Inget mer Linux i PS3

Medlem

Man kan inte göra en konsol tillräckligt säker bara för tillfället. Så detta tacket går till alla pirater

Medlem
Skrivet av delli:

Man kan inte göra en konsol tillräckligt säker bara för tillfället. Så detta tacket går till alla pirater

Dagens kommentar!
Håller med dig fullständigt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Korkat beslut Sony framför allt då ni använde det som ett säljargument för att köpa en PS3 kontra 360. Vidare så medger ni indirekt att ni tror att det visst går att köra egen kod på er konsol, kan lova en sak de som verkligen är ute efter att köra piratkopierade spel kommer nog nu göra allt de kan för att inte uppdatera till denna firmware på samma sätt som vissa på boxen sket i att uppdatera förra sommaren.

Medlem

Detta borde vara tillräckligt för att kunna gå till affären och få sina pengar tillbaka...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

spela roll, hur många % har ens använt det? inte många.

Hur många tror du använder Bitlocker i Windows 7? Tycker du att man ska slopa denna bara för att en liten del som köper Windows använder denna funktion?

Medlem

April April..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Det Sony nu har gjort är att se till att personen som lyckades "hacka" delar av deras skydd (och är själva anledning till att de nu går ut med att ta bort stödet för Linux) nu verkar bestämt sig för att på allvar knäcka PS3 samt att han (som jag också nämner ovan) uppmanar folk att inte installera den nya firmwaren.

"The wins Hotz has enjoyed in playing with the system were enough to make Sony nervous, and taking away Linux hasn't made many gamers happy. Catching the interest of someone who clearly has both the time and the knowledge to open the system wider isn't likely to end well for Sony; Hotz may not be interested in piracy, but the more capabilities put into the hands of the cracking community the more likely that outcome is going to be. Sony knows just how damaging piracy can be to a platform—the PSP has suffered from that problem almost since launch—but taking away features and claiming security concerns may have simply given the issue more attention than it deserved."

http://arstechnica.com/gaming/news/2010/03/hacker-vows-to-fig...

Att de aldrig lär sig, de har gjort en höna av en fjäder och nu kan de på allvar börja bli oroliga.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Att de aldrig lär sig, de har gjort en höna av en fjäder och nu kan de på allvar börja bli oroliga.

Jo, Sony sitter säkert och gråter i fosterställning av skräck nu.
Precis som han säger så är det inte lätt ett "hacka" maskinen på det sätt han gjort det. Om han börjar släppa "egna" firmwares så lär ju det ju knappast vara lätt att köra in dom.
Han kanske inte har som mål att öppna maskinen för piratmarknaden, men jag tror nog många sitter och bara väntar på att dom kan köra pirat pga hans jobb.
Förstår att Sony gör som dom gör, även om hotet känns överdrivet.

Håller dock med om att det är skumt att dom tar bort en del av min maskins funktioner som dom från början gjorde reklam för.
Men personligen bryr jag mig inte ett spår att stödet försvinner.

Tycker nog alla l337 haxxors gör en struts av en bränd fjäder av det här.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Mår fan illa av alla som säger "vem bryr sig?"! Hur kan man tänka så??? Vem fan vill bli av med features man betalat för?

Hur kan ni ärligt bry er mer om att PS3 inte ska bli knäckt så man kan spela piratspel på den. Det enda det möjligtvis skulle kunna leda till är att dom släpper PS4 tidigare. Sony kommer inte direkt lägga ner PS3 och det kommer inte släppas färre kvalitetsspel till den heller!

Xbox 360 som är knäckbar visar klart och tydligt att piratkopieringen inte har någon större inverkan eftersom den säljer mer än vad PS3 gör på i princip alla multiplattformsspel.

Summa summarum: Ni är "mest lol"


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av PcGamer:

Att de aldrig lär sig, de har gjort en höna av en fjäder och nu kan de på allvar börja bli oroliga.

Jo, Sony sitter säkert och gråter i fosterställning av skräck nu.
Precis som han säger så är det inte lätt ett "hacka" maskinen på det sätt han gjort det. Om han börjar släppa "egna" firmwares så lär ju det ju knappast vara lätt att köra in dom.

Tycker nog alla l337 haxxors gör en struts av en bränd fjäder av det här.

Det jag skrev ovan om en höna av en fjäder och att det kanske är dags för Sony att börja oroa sig handlar mer om att Sony skiter fullständigt i alla som köpt PS3 för Linux möjligheten och var bland de första att skaffa sig en PS3. Alltså de som villigt betalade närmare 6000 kr, hur glada hade dessa blivit om denna uppdatering även inneburit att de förlorat möjligheten att spela PS2 spel?

Ja vi är helt överens om att det är märkligt att de nu tar bort dessa features, speciellt då deras påstående om att det handlar om att skydda sina användare från "strul" knappast är den verkliga orsaken. Det verkar helt klart finnas en viss oro att någon inom en snar framtid kommer kunna köra backuper tack vare "hacket" även om skaparen av denna säger att möjligheten för detta är ytterst liten med hans "kod".

Medlem

se på det positiva med en eventuell hack av maskinen:

Riktig Mediacenter
Köra spel från hårddisken utan skiva!
Emulatorer!

Tycker de skulle göra så man kan använda allt det utan att behöva hacka maskinen. skulle jag gärna betala för.

Medlem

avaktar och ser vad som händer innan jag uppdaterar

inget viktigt med den firmvaren och online kan man köra ändå med proxy


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

En liten varning för uppdateringen:
Jag tog och uppgraderade min maskin igår ändå och idag så har systemet fryst tre gånger och spontant startat om minst en gång. Just nu kommer jag inte ens åt systeminställningarna. Då jag inte vet om det är relaterat till uppdateringen eller det faktum att mitt system uppvisat dessa problem tidigare så vill jag bara varna och uppmana er att vänta med uppdateringen om ni kan.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

12
Skriv svar