Obehagliga spelmonster?

Inaktiv

Jag har också svårt för monster i vatten. Är väl för att man känner att man inte är i sitt element och simmar långsamt och klumpigt omkring i monstrets hemvist. Mer specifikt "marulken" från spelet Rune (från 2000). Huvva!

Medlem

Lärarinnan i Little Nightmares 2. Sjukt obehaglig design på henne....brrr


signatur

“All thinking people are atheists.”

Som andra redan nämnt är Pyramid head i topp tillsammans med Lisa från P.T.

Medlem

Bubblare utöver det mest uppenbara så tycker jag Androiderna i Alien:Isolation var oehört obehagliga.

Medlem

Redead i Ocarina of time, allt annat är småpotatis

Medlem

Top 3:

1. Lisa Trevor i Resident Evil 1 Remake
2. The Ichthyosaur i Half-Life
3. Huvudmonstret i Amnesia: The Dark Descent

Medlem

The Forest blobb monstret i en utav grottorna😭


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Nämner återigen skräckspelet (Visage) från 2020. Världens bästa skräckspel imo. Nominerar demonen med saxhänder från (Chapter 1: Lucy) i detta spel. Missa inte detta P.T. liknande psykologiska skräckmästerverk.
_______
Steam:
https://store.steampowered.com/app/594330/Visage/
______________
PlayStation 4:
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP3236-CUSA20582_...
___________
Xbox ONE:
https://www.microsoft.com/sv-se/p/visage/9p9v698v6mvr#activet...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Geeks Gaming
Skrivet av Joakim Bennet:

Pyramid-skallen är fortfarande bland det vidrigaste.

Japp! Frågorna var så många när han visade sitt fula…tryne(?) i Silent hill 2.
Varför släpar han omkring på en gigantisk kniv? Hur ser han(?) ut under hjälmen?
Vad gjorde han egentligen mot det stackars mannekängmonstret??!

På en hedrande andraplats får jag säga xenomorphen i Alien isolation. AI:n är fortfarande (för) bra 😱

Medlem

Vill inte låta tjatig. Men jag får säga blinda zombien i Alyx åter en gång.

Medlem

Alla jumbofiskar i Subnautica. I vatten känns man extra hjälplös.

Medlem

Foster monstret i Resident Evil Village. Tycker den är bra obehaglig i kombo med mörk korridor, bli jagad och hur den skriker efter dig!

Medlem
Skrivet av Miindz:

Alla jumbofiskar i Subnautica. I vatten känns man extra hjälplös.

För många år sedan så amatörsnorklade jag vid Kho Rock, en (då) orörtd ö någon timme utanför Koh Lanta. Det var helt fantastisk vacker...tills jag ser en fisk i min storlek stirrandes på mig, medans den ljusskyggt backade in bakom en stenbumling.
Kort därefter hade jag badat klart.

Medlem

Det där vidriga aset som sperareras från Rat King i The Last of Us 2.

Medlem

Stan i roblox identity fraud tycker min dotter. Vill minnas att jag själv avskydde de små likhundarna i diablo 1 som lämnade syrapölar efter sig när de dog.

Medlem

Intressant att en hel del av förslagen här har inte ögon.
Ligger kanske lite i det Giger tänkte på när han skapade xenomorphs.

"Giger conceived the Alien as being vaguely human but a human in full armor, protected from all outside forces. He mandated that the creature have no eyes, because he felt that it made them much more frightening if you could not tell they were looking at you"

Något jag har haft svårt för är första AvP som marine när blippande sätter igång
Sen ogillar jag starkt djupa vatten så har lite problem med subnatucia spelen när man börjar utforska och helt plötsligt stöter på en levithan.

Medlem
Skrivet av Popski:

Det där vidriga aset som sperareras från Rat King i The Last of Us 2.

Håller på med min 2a genomspelning av The Last of Us 2 just nu. Denna gång till PlayStation 5 i 60 frames vilket är super nice.
Minns inte detta monster så detta ser jag fram emot att få möta.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

The flood i första halo.

Medlem

De två scener som fastnat för mig är "look at you hacker" Shodan i system shock 2 och reaper reveal i mass effect. Men de är mer psykologisk skräck än slemmig så vet inte om det platsar. Alien Isolation höll mig på tårna också, men hedersomnämnande för alien midden till doom, speciellt första kartan (no spoilers).

Medlem
Skrivet av Lord Chinaski:

The flood i första halo.

1000% det här, verkligen förvånad att ingen annan har nämnt The Flood. Jag spelade spelet i gymnasietiden och när The Flood avslöjades förvandlades spelet från episk sci fi till det mest äckliga och skrämmande spelet jag spelat. Allt från de hängande kroppsdelarna till antennliknande utväxterna till de exploderande gravida drönarna till de störande ljud de där små hoppande infektionsformerna gav ifrån sig gjorde att jag hade stora problem att spela om det spelet (tvingde mig själv igenom det med en vän som kallade mig mes varje gång som jag tvekade lol och även han tyckte vissa ställen var lite magstarka). Fastnar alltid vid kapitlet där de avslöjas. De liksom kommer ut från alla öppningar och skrymslen och tar över allt liv och gör dem till äckliga kadaver.

Fy fan, Bungie.

Kanske har fobi för body horror men har spelat gott om skräckspel (Dead Space, Silent Hill, Resident Evil, Amnesia och andra jag inte kommer ihåg nu) och inga har framkallat samma reaktion från mig som The Flood i Halo.

På andraplats ligger roof barnacles från half-life, riktigt vidriga monster.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

1000% det här, verkligen förvånad att ingen annan har nämnt The Flood. Jag spelade spelet i gymnasietiden och när The Flood avslöjades förvandlades spelet från episk sci fi till det mest äckliga och skrämmande spelet jag spelat. Allt från de hängande kroppsdelarna till antennliknande utväxterna till de exploderande gravida drönarna till de störande ljud de där små hoppande infektionsformerna gav ifrån sig gjorde att jag hade stora problem att spela om det spelet (tvingde mig själv igenom det med en vän som kallade mig mes varje gång som jag tvekade lol och även han tyckte vissa ställen var lite magstarka). Fastnar alltid vid kapitlet där de avslöjas. De liksom kommer ut från alla öppningar och skrymslen och tar över allt liv och gör dem till äckliga kadaver.

Fy fan, Bungie.

Kanske har fobi för body horror men har spelat gott om skräckspel (Dead Space, Silent Hill, Resident Evil, Amnesia och andra jag inte kommer ihåg nu) och inga har framkallat samma reaktion från mig som The Flood i Halo.

Ja det bästa/värsta med the flood var ju hur oväntat det var, spelet gick från mysigt till läskigt jävligt fort.

Medlem

En spök präst i fatal frame 2 (project zero 2)
Kuslig som 17 vill bara springa där ifrån men när karaktären typ hasar fram så går det så sakta

Medlem
Medlem

persona är väldigt japanskt och konstigt

Medlem

Kalla kårar längst ryggen av obehag

För att inte nämna pianot i Mario 64.

Dreughsen (bläckfiskhybriderna) i Morrowind är obehagliga!

"The Flood" i Halo.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Valfritt monster från Soma!


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Gaara:

Amen fyfan! Tänkte att det kunde vara ett lagom mys-läskigt spela att köra igenom till halloween. Men jävlar vad jag inte kommer spela det nu! 😂


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

123
Skriv svar