Gran Turismo 7 har äntligen releasedatum

Robot
Gran Turismo 7 har äntligen releasedatum
Inaktiv

Så jävla givet att skaffa detta! Kört alla GT-spel ända sedan PS1. Var dock inte så inne på Sport, ska bli kul att köra ett single player-spel igen.

ZF
Medlem

Fint med en rejäl bilblandning i påsen igen. Förra varianten kändes inte så lockande.

Vill ju bränna fram på grusvägar och känna den lösa framskärmen skallra genom kontrollen.

Medlem

Tur man köpte sig en PS5:a...
Annars hade jag ångrat mig resten av livet för att jag inte spelat detta spel...

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Så jävla givet att skaffa detta! Kört alla GT-spel ända sedan PS1. Var dock inte så inne på Sport, ska bli kul att köra ett single player-spel igen.

Samma här GT var alltid mitt go-to när det gällde racing spel men tappade mig med Sport, vilket ledde till att man emigrerade till Xbox och Forza. Men det här ser ju riktigt bra ut, men vet inte om det är tillräckligt för att få mig att köpa en PS5.

Medlem

Helt underbart! GT Sport föll mig inte riktigt i smaken då det var för fokuserat på online-racing även om spelet förbättrades mycket efter hand.
Men nu verkar de ha sneglat väldigt mycket på det första spelet och allt vad det innebär. Det i kombination med DualSense-stöd verkar mycket lovande...


signatur

PSN: Swede_78

Skribent
Skrivet av Mariva:

Helt underbart! GT Sport föll mig inte riktigt i smaken då det var för fokuserat på online-racing även om spelet förbättrades mycket efter hand.
Men nu verkar de ha sneglat väldigt mycket på det första spelet och allt vad det innebär. Det i kombination med DualSense-stöd verkar mycket lovande...

Jag håller helt med, recenserade GT Sports på Loading och min kritik var precis den samma. Spelet hade ambitioner, men det blev lite väl online-fokuserat, plus att spelet kändes lite som ett tomt "skal" när det släpptes. Man såg att det skulle fyllas på med tiden, men i början var det rätt lite innehåll.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag hoppas dom återgår till gamla GT spelen, med olika cuper, licenser man behöver för att köra andra cuper osv.
Avbokade GT Sports när jag såg att det skulle fokusera mera på online. Jag vet inte hur är GT Sports nu? Har dom lagt till dessa licenser och cuper nu för SP läge?

Medlem
Skrivet av gizm0:

Jag hoppas dom återgår till gamla GT spelen, med olika cuper, licenser man behöver för att köra andra cuper osv.
Avbokade GT Sports när jag såg att det skulle fokusera mera på online. Jag vet inte hur är GT Sports nu? Har dom lagt till dessa licenser och cuper nu för SP läge?

Det fanns med från början, det är bara snålare med sånna i gt sport än vanligt. Uppgraderingarna är dock annorlunda i sport. Man får bara välja mellan normal, sport eller race ;däck, stötdämpare, turbo osv.

Medlem
Skrivet av gizm0:

Jag hoppas dom återgår till gamla GT spelen, med olika cuper, licenser man behöver för att köra andra cuper osv.
Avbokade GT Sports när jag såg att det skulle fokusera mera på online. Jag vet inte hur är GT Sports nu? Har dom lagt till dessa licenser och cuper nu för SP läge?

Man ser i videon att dom återgår till det mer klassiska stilen. Vad jag kan se är att trim delar definitivt kommer tillbaks, ev. licenser och "cafe" event. Förhoppningsvis går dom fullt ut så det är som gamla goda tiden. Hoppas beg. bilar kommer tillbaks, tycker den delen är riktigt roligt för då börjar man mer liksom samla.
Har inte kört så mycket GT:sport SP men vad jag vet så finns varken licenser eller cuper, däremot finns något som liknar licenser fast man lär sig olika banor ist för olika tekniker.

Tycker det var den snyggaste videon på eventet, tycker det är bra att dom släpper till PS4 också, blir det fler som kör vid släppet
Kan bli riktigt kul, nu har dom fått slipat på MP i sport, nu kan det blir riktigt bra om dom blandar in det gamla med det nya.
En intressant sak jag noterade är att tydligen kommer det bilar ha olika skick, kan bli roligt varav det känns lite mer seriöst, inte direkt så man vill ligga på varvstoppen halva raksträckan då eller ev. gör wallride´s bara för att man vill komma ikapp den som ligger först så gärna.

Medlem

signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Tack för länken! Saft info

1
Skriv svar