Call of Duty: Warzone får en ny Stilla havskarta i år

Robot
Call of Duty: Warzone får en ny Stilla havskarta i år

Kristallklart vatten, gröna djungler och ond bråd död.

#Call-of-duty-vanguard, #Raven-software


Medlem

Verdansk är verkligen grå och tråkig så jag välkomnar en ny bana med lite färg.

Medlem
Medlem

Trevligt, men känner väldigt lite sug efter Warzones.

Medlem

Prio 1 borde dock vara anticheat, ryktat att det ska komma i nov, men hur bra kommer det vara? Kommer det kunna fånga moddade kontrollers på konsollerna må tro? Nog är pc fusken oftast mer uppenbara, men fusk som fusk.

Dessa moddade handkontroller verkar vara mer regel än undantag bland "seriösa" spelare. Som om de inte fattar att de fuskar.

Inaktiv
Skrivet av Horniak:

Prio 1 borde dock vara anticheat, ryktat att det ska komma i nov, men hur bra kommer det vara? Kommer det kunna fånga moddade kontrollers på konsollerna må tro? Nog är pc fusken oftast mer uppenbara, men fusk som fusk.

Dessa moddade handkontroller verkar vara mer regel än undantag bland "seriösa" spelare. Som om de inte fattar att de fuskar.

Osäker om det är samma personer som jobbar med anti cheat som bygger kartorna.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Osäker om det är samma personer som jobbar med anti cheat som bygger kartorna.

... Det vet du ju själv att det inte är, så varför ens skriva på detta sätt?

MEN det är ändå företaget som bestämmer vad som ska prioriteras i och med anställningar och organisation kring spelet. Hade de prioriterat ett riktigt bra anticheat lika mycket som de prioriterar skins så hade det varit på plats för ett år sedan.

Inaktiv
Skrivet av Horniak:

... Det vet du ju själv att det inte är, så varför ens skriva på detta sätt?

MEN det är ändå företaget som bestämmer vad som ska prioriteras i och med anställningar och organisation kring spelet. Hade de prioriterat ett riktigt bra anticheat lika mycket som de prioriterar skins så hade det varit på plats för ett år sedan.

Det vet du ju själv att jag skrev så för att vara dryg, så varför frågar du ens?

Skämt åsido, jag ber om ursäkt för mitt dryga svar. Kan hålla med om att anti cheat har varit i behov av länge nu men samtidigt är innehåll viktigt spel som dessa, mer än någonsin. Tyvärr är det väl så enkelt att innehåll är lättare att sälja in och får därför mer prio.

Ha det gött!

Medlem
Skrivet av Horniak:

... Det vet du ju själv att det inte är, så varför ens skriva på detta sätt?

MEN det är ändå företaget som bestämmer vad som ska prioriteras i och med anställningar och organisation kring spelet. Hade de prioriterat ett riktigt bra anticheat lika mycket som de prioriterar skins så hade det varit på plats för ett år sedan.

Frågan är ju hur stor förlusten i rena pengar faktiskt är som är relaterad till cheating. Det är lätt för oss att sitta här och säga att spelet dör pga av det, för att det blir så personligt när vi själva springer in i fuskare, medan Activision kanske sitter på hårda siffror som visar att det inte alls är så farligt. Kostnaderna för att utveckla eller licensera ett riktigt bra anticheat kanske inte är prisvärt.

Nu finns ju risken att ett nytt anticheat bara blir ett PR-stunt.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det vet du ju själv att jag skrev så för att vara dryg, så varför frågar du ens?

Skämt åsido, jag ber om ursäkt för mitt dryga svar. Kan hålla med om att anti cheat har varit i behov av länge nu men samtidigt är innehåll viktigt spel som dessa, mer än någonsin. Tyvärr är det väl så enkelt att innehåll är lättare att sälja in och får därför mer prio.

Ha det gött!

Ingen fara. Detsamma!

Skrivet av Kyraal:

Frågan är ju hur stor förlusten i rena pengar faktiskt är som är relaterad till cheating. Det är lätt för oss att sitta här och säga att spelet dör pga av det, för att det blir så personligt när vi själva springer in i fuskare, medan Activision kanske sitter på hårda siffror som visar att det inte alls är så farligt. Kostnaderna för att utveckla eller licensera ett riktigt bra anticheat kanske inte är prisvärt.

Nu finns ju risken att ett nytt anticheat bara blir ett PR-stunt.

Tror faktiskt inte de förlorar några pengar på det eftersom det är så otroligt många som använder fusk i spel som detta. Fuskmarknaden omsätter enorma summor så det handlar inte om ett fåtal individer som tidigare om åren. Nu verkar också moddade handkontrollers med exempelvis no recoil script och mycket avancerad aimassist vara mer regel än undantag bland inbitna fps gamers både på konsol och pc. De försvarar sig med att "alla andra använder det så då kan jag".

En stor utgivare som Activision har medel om någon till att sätta stopp för detta om de faktiskt skulle vilja. Som sagt, det återstår att se om de kommer implementera sitt anticheat och hur bra det blir.

Medlem
Skrivet av Horniak:

Prio 1 borde dock vara anticheat, ryktat att det ska komma i nov, men hur bra kommer det vara? Kommer det kunna fånga moddade kontrollers på konsollerna må tro? Nog är pc fusken oftast mer uppenbara, men fusk som fusk.

Dessa moddade handkontroller verkar vara mer regel än undantag bland "seriösa" spelare. Som om de inte fattar att de fuskar.

Är emot allt fusk. Men att peka på kontrollerna och jag gissar på cronus då? Är väl lite väl…

Ja det är väl risk för att dom kända streamers/Youtubers som spelar på konsol kör det. Men vanliga spelare? Att som betalar runt 1300-1500 för en sån sak? När fusk till PC är gratis väl?

Jag har spelat MW sen det kom ut och spelar fortfarande. Av alla uppenbara fuskare jag sett i kill-cam osv så är det alltid pc-spelare. Varje gång. Ikväll körde jag lite Ground War och stötte på två stycken i olika matcher, som var uppenbara fuskare. Så går man in och kollar deras profil. Sitter på PC.

Så ja allt fusk bör prioriteras att fås bort. Men kontroller fuskandet är nog en oerhört liten procent jämfört med fuskandet på PC.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Är emot allt fusk. Men att peka på kontrollerna och jag gissar på cronus då? Är väl lite väl…

Ja det är väl risk för att dom kända streamers/Youtubers som spelar på konsol kör det. Men vanliga spelare? Att som betalar runt 1300-1500 för en sån sak? När fusk till PC är gratis väl?

Jag har spelat MW sen det kom ut och spelar fortfarande. Av alla uppenbara fuskare jag sett i kill-cam osv så är det alltid pc-spelare. Varje gång. Ikväll körde jag lite Ground War och stötte på två stycken i olika matcher, som var uppenbara fuskare. Så går man in och kollar deras profil. Sitter på PC.

Så ja allt fusk bör prioriteras att fås bort. Men kontroller fuskandet är nog en oerhört liten procent jämfört med fuskandet på PC.

Finns flera olika, både donglar och kontrollers, problemet är att det är svårt att avgöra om en spelare bara är bra eller spelar med en moddad kontroll. Så det kommer aldrig vara "uppenbart" som i pc'ns fall. Likt förbannat så är det fusk.

Finns för ca 400kr och uppåt, allt från att det är inbakat i kontrollers till usb stickor och tillbehör. Nej fusk till pc är inte gratis och kostar också $$$. youtuba fenomenet lite, så inser du hur stort det är.

1
Skriv svar