En hyllningstråd till Calle

Medlem
En hyllningstråd till Calle

Jag tänkte att vi som community skulle kunna ägna en liten tråd till Calle där vi berättar kul anekdoter, hyllar och bjuder på minnen från åren som har varit.

För min del har Calle tillsammans med Jocke varit en lika viktig fredagsingrediens som tacos och snacks. Jag har, i egenskap av lärare, kunnat vara lite flexibel och lägga schemat så att jag skickar hem mina elever i god tid på fredagarna så jag hinner se Fragzone Fredag live.

En annan sak jag kommer sakna är Calles stämma i adventstävlingarna där man ska hitta skillnader i två nästan identiska filmer. Han har en sjukt bra berättarröst, den där Calle.

Hur kommer ni minnas Calle? Ös på!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Redaktör

Som en obrottsligt positiv, kreativ, humoristisk och trevlig kollega och chef som jag kommer sakna länge. Är bara att gratulera hans nya kollegor.


signatur
Medlem

Känns som att jag skulle gilla Calle som person. Känns jäkligt genuin och lagomt toxic.

Relik 📜

För mig är bästa minnena, av många fina, med Calle från våra två E3-resor tillsammans. Film, skratt, stress, sömnbrist och öl på rummet. Vi var sjukt slitna, men hade också sjukt roligt. Och vad bra det blev, helt ärligt! <3


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers

Jag har varit nära gråt hela den här veckan men nu brast det. Vilket återigen påminner mig att man inte ska hålla inne sånt. Gråt av lycka och sorg. Det här är så fint.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har varit nära gråt hela den här veckan men nu brast det. Vilket återigen påminner mig att man inte ska hålla inne sånt. Gråt av lycka och sorg. Det här är så fint.

Helt rätt!

Medlem

Fredagspanelerna, E3-reportagen från svunna tider, skäggen, surdegarna. En man med många ansikten och kvalitéer. Det är också med vemod man tvingas tacka av en till från det "gamla gardet".

"In every ending, there is a new beginning".

Hatten av, tack och bock.

Skribent

Nu har jag inte haft nöjet att träffa Calle fysiskt under mina år på FZ, men han har alltid slagit mig som en sjukt sympatisk och kunnig person som verkligen leder genom att föregå med gott exempel – en chef som är ledhunden snarare än den som bara glider med baktill och piskar på andra.

Det är onekligen en förlust, men med eldsjälar som Jocke och Tomas (och alla andra grymma skribenter) lär FZ tuffa på som aldrig förr.

Skribent

Jag har bara fått chansen att ha Calle som chef under en kort period. Men han fick mig att känna mig välkommen i redaktionen från dag ett och min bild av honom är en väldigt sympatisk och rolig person. Jag kommer sakna honom som chef och det är definitivt en förlust för FZ. Men jag önskar också honom all lycka i framtiden!


signatur

"Writer and Fighter"

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Calles stora plus och minus:

Plus:
+ Sjukt sympatisk och är en av få som lyckas gränsla ett trevligt bemötande med professionell auktoritet på ett sätt som känns som att samtala med en kompis, även när man blir tillrättavisad eller får någon form av rättande feedback. Det är en konstform och Calle är dess Bob Ross
+ Ingen vårdar communities som Calle, vilket FZ och de årliga insamlingarna till Barncancerfonden är två lysande exempel på. Den nya arbetsgivaren får till en fullpoängare här
+ En mästare på att hålla monolog i Slack-kanaler
+ En fenomenal hype-man för sina egna Quake-skillz, utan att direkt backa upp det 😘
+ Spelvärldens André Pops i videorutan

Minus:
- Kapabel till fasansfulla koffeinrelaterade hyss, som trots att de säkerligen lär bryta mot ett par punkter i Nürnbergkonventionen ändå ger honom stilpoäng för kreativitet. Men ändå, fy Calle
- Saknar helt förmåga att uppskatta den ädla konst som är japanska rollspel

Betyg: 5/5 (skulle samarbeta igen)

Grattis och lycka till med det nya äventyret, du kommer ace:a även det!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Farornas Konung

Calle kommer vara saknad. Kan du inte raka av skägget och göra en skäggperuk som kan bäras av någon i Fragzone-Fredag?! Så att det inte känns så konstigt..

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Loevet:

Minus:
- Saknar helt förmåga att uppskatta den ädla konst som är japanska rollspel

När man är så bra att till och med minusen är plus!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Sisyr:

När man är så bra att till och med minusen är plus!

Jag säger som Percy Nilegård: "ICKE!!" 😉


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

It's not a lake, it's an ocean

En genomsympatisk, kunnig, genuin person som spridit god stämning i forumet, på sajten och inte minst på det obligatoriska Fragzone Fredag. Oj, vad du kommer vara saknad. Önskar dig jättelycka till med ditt nya äventyr!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har inte varit (en aktiv) medlem här tillräckligt länge för att egentligen kunna uttala mig om karln MEN någon som uppenbarligen gillar Spindelmannen kan ju inte vara helt tokig.

