Playstation Showcase - Här ser du showen!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Har inte showens schema läckt på nätet redan eller var det fake news?

Alla som jag sett har varit fake.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Alla som jag sett har varit fake.

Inte förvånad!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Har inte showens schema läckt på nätet redan eller var det fake news?

Vet inte vilken läcka du pratar om, men det finns ett par fake och trams-läckor hittills, locket är fortfarande på.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

fue
Medlem

God of War PC gissar jag på. Last of us PC.

Medlem

Sitter och funderar på vad som är rimligt, gissar på Gran Turismo och Ragnarök.

Jag vill inte se mer Death Stranding, bra spel, men nej tack, jag är mätt.

Stora RPGn, ja tack
Mer soulsspel, nej tack

Tacktack

Medlem

Vad innebär restream? Börjar bli gammal… 😂


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Inte förvånad!

Nu ska det påpekas att jag endast sett tre stycken (alla olika) men dessa har alla gemensamt att det varit saker som varit way out there (och då uppenbarligen fake) eller att upplägget varit på ett sådant sätt som inte är brukligt (vilket har påpekats av människor med insyn i branschen).

Vill man verkligen se något av horizon, god och GT? Missförstå mig Inte nu, alla dessa är populära titlar men vi vet ju redan en hel del om dessa. Vore det då inte bättre att mer osedda titlar fick komma fram. Visst att man kan vilja se gameplaytrailers från god speciellt, men GT och Horizon vet vi ju i stort hur det kommer att vara.

Medlem

Har inga förhoppningar. Demnons souls är underbart men redan släppt medan däremot Blodborne inte var min kopp te (gillar inte Viktorianskt). Och enda återstående Sony-franchisen jag gillar är God of War.

Skulle dock sitta fint att tappa hakan av en gameplaytrailer till GoW Ragnarök - i så fall det första spelet som skulle vara "truly nextgen".


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Skulle dock sitta fint att tappa hakan av en gameplaytrailer till GoW Ragnarök - i så fall det första spelet som skulle vara "truly nextgen".

Nu kan jag ha fel, men skulle inte GoW komma till ps4 också?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Nu kan jag ha fel, men skulle inte GoW komma till ps4 också?

Det är väl så det har sagts allafall, att släppa det till båda generationerna.

Skrivet av fue:

God of War PC gissar jag på. Last of us PC.

Vi lär inte se några pc relaterade nyheter, det är allafall min tro och förhoppning. Med det sagt så är det Inte otroligt att dessa kommer till pc men att det isåfall sker vid ett annat tillfälle än under en ps-showcase.

Skrivet av N_micke:

Vad innebär restream? Börjar bli gammal… 😂

Att man kör ps streamen på sin egen kanal, detta brukas ibland för att man tex vill kunna kommenta eller lägga till sina egna funderingar. Kan även göras för att ha en egen community stream där användare samlas för att då diskutera det som sker live (vilket lär vara fallet här) , kan göras för att öppna upp möjligheterna att föra en diskussion på ett annat språk än orginalstremen.

Medlem
Skrivet av Issue:

Nu kan jag ha fel, men skulle inte GoW komma till ps4 också?

Stämmer, det kommer även till PS4.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

fue
Medlem
Skrivet av Nerox:

Det är väl så det har sagts allafall, att släppa det till båda generationerna.

Vi lär inte se några pc relaterade nyheter, det är allafall min tro och förhoppning. Med det sagt så är det Inte otroligt att dessa kommer till pc men att det isåfall sker vid ett annat tillfälle än under en ps-showcase.

Att man kör ps streamen på sin egen kanal, detta brukas ibland för att man tex vill kunna kommenta eller lägga till sina egna funderingar. Kan även göras för att ha en egen community stream där användare samlas för att då diskutera det som sker live (vilket lär vara fallet här) , kan göras för att öppna upp möjligheterna att föra en diskussion på ett annat språk än orginalstremen.

Gick rykten om det ifrån god of War skaparen. Kanske inte ikväll men det kommer 😀

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Skulle dock inte förvåna mig ifall dessa tre släpps 2023, FF16 kanske har störst chans att släppas nästa år.

Inte en chans att GT7 kommer släppas 2023 då det även ska släppas till PS4.

Medlem

Nu börjar en del "insiders/läckare" hypa upp eventet lite, varit ganska tyst innan. Inget "temper expectations" hittills.

