God of War Ragnarök regisseras inte av Cory Barlog

Robot
God of War Ragnarök regisseras inte av Cory Barlog
Medlem

Bra där, det känns (och är uppenbarligen en lyckad idé för just den här studion) som ett hälsosamt system!

Det finns så många personer med bra idéer i dessa AAA-studios, så att bara ha en person högst upp i toppen till alla spel man utvecklar måste vara förhindrande.

Medlem

"Good success" *tänker tillbaka till GoW Ascension*


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Citat:

Förutom den mjuka (men karga) PS4-rebooten har Barlog regisserat God of War 2 till PS3.

Tror ni menar PS2. Eller?

Medlem

Tycker det luktar lite lurt ändå.

Dom har ju pushat Barlog som GoW-restart/rebootens grundpelare en hel del i marknadsföring osv osv osv.
Såpass mycket att det nog skulle kunna höja en del orosmåln osv om det -inte- var han som ledde uppföljaren.

För Sony/Playstation skulle det inte se bra ut om det visade sig att Barlog inte ledde nya GoW - det får mig att tro att det inte skulle passas över till någon annan om det inte skavde ordenligt någon stans av att behålla honom.

Visst, GoW har bytt regissörer i för varje spel - men inget GoW har hypeat sin regissör (ens nära) lika mycket som senaste GoW. Om han byts ut så beror det på något utöver att 'det är hälsosamt och fräscht att rotera lite så vi gör det!'.. Som dom får det att låta


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det finns så många personer med bra idéer i dessa AAA-studios, så att bara ha en person högst upp i toppen till alla spel man utvecklar måste vara förhindrande.

Skulle det inte behöva vara, förutsatt att den kreativa chefen inte vägrar köra på idéer som hen inte kommit på själv.

I ett idéellt scenario så närs väl idéer och synpunkter osv via inspiration och diskussioner över hela studion - och den kreativa chefens jobb är mer än något annat att kurera och organisera dom grejjerna på ett sätt som gör att dom rör sig mot samma mål och format en bra och konsis helhet..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tycker det luktar lite lurt ändå.

Dom har ju pushat Barlog som GoW-restart/rebootens grundpelare en hel del i marknadsföring osv osv osv.
Såpass mycket att det nog skulle kunna höja en del orosmåln osv om det -inte- var han som ledde uppföljaren.

För Sony/Playstation skulle det inte se bra ut om det visade sig att Barlog inte ledde nya GoW - det får mig att tro att det inte skulle passas över till någon annan om det inte skavde ordenligt någon stans av att behålla honom.

Visst, GoW har bytt regissörer i för varje spel - men inget GoW har hypeat sin regissör (ens nära) lika mycket som senaste GoW. Om han byts ut så beror det på något utöver att 'det är hälsosamt och fräscht att rotera lite så vi gör det!'.. Som dom får det att låta

Nu jobbar ju Barlog på något helt annat, ryktas om sci-fi spel.
Det har varit känt länge att han jobbar med något annat än God of war.
Han har säkert nå finger med här och där men jobbar främst med sitt nya.

Den som är director för Ragnarök har varit med och utvecklat alla tidigare God of war spel.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu jobbar ju Barlog på något helt annat, ryktas om sci-fi spel.
Det har varit känt länge att han jobbar med något annat än God of war.

Ok - det var inte känt av mig sedan tidigare, och jag gissar att jag inte är ensam eftersom rubriken på nyhetsartikeln är "God of War Ragnarök regisseras inte av Cory Barlog".

Fett med något nytt, dock! Han känns vass, så man blir ju direkt spänd på att se vad det blir med det.
Detta har gjort mig bra mindre peppad på Ragnarök, dock... Först ser man trailern och känner att det är väldigt mycket same-same, och sen hör man att Cory inte är med.

Min feeling just nu blir att Ragnarök kommer bli trevligt men egentligen intetsägande, och att det är det här potentiella sci-fi liret man ska tagga upp på.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Efter att ha sett making of 3gånger så kan man inte annat än beundra Corys passion och känsla för förra spelet. Jag tror han kommer saknas

Rekommenderar verkligen denna om man gillar förra spelet
https://youtu.be/ra_R-K_IoUc

Särskilt känslosamt vid reaktionen för första E3 visningen samt när Cory slår upp datorn och läser recensionerna för första gången. Blir nästan lite tårögd

Medlem

Trist, hade hellre sett cory regissera.. verkar vara en skön snubbe.

Medlem

Jag fastnade aldrig riktigt för det senaste God of war, kanske detta innebär en förbättring för mig? Får väl se. Känns som jag är i minoritet vad gäller att tycka storyn var rätt tråkig. Gillade de tidigare spelen mer faktiskt och jag hoppas det blir ett bra spel trots min skepticism efter förra spelet.

Medlem

Får hoppas det inte släpps för sent. Får kanske köra igenom 3:an i väntan på, hur ser uppdateringen till PS5 ut där?

