Obehagliga spelmonster?

Medlem

Tjejen i vattnet i INSIDE och Reaper Leviathan i Subnautica. Fy f-n.

Skrivet av Ender:

För många år sedan så amatörsnorklade jag vid Kho Rock, en (då) orörtd ö någon timme utanför Koh Lanta. Det var helt fantastisk vacker...tills jag ser en fisk i min storlek stirrandes på mig, medans den ljusskyggt backade in bakom en stenbumling.
Kort därefter hade jag badat klart.

Haha


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av dTexN:

House Beneviento i RE:8 village. Källarsegmentet, är nog det värsta jag någonsin varit med om i spel/film-media.
Det monstret som dyker upp där, alltså vafan, vad gick utvecklarna på när de skapade det? Vill inte spoila eftersom relativt nytt spel, men de som vet de vet.

Hehe håller med obehaglig och snabb var den jäkeln också

Medlem

Facehugger från alien vs predator (1999) var det värsta för mig när man spelade marine kampanjen

Medlem

Hatar alla vargar och hundar som kommer emot en med hög fart.

Medlem

Facehugger från Alien vs Predator (1994) till Atari Jaguar. Hemska ljud och alldeles för verklighetstrogna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

jag är en sån som aldrig blir rädd för någonting som bara händer i ett spel. Visst, jag kan hoppa till vid jump scares, precis som alla andra. Men på något sätt så är jag allt för medveten om att spelen bara är på låtsas för att de skall ge mig några bestående känslor av obehag. Så obehagliga spelmonster? Kan inte komma på några. (Och jag har spelat igenom hela Dead Space)

Det enda möjliga undantag jag kan komma på är slutet på ett av Killzone spelen, där spelarens handlingar leder till att...

hela planeten Helghan blir ödelagd.

Då kände jag mig en smula olustig, faktiskt,


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Avskydde spanjorerna i Uncharted: Drakes Fortune!! Fram tills dess hade spelet varit ett trevligt actionspel, men nu helt plötsligt skulle det vara skrämmande!

FM-guru
F.d. Sisyr

Mr X från Resident Evil 2-remaken (originalet grabbade aldrig tag i mig). Ser inte mycket ut för världen, men det spelar mindre roll då det är den utmärkta speldesignen som ligger till grunden. Tveklöst det bästa skräckspelet jag spelat över huvud taget (vad gäller just skräckfaktorn alltså, manusmässigt är det nästan pinsamt).

Medlem

Usch...Facehuggers, värst i alla kategorier. Kan inte med dom sedan jag först såg dem i filmen Aliens när den kom.

Skrivet av SID 6.7:

Facehugger från Alien vs Predator (1994) till Atari Jaguar. Hemska ljud och alldeles för verklighetstrogna.

Håller med, detta blev nästan ospelbart för mig. Tur man hade polarn som man kunde slänga över kontrollen till...

Medlem

Det mest obehagliga för mig är nog undervattensdjuren i Subnautica, typ dem stora drak-liknande varelserna som kommer upp från djupet.

Men det är nog mest för att jag har någon sorts thalassophobia. (Thalassophobia is a type of specific phobia that involves a persistent and intense fear of deep bodies of water such as the ocean or sea.)

123
Skriv svar