Quiz – Är du en mästare på Tales of-serien?

Robot
Quiz – Är du en mästare på Tales of-serien?

Idag firar Bandai Namco både födelsedag och spelsläpp. Hur bra koll har du på Tales of-serien?

#bandai-namco, #tales-of-arise


Medlem

Klantade mig på frågan om första spelet i serien


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent

10 gissningar. 7 rätt. Jag är nöjd.

Medlem

Inte spelat nåt av spelen haha

Gnällkuk

Aldrig spelat ett enda spel 😅


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av trickeh2k:

Mitt resultat: 9/10.

Aldrig spelat ett enda spel 😅

Du kanske bara är väldigt uppmärksam när det skrivs och tjatas om spelen? 😄 Bra jobbat!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Gnällkuk
Skrivet av Loevet:

Du kanske bara är väldigt uppmärksam när det skrivs och tjatas om spelen? 😄 Bra jobbat!

Tveksamt, brukar ha klart mindre rätt på saker jag har generellt rätt bra koll på


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

Något annat vore väl pinsamt efter allt mitt Taleshypande. Det är nog 20 år sedan Phantasia fick klorna i mig. Good shit.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Tales of serien är väl inget jag har kört precis, men men ibland så blir det bra en då

Medlem

Tydligen är jag ett tales fan.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Haha! Gissade på alla Tales of Arise-specifika frågor, kunde de som handlade om serien i övrigt. Mycket flax, en del kunskap 😀


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Tja, har man spelat alla tales spel så har man

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Arzei:

Mitt resultat: 10/10.Något annat vore väl pinsamt efter allt mitt Taleshypande. Det är nog 20 år sedan Phantasia fick klorna i mig. Good shit.

Jag blev fast först med Symphonia, och arbetade mig bakåt efter att fallit fullständigt pladask för det. Phantasia och det gamla gardets Tales är ju fantastiskt bra, från Xillia fram till Berseria var jag inte så förtjust i seriens utveckling men jag hoppas på återvändo till storform med Arise!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Grukk:

Mitt resultat: 10/10.

Haha! Gissade på alla Tales of Arise-specifika frågor, kunde de som handlade om serien i övrigt. Mycket flax, en del kunskap 😀

Retro-skills och tur, en vinnande kombination 😄 Vilken är favoriten av klassikerna?


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Aldrig ens hört talas om spelserien, läste inga frågor utan klickade bara


signatur

I drank what?

Medlem

Lite för enkelt Quiz kanske. Har bara spelat en timme Vesperia.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Loevet:

Retro-skills och tur, en vinnande kombination 😄 Vilken är favoriten av klassikerna?

Symphonia helt klart. Påverkat mig på många sätt. Men gillar även Abyss!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

På rena gissningar. Men är sugen på att sätta tänderna i världen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Grukk:

Symphonia helt klart. Påverkat mig på många sätt. Men gillar även Abyss!

Samma här! Symphonia sög in mig i serien och är en av de klara favoriterna, men Phantasia, Eternia och Abyss är ruskigt bra höjdpunkter trots att jag spelade dem långt efter de släpptes.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

WOW min första 10/10 och jag har aldrig spelat ett tales spel.

Inaktiv

Bra med tanke på att jag bara spelat 1 spel i Tales serien.

Medlem
Skrivet av Loevet:

Samma här! Symphonia sög in mig i serien och är en av de klara favoriterna, men Phantasia, Eternia och Abyss är ruskigt bra höjdpunkter trots att jag spelade dem långt efter de släpptes.

Dessa fyra är även mina favoriter. Under det fluffiga skalet så ställs det många intressanta frågor som får en att tänka till lite, imo.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Medlem

Måste säga, jag har aldrig spelat Tales of-spelen, men vissa frågor kändes ändå rätt logiska vad svaren kunde vara Förväntade mig mycket lägre resultat.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Arzei:

Dessa fyra är även mina favoriter. Under det fluffiga skalet så ställs det många intressanta frågor som får en att tänka till lite, imo.

Exakt, det finns ju många delar i serien som har vacker yta och roliga stridssystem, men där handling och karaktärerna saknar det där djupet som sätter sina spår. Det var bland annat det jag saknade under Xillia-Berseria-åren. Exempelvis ser Symphonia gulligt ut rent estetiskt och kan verka lättsamt på ytan, men de ämnen som tas upp i berättelsen är tom en aning mörka bitvis.

Misstänker att Arise inte riktigt kommer vara en återgång till det, men om de gör handlingen lite mer tänkvärd blir jag en happy camper.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Åh fan, min första tiotaggare.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Siktade på att quizet skulle fungera både för veteraner men framför allt för oinvigda, men börjar misstänka att jag jag kanske formulerade frågorna och svarsalternativen lite för lätt 😄 Men tiopoängare är väl trevligt att få ändå, tänker jag!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Hade visst lite bättre koll på den här serien än jag trodde.

Medlem

Aldrig hört talats om denna spelserie.

12
Skriv svar