Hellblade II-teamet tänder eld på saker (i forskningssyfte)

Robot
Hellblade II-teamet tänder eld på saker (i forskningssyfte)

"För att skapa, måste du ibland först förstöra."

#ninja-theory, #senuas-saga-hellblade-ii


Medlem

Ettan var phett överskattat iaf

Medlem

Varsågod och tyck så.
Jag anser att ettan är fenomenal!

Har du testat det i VR?

Det är som dag och natt. Jag blev berörd bottom dess like! Upplevelsen kommer fram mycket bättre i VR. Världen och atmosfären omsluter en betydligt bättre. När man spelar på skärm så ser allt platt och stelt ut, men i VR sitter man och dreglar bara man tittar på ett träd.

Spelet är ett mästerverk gjort för att avnjutas i VR! De är nästan synd att det går att spela på skärm. De borde släppt det exklusivt som Alyx!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

eld
Medlem

De gör vadå på saker?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Varsågod och tyck så.
Jag anser att ettan är fenomenal!

Har du testat det i VR?

Det är som dag och natt. Jag blev berörd bottom dess like! Upplevelsen kommer fram mycket bättre i VR. Världen och atmosfären omsluter en betydligt bättre. När man spelar på skärm så ser allt platt och stelt ut, men i VR sitter man och dreglar bara man tittar på ett träd.

Spelet är ett mästerverk gjort för att avnjutas i VR! De är nästan synd att det går att spela på skärm. De borde släppt det exklusivt som Alyx!

Ja jag har kört det i VR

- Repetitiva, simpla strider
- Extremt repetitiva och frustrerande ”pussel” där det gäller att ställa sig i exakt rätt vinkel. Hade dom tagit bort 50st sådana hade det ändå vart för många
- Illamåendesinducerande vid längre sessioner

Medlem

Helt klart ett av de bättre spelen jag någonsin spelat! Längtar tills tvåan kommer!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Varsågod och tyck så.
Jag anser att ettan är fenomenal!

Har du testat det i VR?

Det är som dag och natt. Jag blev berörd bottom dess like! Upplevelsen kommer fram mycket bättre i VR. Världen och atmosfären omsluter en betydligt bättre. När man spelar på skärm så ser allt platt och stelt ut, men i VR sitter man och dreglar bara man tittar på ett träd.

Spelet är ett mästerverk gjort för att avnjutas i VR! De är nästan synd att det går att spela på skärm. De borde släppt det exklusivt som Alyx!

Ja, "spelat" i 15-20 minuter. Mådde sen illa i 2-3 timmar och var spyfärdig. Har inte startat det sen dess, mår illa bara jag tänker på det.

PS Praktexempel på hur man inte ska göra VR spel.

PS2 Testat med HTC Vive original och GTX 970. Möjligtvis skulle det bli bättre med RTX 2080 och Cosmos Elite. Men mår illa bara jag tänker på det så det lär inte bli några fler tester.

PS3 Half life Alyx kan jag spela i flera timmar utan några som helst problem. Att ens nämna de 2 spelen i samma mening är en skymf mot...ja, universum as we know it.

Addendum:
"This game is really fun. But you have to take breaks. That's the best advice. If you feel your face getting warm, take it off and look around the room for 5 minutes. If you have a fan, let it blow on your face during that 5 minutes."

Citat

En fläkt monterbar på huvet borde följa med VR versionen. ☝️🙂

1
Skriv svar