Medlem
Skrivet av e3henri:

Rekommenderar verkligen denna om man gillar förra spelet
https://youtu.be/ra_R-K_IoUc

Särskilt känslosamt vid reaktionen för första E3 visningen samt när Cory slår upp datorn och läser recensionerna för första gången. Blir nästan lite tårögd

Det måste vara en enorm lättnad när man har gjort om så mycket i en välkänd spelserie och sedan se att det faktiskt går hem hos folk.

Press och tvivel lär ha gnagt i flera år.

Medlem

Detta gjorde att jag tappade suget endel. Cory var en jävla viktig del i första.

Det innebär givetvis inte att detta kommer suga men jag blev genast mer skeptisk.

Medlem

Tydligen har dem så mycket talang i studion att dem kan göra rotation om vem som sitter regissörstolen. Det är det som syftat till varför läget är som det är. Som det ser ut så upplevs detta som ett massivt dlc, inget fel i det alls. Kul för dem som gillade spelet och vill ha en fortsättning.
Det blir kanon säkert.


signatur

Banksy

Medlem

Tror att detta är jättebra.

Cory gav allt under flera år, tvivlar på att han hade orkat prestera lika bra med en uppföljare i större skala såhär tätt inpå. Vill minnas att han själv har sagt något liknande.

Tycker att det är märkligt att folk tror att Cory inte existerar bara för att han inte är regissör. Utgår 100 procent att han är mycket aktiv på olika sätt, främst som någon form av producent.

Drar det så långt att detta mer eller mindre är ett krav för att kreativa människor inte ska stagnera eller bränna ut sig.

När hans energi är tillbaka, då får vi hans nästa mästerverk som han helhjärtat har gått inför.

Blev hyffsat bra senast.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Banksy:

Tydligen har dem så mycket talang i studion att dem kan göra rotation om vem som sitter regissörstolen. Det är det som syftat till varför läget är som det är. Som det ser ut så upplevs detta som ett massivt dlc, inget fel i det alls. Kul för dem som gillade spelet och vill ha en fortsättning.
Det blir kanon säkert.

Det här med massivt dlc..

Var går gränsen från det och ett nytt spel?

Jag såg enbart enorma förändringar i trailern. Animationerna, världsbygget/skalan, ljud/teknik, fiendedesign, m.m skriker uppföljare för mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Detta gjorde att jag tappade suget endel. Cory var en jävla viktig del i första.

Det innebär givetvis inte att detta kommer suga men jag blev genast mer skeptisk.

Varför?

Om du orkar att utveckla.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det här med massivt dlc..

Var går gränsen från det och ett nytt spel?

Jag såg enbart enorma förändringar i trailern. Animationerna, världsbygget/skalan, ljud/teknik, fiendedesign, m.m skriker uppföljare för mig.

Abslout , det är endast hur en själv upplever det. Kommer det lite gameplay så kanske jag ser andra vinklingar i form av gameplay och speldesign.
Som sagt med det , så är detta välkommet 👍🏻


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Banksy:

Abslout , det är endast hur en själv upplever det. Kommer det lite gameplay så kanske jag ser andra vinklingar i form av gameplay och speldesign.
Som sagt med det , så är detta välkommet 👍🏻

Håller med 👍


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Flakmonkey

Känns som en vettig approach men det är klart att det finns en risk att den som tar över inte kan leverera på samma sätt. Dock känns inte risken lika stor här när det är något av en tradition för studion och något som alla känner till sedan innan, är ju värre om en regissör får kicken eller lämnar out of the blue så att säga. Också bra att de tar en från teamet så att den positiva kulturen (man får väl ändå säga att det tycks vara det på Santa Monica) hålls vid liv, kommer en från utsidan är det ju lätt hänt att hen ska börja in och mixtra med saker som inte behöver fixas.

Slår den här approachen ut väl så kommer teamet jobba på som vanligt men du får en lite annorlunda vision för det nya spelet men visionen kommer ändå från en person som är rotad i serien.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Känns som en vettig approach men det är klart att det finns en risk att den som tar över inte kan leverera på samma sätt. Dock känns inte risken lika stor här när det är något av en tradition för studion och något som alla känner till sedan innan, är ju värre om en regissör får kicken eller lämnar out of the blue så att säga. Också bra att de tar en från teamet så att den positiva kulturen (man får väl ändå säga att det tycks vara det på Santa Monica) hålls vid liv, kommer en från utsidan är det ju lätt hänt att hen ska börja in och mixtra med saker som inte behöver fixas.

Slår den här approachen ut väl så kommer teamet jobba på som vanligt men du får en lite annorlunda vision för det nya spelet men visionen kommer ändå från en person som är rotad i serien.

Framförallt när den nya regissören faktiskt varit med på ett hörn i utvecklingen av de tidigare GOW-spelen.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu jobbar ju Barlog på något helt annat, ryktas om sci-fi spel.
Det har varit känt länge att han jobbar med något annat än God of war.
Han har säkert nå finger med här och där men jobbar främst med sitt nya.

Den som är director för Ragnarök har varit med och utvecklat alla tidigare God of war spel.

När man uppnått stjärnstatus som barlog gjort så är det bra att han passar på med nya projekt, kommer locka fler folk om hans namn står som producent

1
Skriv svar