Inget mer Linux i PS3

Robot
Medlem
Inget mer Linux i PS3

Ett taskigt drag imo... -.-

Medlem

Men Vafan.. palla detta
men aja, hade ändå tänkt sälja mitt PS3


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Antar det är för att de började cracka CPUn, de vill helt enkelt undvika piratkopiering.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Spelar mig ingen roll iaf.

Medlem

april skämt?

Medlem

Lite tråkigt. Jag var lite sugen på att köpa en och köra xbmc i linux när man fick tillgång till GPUn

Medlem

Så länge det stoppar crackande och dylikt så är det helt okej för mig.

Inaktiv

idiotiskt.

ps3 är ju i vissa situationer ett riktigt alternativ inom forskning när det gäller pris/prestanda.

Medlem

spela roll, hur många % har ens använt det? inte många.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

spela roll, hur många % har ens använt det? inte många.

en liten del men för de som använder det är detta katastrof.

Sen skulle nog användarantalet både för "OtherOS" och PS3 rent allmänt gå upp om de istället tillät GPUanvändning vilket skulle låta folk installera linux och få tillgång till en riktig mediaserver och en webbläsare som är användbar.

Istället tar de helt bort funktionen och man får dras med en begränsad och relativt dålig mediaserver samt en knappt användbar webbläsare.

Så ja, det spelar roll för fler än du tror.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Spelar troligtvis ingen roll för 97/100 användare.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Ja, visst är det en nackdel för dem som använder linux på sin PS3:a.

Men samtidigt så tänker jag: - Vem fasen skaffar sig en PS3:a för att köra linux? O.o Man gör väl inte det för huvudsyfte iallafall?

Medlem

Jag har provat Linux på PS3 och det var inget vidare... Sjukt slött och dåligt med stöd för full upplösning vilket jag tror beror på att dom kan ha tagit bort stöd för HDCP i otheros.

Lite illa är det men inte så illa att jag säljer min PS3 som jag har som mediacenter och spelmaskin. Ni som har missat det så finns det faktist ett program som heter PMS: Playstation media server som är det bästa sen skivat bröd. Det ger väldigt bra möjligtheter till stream av film och musik via nätverket och funkar med nästan alla film format....

Medlem

Spelar inte direkt någon större roll för den stora massan...


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

bra, bort med skiten!

Medlem

mja då får man väl kritisera sony så dom kommer me nån vettig läsare?

Medlem

Är inte uppdateringar menat att tillföra funktioner, inte ta bort dem?

Medlem

tsk tsk palla bry sig om linux när man har en ps3a som man kan spela spel på, kom igen det är vad den är till för inte nån jävla linux skit.

Medlem
Skrivet av frunk:

idiotiskt.

ps3 är ju i vissa situationer ett riktigt alternativ inom forskning när det gäller pris/prestanda.

De som använder ps3 till forskning kunde nog inte bry sig mindre om att komma åt psn och playstation store så det drabbar inte dem heller. Man behöver inte uppdatera om man inte vill komma åt ovan nämnda funktioner.

Medlem

Sunkit, men spelar ingen roll.

Medlem

Eftersom man har slim så spelar det igen roll men hade varit roligt om dom fixade webbläsaren så den blev användbar

Medlem

Men jaha, där försvann "bakåtkompabiliteten".

Hade en 40GB en gång. Hade linux på den för att kunna köra emulatorer och gräva fram mina gamla PS-spel och lira igen.

Hade tänkt skaffa en PS3 igen för detta, men icke nu.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så länge det stoppar crackande och dylikt så är det helt okej för mig.

så sant!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Förmodligen tas detta bort för att geohot lyckades hacka PS3, nu blir de svårare att utnyttja hacket för att spela piratkopiera spel.

Ärligt talat så bryr jag mig inte ett dugg, har inte använt och kommer nog aldrig använda Linux heller. Dock är de ju synd om dom som använder de.

Inaktiv

Fint, de tar bort funktioner som man betalat för att få. Som flera nämnt i tråden så är det inget som drabbar de flesta men vissa av oss har ju faktiskt både köpt och använder våra PS3 för Linux.

Tack Sony för underbar anti-support.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Där försvann möjligheten för mig att spela ett helt gäng emulatorer med en vettig handkontroll och på stor skärm...

Trist att användarna blir straffade för att Sony inte gjort PS3 säker nog...

Medlem

I mitt fall var det väl lite därför jag valde PS3 över 360, just pga att man kunde installera Linux på den. Även om inte stödet var jättebra så hade jag hoppats att det skulle bli bättre. Och vad gör Sony? De tar bort stödet helt....

Medlem

Aprilskämt kanske?

Inaktiv

Ingen märkte det när Slim släpptes för den hade inte det. Så av det så tolkar jag att ingen viktig grupp av people bryr sig...

12
Skriv svar