Medlem

Japp, ett liv utan FZ-Calle kan det ens kallas ett liv? En epok går i graven.
Men så klart lycka till på alla nya äventyr, dina kommande kollegor måste känna sig som om de scored 1000 av100 points möjliga!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Loevet:

Calles stora plus och minus:

Minus:
- Saknar helt förmåga att uppskatta den ädla konst som är japanska rollspel

Var faktiskt nära att skriva upp det på pluskontot i mitt föregående inlägg: "Höll garden mot lövet och japanifieringen" 😂

Medlem

Calle är en person jag gärna skulle sitta bredvid på flyget/bussen/tåget. Han verkar vara en genuint trevlig människa. Mitt bästa minne av honom på FZ är inte direkt spelrelaterat, det är att han offrat sitt skägg som stretch goal i insamlingarna till Barncancerfonden. Lycka till, Calle. Du lämnar ett stort hål på FZ.

Tog lång tid innan jag hittat till FZ och anledningen till att jag ens kom hit var för jag inte stod ut med dryg attityd och låg mognad på andra, svenska spelforum. Har dock sen dess stortrivts här på fz och även om jag kom in rätt sent (fick bara 2/10 på Calle-testet...) så har jag hunnit odlat en stark respekt för Calle. Den bästa egenskapen är helt klart viljan att, trots rollen som chefredaktör, vara precis som vi vanliga medlemmar, vilket helt klart bidragit till skön stämning på forumet.

Lycka till på dina nya äventyr!


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Har ett majestätiskt skägg!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Har alltid tänkt Calle som en mysfarbror som älskar att gibba i quake, humorn nära till hands och räds inte att skriva samt säga som han tycker. En sak är säker, fz kommer inte bli sig likt utan Calle.

Lycka till på ditt nya jobb!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

"Jag borde verkligen tycka om det här, vad är det för fel på mig?" - Calle om Doom Eternal. Det var otroligt skönt att inte vara ensam om samma känsla/tankar!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Tja men han verkar ju rätt okej ändå.

Testpilot

Träffade Calle i samband med att jag vann i en Sekiro tävling våren 2019. Så det var kul att besöka redaktionen och ha en riktigt kul dag tillsammans

Han är lika trevlig framför kameran som utanför, inga divalater direkt!

Flakmonkey

Som en del i FZ-familjen under det tidiga 2000-talet så har man ju flest minnen från Calle under de underbara dagarna varje år som man spenderade på Dreamhack. Var ju då många av oss fick en chans att träffas på riktigt. Minns alla timmar lyssnandes på Guitar Hero när vi var det enda båset som hade det, sumpningen av hårdvara från scenen, personen som fick blodvite i pannan i ett frenetiskt försök att vinna en tävling genom att dunka tangentbordet mot sitt huvud... finns hur många minnen som helst.

Personen Calle minns jag som en fantastiskt trevlig människa och i stort så känns det som att utveckling under de här 20 åren egentligen bara förstärkt den härliga grunden och sen har det kryddats med en härlig säkerhet och professionalitet i det du gör men utan att ha förlorat ödmjukheten, nyfikenheten och glädjen.

Medlem

Vem ska köra Fragzone fredag med Bennet nu?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Ett av mina favoritminnen måste vara från de tidiga dagarna på Geeks. (Vi talar pre-slakt av framsidan.)

Jag kommer in på kontoret en morgon, tankarna uppsnurrade i relationsstrul på hemmaplan, riktig jävla skitmorgon. Jag säger inget men Calle ser direkt att något inte är hundra och frågar om jag vill ta en promenad runt kvarteret för att rensa tankarna. Vi känner inte varandra särskilt bra vid det här laget, men Calle får det att låta så självklart att jag tackar ja till erbjudandet direkt. En kvart senare promenerar vi längst Sveavägen (på arbetstid!) och när vi kommer tillbaka till kontoret mår jag mycket, mycket bättre igen.

En chef på tiotusen hade gjort det för en (ny)anställd. Blir fortfarande gråtmild när jag tänker på det.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Känns som jag skulle kunna tömma SAOL på berömmande adjektiv avseende Calles ledarstil, skrivande, personlighet, humor och skägg. Och allt detta utan att faktiskt ha träffat mannen IRL någon gång.

Jag nöjer mig istället med att säga att du kommer bli saknad och att nästa person kommer ha stora skor att fylla.

Du måste kika in ibland och säga hej så man inte glömmer din skäggiga nuna!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Calles surdegsresa följde man nästan maniskt när det begav sig.
Verkar vara en oerhört sympatisk och genomtrevlig människa, och FZ hade inte varit vad det är utan dig @Carl Johansson-Sundelius!

Stort lycka till på nästa äventyr, hoppas du tittar in någon gång igen i framtiden!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Jag kommer för alltid att minnas julkalendrarna och Cåcking Mama!

12
Skriv svar