Tom Phillips från Eurogamer twittra detta också, kan indikera att schemat eller delar av det är läckt, så vill man inte veta något i förväg bör man hålla sig borta från diverse sidor hehe:

https://twitter.com/tomphillipsEG/status/1436034233307475975

Edit:
Jason Schreier för några minuter sedan:

"Most of this year's gaming events have been pretty muted (thanks to covid), but I suspect today's PlayStation show will be worth taking your lunch break to watch. Expecting surprises, superheroes, and the reveal of a game that people have been hounding me about for years"

https://twitter.com/jasonschreier/status/1436042612922798081

Undrar vilket han menar med i den sista delen... Silent Hill? Bloodborne Remaster? Folk har väl tjatat om allt möjligt, men dessa är två jag kan komma på som det tjatats extra mycket om.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av fue:

Gick rykten om det ifrån god of War skaparen. Kanske inte ikväll men det kommer 😀

Ja alltså jag motsätter inte att det kommer att ske utan det jag ställde mig emot det var att det skulle komma info om det under detta event. Min tro och förhoppning är att eventet kommer vara ps exklusivt.

Medlem

Kom och tänka på en riktigt trevlig spelserie, Bioshock. Det ryktades att Sony var intresserad att få "Bioshock 4" exklusivt till PlayStation(+PC då). Skulle inte sitta helt fel att få se något nytt från denna serie.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tar dom i från tårna och visar ett GTA6 som det tjatats om i åratal? Eller ett Days Gone 2, tro?

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Inte en chans att GT7 kommer släppas 2023 då det även ska släppas till PS4.

Vad har plattform med releasedatum att göra?
Sony har knappt utannonserat några exklusiva PS5 spel än och verkar starkt supporta PS4 till minst 2023.

Gran Turismo är väl dessutom ökänt för att drabbas av förseningar?

Medlem
Skrivet av Jkeg:

Tar dom i från tårna och visar ett GTA6 som det tjatats om i åratal? Eller ett Days Gone 2, tro?

GTA 6 nej, Days Gone 2 kanske.

Medlem
Skrivet av Issue:

Nu kan jag ha fel, men skulle inte GoW komma till ps4 också?

Helsike. Dröjer ju evigheter innan "true nextgen" och kraften från de nya konsollerna.

Trodde bara MS gjorde såna dundertabbar (Halo Infinity), att utveckla på gammal hårdvara så här långt in i generationen.

Underbart kommer Ragnarök ändock att bli!


signatur

Memento Mori

Medlem

Börja bra med kotor, sen något bayonetta wannabe spel 😔

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Börja bra med kotor, sen något bayonetta wannabe spel 😔

Inb4 "jag köpte originalet jag borde få det gratis".

Medlem
Skrivet av Fezk:

Nu börjar en del "insiders/läckare" hypa upp eventet lite, varit ganska tyst innan. Inget "temper expectations" hittills.

Tom Phillips från Eurogamer twittra detta också, kan indikera att schemat eller delar av det är läckt, så vill man inte veta något i förväg bör man hålla sig borta från diverse sidor hehe:

https://twitter.com/tomphillipsEG/status/1436034233307475975

Edit:
Jason Schreier för några minuter sedan:

"Most of this year's gaming events have been pretty muted (thanks to covid), but I suspect today's PlayStation show will be worth taking your lunch break to watch. Expecting surprises, superheroes, and the reveal of a game that people have been hounding me about for years"

https://twitter.com/jasonschreier/status/1436042612922798081

Undrar vilket han menar med i den sista delen... Silent Hill? Bloodborne Remaster? Folk har väl tjatat om allt möjligt, men dessa är två jag kan komma på som det tjatats extra mycket om.

Det var KOTOR Remaster.

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Vad har plattform med releasedatum att göra?
Sony har knappt utannonserat några exklusiva PS5 spel än och verkar starkt supporta PS4 till minst 2023.

Gran Turismo är väl dessutom ökänt för att drabbas av förseningar?

Kommer släppas i 4:e mars 2022.

fue
Medlem

LOU till PC, väntat, och roligt!

Medlem

Roligt att se Wolverine och Venom! Mycket verkar komma just 22 mars....För mig börjar det roliga snart. Tales of arise inatt sen Deathloop och Kena nästa vecka!

Medlem
Skrivet av Knalle:

Det var KOTOR Remaster.

Remake*. ^^

Jag är väldigt intresserad av det iallafall då jag aldrig spelade klart varken KOTOR 1 eller 2.

Hade hoppats på fler överraskningar, överlag var showen svagt godkänd, men inte mycket mer än så.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Hade hoppats på fler överraskningar, överlag var showen svagt godkänd, men inte mycket mer än så.

Var ju inte mycket som fick en att "tappa det" direkt.

Medlem

Svagt godkänd....snacka om höga förväntningar.

Medlem

Måste säga ganska värdelöst event.

123
Skriv svar