Playstation Showcase - Här ser du showen!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Var ju inte mycket som fick en att "tappa det" direkt.

Hehe lite så ja.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Dex
Medlem

Väldigt strak avslutning. Väldigt nyfiken på att se mer från Wolverine, Spider-Man 2, God of War och Gran Turismo.

Och även KOTOR remake ska bli intressant!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Remake*. ^^

Jag är väldigt intresserad av det iallafall då jag aldrig spelade klart varken KOTOR 1 eller 2.

Hade hoppats på fler överraskningar, överlag var showen svagt godkänd, men inte mycket mer än så.

Ja, sorry!

Medlem

Grymt event, med många bra spel, särskilt då Insomniacs Spiderman 2 och Wolverine. Ska även bli skoj att ta tag i GT7 samt Ragnarok. Lär bli intressant framöver om de visar vad övriga studios arbetar med, d.v.s naughty dog, bend studio etc etc.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

fue
Medlem

Trist med inget om Hogwarts...

Medlem

Horizon i februari och GT7 i mars... Galet bra början på 2022. God of War, SpiderMan 2 och Wolwerine är lockande. Har aldrig spelat KOTOR så kanske kan vara något också.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Det var ett ganska ljummet Showcase.
Inget som kastade en av stolen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Knappt lönt att någonting förutom de sista 10-15 minuterna. Insomniacs nya spel kan man ju inte vara annat än taggad på, och GOW Ragnarök verkar bli mer av det förra, vilket inte är något dåligt.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Är glad över att det kommer ett Bayonetta liknande spel(Eve) till Playstation. Nintendo verkar ju inte vara jätte heta på att släppa 3an direkt. Skulle inte förvåna mig om Eve kommer innan Bayonetta 3.

Medlem

Överlag ändå besviken med tanke på hypen innan. Första halvtimmen kändes tyvärr som ett dåligt skämt.
Exklusivt wolverine räddade showen för min del.
Gow måste jag tyvärr säga inte blåste mig av stolen direkt. Grafiskt såg det i princip likadant ut som ettan. Horizon 2 imponerade mer på mig.

Spiderman 2 i all ära men det visste man ju i princip innan att det var i produktion så ingen överraskning.

4/10

Medlem

Med tanke på hur detta hypades upp och rubriker som löd ”fansen kommer tappa hakan när de ser vad Sony har att visa” så vet jag inte riktigt. Tyckte det var väldigt mediokert och det är synd att de använder de minuter de har för spel som Deathloop, GTA etc.

Kotor var höjdpunkten.

Överlag meh.

Medlem

Kollar på reprisen, vad heter spelet som är 13:54 in i videon?!?

Medlem

För mig personligen var det inget som fick mig i extas (vilket jag visserligen var helt inställd på), det fanns ett par intressanta titlar dock. Däremot saknade jag något som skulle få mig att riktig längta (återigen var jag inställd på detta men hade hoppats att bli överbevisad).

Överlag en bra show även on jag inte fick mina önskemål nådda, ger det 6/10.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Med tanke på hur detta hypades upp och rubriker som löd ”fansen kommer tappa hakan när de ser vad Sony har att visa” så vet jag inte riktigt. Tyckte det var väldigt mediokert och det är synd att de använder de minuter de har för spel som Deathloop, GTA etc.

Kotor var höjdpunkten.

Överlag meh.

Sen hjälper det inte att Sony har varit totalt tysta under något år(över ett år?), folk hade nog hoppats på fler nyheter/överraskningar utöver det vi redan visste om. Men men, det är vad det är, så att säga.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Kommer släppas i 4:e mars 2022.

Mycket kan hända innan Mars😊

En del trevligt på eventet, men inget som blåste av mig byxorna direkt.
Inget imponerande PS5 spel heller, det mesta såg väl ut att kunna rulla på rätt bra på PS4?

Jag har större hopp om 2023, även om det kommer några bra spel nästa år.

Det är väl fortfarande väldigt få PS5 only spel utannonserade?

Medlem
Skrivet av Fezk:

Sen hjälper det inte att Sony har varit totalt tysta under något år(över ett år?), folk hade nog hoppats på fler nyheter/överraskningar utöver det vi redan visste om. Men men, det är vad det är, så att säga.

De har ju dock enbart 14 studios, varav flertalet släppt sina AAA-spel det senaste året (TLOU2, Ghost of Tshushima, Demon Souls remake, returnal etc), så blir rätt intetsägande att redan nu avslöja vad dessa studios arbetar med. Lär nog komma mer info om vad BluePoint, Naughty dog m.fl. arbetar med senare.

Kan inte heller minnas att det visades några direkta nyheter på eventen tidigare i somras, som exempelvis Xbox (som i stort sett enbart visade redan annonserade spel)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Super Show

Jävlar vilka feta spel Sony har på G i höst och nästa år. Vad hände med Microsoft exklusiva titlar, inte sett ett enda so far och vi är snart 2022. vad händer med deras egna spel eller var det bara skitsnack precis som hela förra generationen då de endast hade 3st resten kom på Sonys konsol ? Ångrar man köpte Series S för 1800kr ny, för mig inte värd en krona om inga spel släpps då jag kan köpa allt till ps5 vad jag e intresserad av.

Blev besviken man inte såg något från Days Gone 2, åtminstående en liten teaser men det lär släppas sent in i generationen om ettan kom 2019. tar ju 4-6år för ett spel av den kalibern

Medlem
Skrivet av Jozo:

Tänk om de skulle gå ut och berätta att Rockstars Agent faktiskt existerar och att det släpptes nästa vecka!

Haha, ja du, det hade varit något.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av submariner:

Jävlar vilka feta spel Sony har på G i höst och nästa år. Vad hände med Microsoft exklusiva titlar, inte sett ett enda so far och vi är snart 2022. vad händer med deras egna spel eller var det bara skitsnack precis som hela förra generationen då de endast hade 3st resten kom på Sonys konsol ? Ångrar man köpte Series S för 1800kr ny, för mig inte värd en krona om inga spel släpps då jag kan köpa allt till ps5 vad jag e intresserad av.

Blev besviken man inte såg något från Days Gone 2, åtminstående en liten teaser men det lär släppas sent in i generationen om ettan kom 2019. tar ju 4-6år för ett spel av den kalibern

Xbox har otroligt många storspel på G men allt är jäkligt försenat. Jag tycker det är märkligt att de brustit i planeringen så pass, Phil Spencer alltså.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Xbox har otroligt många storspel på G men allt är jäkligt försenat. Jag tycker det är märkligt att de brustit i planeringen så pass, Phil Spencer alltså.

Det kan dock vara ett gott tecken, eftersom att det kanske kommer mer till Next-gen då istället.
Microsoft gick ju ut ganska tidigt och sa att One supportas i "Couple of years" alltså minst 2

Jag tror som sagt mer på att 2023 kommer bli ett bra år för både PS5 och Series, konkurrensen och generationen bör väl sätta igång på riktigt då, först ut blir väl Starfield tidigast is slutet på nästa år.

123
Skriv svar