Ubisoft understryker: gratis att uppgradera Far Cry 6 till nykonsolerna

Robot
Ubisoft understryker: gratis att uppgradera Far Cry 6 till nykonsolerna

Ubi fortsätter sin next-gen-trend.

#far-cry-6


Medlem
Medlem

Det är ju nice...

Tänk om man hade behövt köpa uppgradering för sina PC spel om man skaffade ny CPU eller GPU

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Det är ju nice...

Tänk om man hade behövt köpa uppgradering för sina PC spel om man skaffade ny CPU eller GPU

Ge dom inga idéer nu...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ge dom inga idéer nu...

WhoOps 😂

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Det är ju nice...

Tänk om man hade behövt köpa uppgradering för sina PC spel om man skaffade ny CPU eller GPU

Tillräckligt dyrt numera att skaffa ny CPU/GPU, typ 3-4 ggr priset på en konsol, så går väl jämt ut i långa loppet.
Sedan finns det så klart även en hel del "Remasters" till PC som inte är gratis, utan du blir så illa tvungen att
köpa spelet en gång till om du vill ha senaste versionen som stödjer alla nya tekniker.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Tillräckligt dyrt numera att skaffa ny CPU/GPU, typ 3-4 ggr priset på en konsol, så går väl jämt ut i långa loppet.
Sedan finns det så klart även en hel del "Remasters" till PC som inte är gratis, utan du blir så illa tvungen att
köpa spelet en gång till om du vill ha senaste versionen som stödjer alla nya tekniker.

Är det inte sånt som kallades "patchar" förr som va gratis?

Medlem

Känns som att PS5 kom två år för tidigt. Majoriteten av alla spel som kommer verkar ju inte ens göras till PS5 utan till PS4 där man kan uppgradera spelet till PS5. Glad att jag sålde min konsol, borde behållit PS4n istället

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ge dom inga idéer nu...

”Låsa spel till HWID och ta en avgift för att flytta över till en annan dator för att minska andrahandsmarknaden…” 📝

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Känns som att PS5 kom två år för tidigt. Majoriteten av alla spel som kommer verkar ju inte ens göras till PS5 utan till PS4 där man kan uppgradera spelet till PS5. Glad att jag sålde min konsol, borde behållit PS4n istället

Så sålt den sen förra veckan alltså.

Antar att du tycker samma om Xboxen också där det är ännu mindre spel.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

”Låsa spel till HWID och ta en avgift för att flytta över till en annan dator för att minska andrahandsmarknaden…” 📝


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det här är bullshit, för det går inte ens att köpa en bara PS4-version på PS Store. Och den som finns är dyrare (729kr) än vad spel som bara är till PS4 brukar kosta (599kr). Det har varit samma med deras andra spel. Visst, det går att "uppgradera" utan extra kostnad, men du har redan betalat 130kr extra. Och de pengarna vaskar du också om du aldrig tänkt köpa en PS5.
Bara dåligt tycker jag.

Medlem

Ubisoft säger det här. Dagar efter..... Ja ni vet. Det är roligt. Lite som att gnida in salt i såret. Fortsätt Ubisoft, fortsätt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ubisoft säger det här. Dagar efter..... Ja ni vet. Det är roligt. Lite som att gnida in salt i såret. Fortsätt Ubisoft, fortsätt.

Relativt uppenbart att det enbart handlar om ett marknadsföringstrick, riktat mot lättlurade slutkunder, då de redan bakat in uppgraderingskostnaden i priset på 729 kr för standard edition, ett pris som gäller både för Playstation (https://www.playstation.com/sv-se/games/far-cry-6/) och Xbox (https://www.xbox.com/sv-SE/games/far-cry-6#purchaseoptions).

Detta förhållningssätt drabbar främst Last-Gen ägare, då de (precis som @logical_shift påpekade) får betala samma pris som för Next-Gen, även om de aldrig tänkt att uppgradera.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Så sålt den sen förra veckan alltså.

Antar att du tycker samma om Xboxen också där det är ännu mindre spel.

Xboxen har jag ingen koll på, men av det jag snappat upp verkar det vara lika dåligt eller tråkigt utbud. Satsar på Oculus Quest 2 istället.

1
Skriv svar