Little Big Adventure 3 har utannonserats, men utvecklingen har inte börjat

Robot
Little Big Adventure 3 har utannonserats, men utvecklingen har inte börjat

Utvecklare som jobbade på originalet är med på ett hörn.

#2-point-21, #Little-big-adventure-3


Medlem

Både LBA och LBA2 var riktigt bra, hoppas de lyckas lika bra med 3:an

Medlem

Ibland händer det! #4138326

Medlem

Finns en officiell discord för oss lba-tokiga.
https://forum.magicball.net/showthread.php?t=17947

Redaktör
Ponny

AAAAAAAAAAAAAHRG! (FYI: Ett chockat glädjetjut.)


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av cryon:

Ibland händer det! #4138326

Haha, jävligt otippat ändå

Skribent

Var tvungen att läsa rubriken 100 ggr. Minns jag blev så sjukt exalterad när Sony utannonserade första "Little Big Planet" , besvikelsen var total när jag insåg att det inte alls hade med Little Big Adventure att göra...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

Nice!
(https://blog.2point21.com/p/new-lba-thread/comments är död för övrigt.)

Medlem

Alltså detta är ju typ det mest oväntade och samtidigt bästa jag nånsin läst! Släpp alla tankar om HL3! LBA3 är pågång 🥰🥰🥰

Skribent
Skrivet av Schploff:

Nice!
(https://blog.2point21.com/p/new-lba-thread/comments är död för övrigt.)

Skumt. Öppnas för mig på både mobil och dator utan problem.

Medlem

Snacka om oväntad nyhet nu på morgonen. Originalen har en speciell plats i mitt hjärta men de är ganska rough att spela igenom igen (även om de har sin charm). Ska bli intressant att se var de tar detta med trean.

Medlem

Känns som ett väldigt svårt projekt att göra bra men originalspelen var ju verkligen något speciellt. Ska bli mycket intressant att se vad de skapar.

Medlem
Skrivet av svampfan:

Alltså detta är ju typ det mest oväntade och samtidigt bästa jag nånsin läst! Släpp alla tankar om HL3! LBA3 är pågång 🥰🥰🥰

Håller med! Sjukt kul


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Jooooooooy! 😀😀😀😀

Skrivet av Johan Lorentzon:

Var tvungen att läsa rubriken 100 ggr. Minns jag blev så sjukt exalterad när Sony utannonserade första "Little Big Planet" , besvikelsen var total när jag insåg att det inte alls hade med Little Big Adventure att göra...

Jag blev förvirrad då LBP3 redan var släppt sen länge. Men så blev lyckan total när jag läste noggrannare och insåg att det rörde sig om LBA3 😄

Medlem

Little Big Adventure har verkligen inte åldrats väl men är nog ett av dom bästa äventyrsspel som någonsin skapats.

Medlem

Underbart, ser fram emot det!

Backade för övrigt kickstartern för Little Big Adventure Symphonic Suite härom året och fick skivan tidigare i år, och har lyssnat på den så mycket. Fantastiskt musik!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Ååh LBA! Spelade man ju när man var liten. Tror dock aldrig jag klarade ut det dock. Har det på GOG, så får ta mig an det igen


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

MrU
Medlem

Minns så väl 1994/1995, då min familj fick hem vår första dator. För mig som aldrig hade någon konsol så var detta som en helt ny värld.

Med följde två st CD-ROM spel, det ena var ett fotbollsspel typ International Soccer, och det andra var LBA. Sju år gammal var jag vid tillfället, fotbollsspelet kunde jag förstå mig på med LBA var klart svårare. Slutade försöka tillslut eftersom jag aldrig fattade att man kunde ställa in Twinsen i olika mode. Blev med andra ord kvar i fängelsehålan utan att ta mig därifrån. Lyckades vid något tillfälle att lura mig förbi vakten och åkte iväg med hissen, men därefter tog det snabbt stopp. När jag något år senare gjorde nya försök insåg jag tillslut att man kunde ställa in Twinsen på aggressive mode, vipps blev spelet genast mycket enklare (lol).
Fastnade för spelet direkt och även fast jag aldrig varvade det (var lite för ung, engelskan för svår och spelet rätt långt enligt dåtidens mått) så älskade jag verkligen LBA. Min kompis skaffade LBA 2 och även det lirades väldigt mycket.

Tar emot denna nyhet med stor entusiasm, även om det fortfarande känns avlägset, lite som en hägring. LBA och Broken Sword-spelen är verkligen en stor del av min spelbarndom.

Medlem
Äntligen!

Detta var väääldigt goda/underbara nyheter! 1996 när vi fick vår första hemdator genom mammas jobb fick gick hon en "datorutbildning" där hon fick möjligheten att köpa ett första dataspel till sin 11:åriga son, hon var lite osäker om det var häftigt nog men tack och lov köpte hon det för jag blev helt frälst! Jag var så inne i den världen med alla spännande storys karaktärer och miljöer! Det var en stor del av min barndom och en början till mitt gamingintresse.

Efter typ 4 år fick jag efter många om och med tag på LBA1 som jag spelade också och älskade Dock var det kanske inte lika tacksamt att först spela LBA2 och sen efter flera år spela LBA1 men det kändes ändå nostalgiskt att träffa alla karaktärer och vara i den värden fast förr i tiden.

Jag har genom åren sökt efter nyheter om LBA3 och fått lite hopp ibland men det har aldrig blivit något...

Jag laddade 2016 tror jag det var ner LBA1 till min mobil! med samma grafik känsla men anpassat till mobil. det var ju såklart skillnad i "spel" känsla att styra Twinsen med touch istället för keyboard. men jag laddade ner spelet igen för några dagar sedan och har nästa spelat igenom det nu igen och skulle då idag googla runt lite på möjligheten att köpa LBA2 till en modern dator och då hittade jag istället denna underbara nyhet!

Så se till att gå in på deras hemsida och instagram och följ och stötta!

Medlem

Mest otippade jag hört på länge! Minns att jag gillade LBA när jag var liten så blir kul att få se hur det här blir

Medlem

Extremt oväntat. Minns att spelvärlden var riktigt kul. Med nödvändiga uppdateringar vad gäller gameplay kan det här bli riktigt bra.

Skribent

Jag hoppas de kan förvalta atmosfären, världen, magin från förr. Och trycka in det i ett storslaget spel med modernt berättande och gameplay. Då kan det här bli riktigt jäkla bra!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Hur har jag ens missat denna nyhet???? Upptäckte enbart för quiz grejen om isometriska spel. LBA är ju nostalgi.

Medlem

Så klart det handlar om kultklassiker.

"A meca-penguin will cost you 3 Kashes."

Klarade igenom båda spelen som glad 12-13 åring.
Spelade ettan särskilt mycket. Tycker faktiskt spelen ändå står sig helt okej. Det som slog mig mest när det begav sig var upplevelsen av att grafiken var långt före många konkurrenter samt den fullständigt enastående musiken.

Medlem
LBA-lover

LBa 1 & 2 är fortfarande några av mina favoritspel genom tiderna. Hoppas de verkligen gör något som kan fånga känslan (men utan buggarna),

1
Skriv svar