GTA V passerar 150 miljoner

Robot
GTA V passerar 150 miljoner

Nästa galna milstolpe nådd för jättespelet.

#grand-theft-auto-v, #gta-v, #rockstar-games


Fragtjuv

Det är en ruggigt imponerande siffra.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

ZF
Medlem

Det är som om alla med en PS2 hade köpt det.

Medlem

Vem köper fortfarande det här spelet och till vilket system undrar man?

Avstängd

Rockstar är lika överlägsna i branschen som Duplantis är i höjdhopp. Välförtjänt.

Medlem

Spelare : Vi vill ha GTA 6!
Också spelare : köper varje version som kommer ut så rockstar ej behöver göra den

Medlem

Det är bra gjort men jag hade föredragit mer sp fokus. Tror de hade kunnat fixa en eller två bra historier till som dlc med den stora kartan.

Skrivet av lars_kongo:

Vem köper fortfarande det här spelet och till vilket system undrar man?

Epic gav ju bort det för några månader sedan, sen kan jag tänka mig att många fuskare köper det igen när de blir bannade.
Sen undrar jag hur det fungerar ex med gamepass kan de räkna varje nerladdning där som ett köp? För där fanns det nyligen på konsol gamepass.
Jag är själv skyldig till 3 exemplar, Xbox 360, pc i deras egen butik och oc via Epic när de gav bort.
Sen laddade jag ju ner för att testa via gamepass.

Medlem

Jag tillhör en av dem som är inte har en enda kopia av GTA V, men ligger på listan att ev köpa.

Jag läste någonstans att det fanns mod för att kunna spela igenom kampanjen med en kompis i COOP, men man fick trixa lite... Fattade som man fick ladda ner en mod som var ok att använda och sedan ha någon "profil" eller liknande för att få det funka...

Är det någon som känner till detta och vet om det funkar 2021?

Medlem

Kommer att öka kraftigt i samband med nextgen uppgraderingarna i höst.

Galet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

ZF
Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det är bra gjort men jag hade föredragit mer sp fokus. Tror de hade kunnat fixa en eller två bra historier till som dlc med den stora kartan.

Sen undrar jag hur det fungerar ex med gamepass kan de räkna varje nerladdning där som ett köp? För där fanns det nyligen på konsol gamepass.

DLC med handling är nog bara att glömma då de inte ens tar sig "besväret" att göra fordonstilläggen i online även tillgängliga i huvudspelet. Ett rimligt antagande är alltså att de inte vill göra grundspelet mer intressant, eftersom det är online de säljer valfläsket i.

Inte som köp, men redovisas allt som nedladdning, så är de "gratis" naturligtvis med där. Så gjorde MLB. För det låter såklart bättre med 4 miljoner nedladdningar än 2 miljoner köp. Åtminstone när de flesta ändå fortfarande antar att nedladdning = köp.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Vem köper fortfarande det här spelet och till vilket system undrar man?

Mest troligt är det tonåringar som kommer upp i rätt ålder som köper det idag. Själv så äger jag spelet till PS3 och PC, och jag vet flera som har köpt det till PS3/360, PS4/XO och PC. Så bara där har vi ju dubbel och trippel försäljning, och jag gissar på att Rockstar kommer ta betalt för next gen-uppdateringen, som många kommer köpa. Sen har ju, som vissa redan påpekat, GTA5 getts bort gratis, och dessa lär Rockstar räkna som sålda exemplar. Finns inte en chans att ett 8 år gammalt spel har sålt 30 miljoner exemplar på 1,5 år.

Det skulle vara intressant att veta hur många unika ägare GTA 5 har. Skulle tippa på att det är max 40-50 miljoner.

