa PS5-exklusiva spelet hittills enligt mig!

Medlem
Skrivet av Zontos:

Finns det några nya spel som bara finns på PS5 än så länge? Har inte läst på riktigt än.

Förutom spelen som @breahl räknade upp finns Demon's Souls. Det är det första "riktiga" PS5 spelet jag skaffat till PS5 eftersom jag spelade originalet mycket på PS3.


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

Förutom spelen som @breahl räknade upp finns Demon's Souls. Det är det första "riktiga" PS5 spelet jag skaffat till PS5 eftersom jag spelade originalet mycket på PS3.

Jag har bara sett trailer av det. Men såg inte ut som något för mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Bra tråd!

Jag ser nog mest fram emot Horizon II just nu. Men i närtid så ser jag fram emot Kena: Bridge of Spirits och så Ghost of Tsushima Director's cut. Var sugen på det när det kom till PS4 men det blev aldrig av då så det passar bra i väntan på de "riktiga" next-gen-titlarna.

Avstängd
Skrivet av zzap64:

Bra tråd!

Jag ser nog mest fram emot Horizon II just nu. Men i närtid så ser jag fram emot Kena: Bridge of Spirits och så Ghost of Tsushima Director's cut. Var sugen på det när det kom till PS4 men det blev aldrig av då så det passar bra i väntan på de "riktiga" next-gen-titlarna.

Ja Horizon är ett måsteköp!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Det finns en gratis demo ute nu för tales of arise. Jag har nyss laddat ner den så ska testa det nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Nya uppdateringar:

Assassins creed odyssey går nu att spela i 60 fps.

Horizon zero dawn också och 4K

Ghost of tsushima har släppt en ren ps5 version med tillhörande expansion.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ghost of Tsushima Directors Cut i 4K och 60fps är brutalt snyggt och bra spel. Började spela Valhalla efter att jag spelat klart Ghost men det kändes mellanmjölk så jag klarade bara att spela ca 20% innan jag tröttnade. Tur man har Ghost Directors Cut att sätta tänderna i nu.

Horizon Zero med både 4K och 60fps i Senaste PS5 uppdateringen. Ser riktigt sjysst ut. https://youtu.be/4OFF7N3TV5E

Spelade i genom horizon och dlc på PS4Pro och det var riktigt superbra. Hoppas jag hinner spela igen innan nya Horizon släpps.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Avstängd
Skrivet av Crank:

Ghost of Tsushima Directors Cut i 4K och 60fps är brutalt snyggt och bra spel. Började spela Valhalla efter att jag spelat klart Ghost men det kändes mellanmjölk så jag klarade bara att spela ca 20% innan jag tröttnade. Tur man har Ghost Directors Cut att sätta tänderna i nu.

Horizon Zero med både 4K och 60fps i Senaste PS5 uppdateringen. Ser riktigt sjysst ut. https://youtu.be/4OFF7N3TV5E

Spelade i genom horizon och dlc på PS4Pro och det var riktigt superbra. Hoppas jag hinner spela igen innan nya Horizon släpps.

Ghost och horizon är riktigt snygga. Jag har nyss börjat på expansionen till ghost men jag har en sak att klaga på. Vatten! Det är så mycket snyggare i valhalla när man simmar eller springer i vatten. Dom har lite att lära där med animationer.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag har en fråga. Kan man inte installera ps4 spel på 5an? Köpte the last of us part 2 av en kille i ps4 version. Den säger att den inte kan identifiera skivan?

Edit: hade stoppat in den fel väg haha


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Har spelat last of us part 2 hela dagen idag. Riktigt bra story och bra grafik. Helst i 60 fps på ps5.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Har spelat last of us part 2 hela dagen idag. Riktigt bra story och bra grafik. Helst i 60 fps på ps5.

Att säga 60fps är bra beror ju på vilken upplösning man har åxå


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Att säga 60fps är bra beror ju på vilken upplösning man har åxå

Ja självklart! Men det är ändå en otroligt bra grafik i det spelet eftersom det är anpassat till ps4 och ps5.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja självklart! Men det är ändå en otroligt bra grafik i det spelet eftersom det är anpassat till ps4 och ps5.

Hur menar du? Spelet är gjort för PS4.

Får vi en PS5 version lär jag köra om spelet en gång till.

Skrivet av breahl:

Ja självklart! Men det är ändå en otroligt bra grafik i det spelet eftersom det är anpassat till ps4 och ps5.

Det e jätte snyggt spel, har själv funderat på att inskaffa det.. men att säga 60fps är fint utan att säga upplösning kan vara missledande, spelar man 60fps i vanlig 1920x1080HD t.ex så e det inget att hurra för direkt


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Det e jätte snyggt spel, har själv funderat på att inskaffa det.. men att säga 60fps är fint utan att säga upplösning kan vara missledande, spelar man 60fps i vanlig 1920x1080HD t.ex så e det inget att hurra för direkt

Inskaffa det! Jag köpte det begagnat av en här på fz. Men 60fps är ju ändå skillnad mot 30 hur som helst.

Storyn är fruktansvärt bra t.ex. fastnade i flera timmar igår.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Inskaffa det! Jag köpte det begagnat av en här på fz. Men 60fps är ju ändå skillnad mot 30 hur som helst.

Storyn är fruktansvärt bra t.ex. fastnade i flera timmar igår.

Klart det e skillnad.. men ps4 klarar vissa spel i 6ofps åxå i dom lägre upplösningen å ps4pro klara lite mer (så då har man redan spelat spel i 60fps). Det stora "nyheten" med 60fps på Ps5:an är att det ska klara det i just 4K upplösning,
Så har man då än gammal tv så är ens PS:5 nästan endast som en PS:4pro med lite finare detaljer och mycket snabbare laddning


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

123
Skriv svar