Medlem

Imponerande! Men det känns som att man kan varje litet hörn i spelet nu. Tråkigt om det stämmer att nästa spel inte kommer förrän om fyra år, ska man behöva vänta på uppföljare i 12 år?
Problemet är väl att det blivit så stort med onlinedelarna i spelen, de tjänar gott om pengar på det och är inte i behov av att släppa nya spel lika ofta. I denna takten kommer Gta VIII att släppas strax före jag går i pension. Blir det att man spelar 9:an på äldreboendet?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

.... Finns inte en chans att ett 8 år gammalt spel har sålt 30 miljoner exemplar på 1,5 år.

Det skulle vara intressant att veta hur många unika ägare GTA 5 har. Skulle tippa på att det är max 40-50 miljoner.

Nej precis, det är just det som känns fullständigt orimligt, riktigt så fantastiskt är inte spelet. Men de räknar säkert gratis-kopior, nerladdningar på gamepass/psnow etc.

Medlem

Lite kluven här...
Har inte spelat 5:an på typ 8 år och börjar bli lite sugen igen, i alla fall om PS5 versionen kommer med trevliga förbättringar.

Man är ju sjukt svältfödd på GTA, finns ju inga bra alternativ heller :/
Sponsra den här typen av spelutveckling känns ju också tråkigt.
Kan ju också bli så att PS5 och Series versionen är riktad till att få en boost till GTA online också, vilket jag har nära 0 intresse av.
GTA online behöver helt klart moderniseras och antagligen få en starkt uppdaterad spelmotor för att det skulle vara intressant för egen del, antagligen som bygger från grunden med NVME lagring också.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Det är en ruggigt imponerande siffra.

Det är ett ruggigt bra spel oxå, talar då om SP-delen. MP har jag ingen erfarenhet av då det inte fungerade på min Ps3.
Kommer köpa det igen för XSX eller Ps5.

Lätt top 10 på min personliga lista över bästa spel jag någonsin spelat.

Avstängd
Skrivet av ZF:

DLC med handling är nog bara att glömma då de inte ens tar sig "besväret" att göra fordonstilläggen i online även tillgängliga i huvudspelet. Ett rimligt antagande är alltså att de inte vill göra grundspelet mer intressant, eftersom det är online de säljer valfläsket i.

Inte som köp, men redovisas allt som nedladdning, så är de "gratis" naturligtvis med där. Så gjorde MLB. För det låter såklart bättre med 4 miljoner nedladdningar än 2 miljoner köp. Åtminstone när de flesta ändå fortfarande antar att nedladdning = köp.

Att Inga nya fordon från MPn finns i SPn är en medveten handling, då hela idén går ut på att om du vill testa dessa häftiga, nya unika sakerna så måste du köpa dessa in-game i MPn (som sedan är så orimligt dyra att du mer eller mindre är tvungen att lägga riktiga pengar på detta, då det inte är möjligt att grindea ihop på naturlig väg).

Finns dock mods som gör att man kommer runt detta och kan spela SPn med de nya sakerna. R* ogillar detta dock, och moddet pajjar med varje update. Ev riskerar man ban från MPn också

Avstängd

Jag hade det till min ps4 på skiva men sålde iväg det med konsolen då jag skaffade ps5. Får se om jag skaffar next gen versionen. Känns som man spelat igenom SP-delen ett par gånger redan så är ganska less på det. Det är ju i så fall om dom släpper någon expansion till.

Rdr2 såg jag däremot att det skulle komma en next gen uppdatering till med. Det blir lätt ett köp om det nu kostar vilket jag tror.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Imponerande! Men det känns som att man kan varje litet hörn i spelet nu. Tråkigt om det stämmer att nästa spel inte kommer förrän om fyra år, ska man behöva vänta på uppföljare i 12 år?

Ja. Shenmue 3 dröjde 18 år.
Half-Life 2: Episode 2 släpptes för 14 år sen, och än har vi inte sett nån uppföljare.
Jag trodde dock aldrig att det skulle dröja såhär länge innan GTA 5 fick en uppföljare.

1
Skriv svar