Kina svingar återigen hammaren - Försvårar ytterligare släpp av spel i landet

Medlem
Skrivet av roftg:

Att enligt lag begränsa speltid för folk under 18 borde göras här med,..

Har väl inte staten med o göra är väl upp till varje förälder att bestämma över sina minderåriga barn.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Det är ett konstigt drag av CCP eftersom det inte går så bra längre för Kinas industri.
Jag kan nog se en mycket mörkare framtid för kinas folk,att microstyra sitt folk brukar sluta illa.

Frågan är ju bara när, dom har ju kört på i 70 år så...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Har väl inte staten med o göra är väl upp till varje förälder att bestämma över sina minderåriga barn.

Så länge dom inte far illa så är det väl det,

Eller om man bor i kina..

Medlem
Skrivet av roftg:

Frågan är ju bara när, dom har ju kört på i 70 år så...

Jag kan hålla med om att CCP är sega,gamla Soviet höll inte så länge.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Jag har redan kommunicerat med ansvarig skribent att det är bra att han tagit sitt ansvar, uppdaterat nyheten och bett om ursäkt. Om det framstått som jag är ute efter publik avrättning ber jag om ursäkt, så är inte alls fallet. Killen har gjort vad han kunnat, för nu. Men ser gärna att han, och övriga skribenter, tar så stort ämne på mer allvar INNAN publikation. Det är allt.

Inte rikigt gjort allt! Men nu har jag även uppdaterat i texten att jag ändrat, så NU har jag gjort allt jag kan. Möjligen be om ursäkt till Kina, men jag tror inte de är så intresserade av ett mail från lilla mig om jag ska vara helt ärlig?

Skämt åt sido (sa frukthandlaren), jag tar givetvis åt mig av kritiken och ska tänka mig för framöver.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tja, den positiva sidan av det hela är ju att det minskar incitamentet för västerländska spelutvecklare att böja knä inför Kina.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

De här lagarna kommer antagligen göra att barn spelar mer kort och brädspel istället. Alternativt piratkopierade spel utan tidsbegränsning. Det låter inte omöjligt att det kommer öppnas upp en helt ny gren av svart handel. Frispel!

Vad är straffet om man som barn spelar mer än 3 timmar per vecka?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Webbowser:

I dagsläget är det ju så att media kan skriva precis vad som helst om Kina, eller Ryssland, och det blir per automatik sant.

Är ju nackdelen när en nation gör allt i sin makt för att stänga inne all form av information från att lämna landet. Då börjar folk att fabulera istället och det blir nästan omöjligt att faktagranska påståendet eftersom Kina vägrar både bekräfta eller förneka påståendet. Och eftersom källor är väldigt fåtaliga.. och oftast väldigt censurerade så finns det inga bevis för något.

Skrivet av Anton Q:

"Tolkat fel"?

Tycker inte det var så svårtolkat.. Det man måste göra är att inte tolka det som man vill - utan som det står.

Vilken tur då att det handlar om robotar och inte människor...

Kom igen...

Människor (inkluderat dig själv) tolkar texter och fakta ur ens egna perspektiv. Det är fullt mänskligt. Därför är "det som står" inte samma sak, per automatik, för dig som för andra.

Skrivet av anon_326114:

Tack så mycket, kändes lite väl over the top även för Kina.

Egentligen inte. Kina har ju sedan tio år tillbaka reglerat extremt hur mycket spelande ungdomar får hålla på med om dygnet. En restriktion som blev ännu mer restriktiv för något år sedan då man gick från 1,5 timme per dag till 1 timme. Orsak? Det är psykiskt skadligt menar regimen. Samma regim som menar att det är farligt att ta reda på fakta på egen hand.

Så med det i bakhuvudet. Är det verkligen "Over the top" om Kina faktiskt börjar förbjuda speltillverkning och köp? Hur är det så otänkbart när vi i "Fredliga väst" har/haft liknande lagar när det kommer till vissa spel?

Skrivet av Kleptoman:

Jag tycker att man skall begränsa speltid, musiktid och filmtid.. eller ja allt som har med underhållning att göra. Max 2 timmar per vecka

Tycker man även skall begränsa fritt tänkande som inte talar för min egna åsikt. För det är skadligt för hälsan även det.

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Inte rikigt gjort allt! Men nu har jag även uppdaterat i texten att jag ändrat, så NU har jag gjort allt jag kan. Möjligen be om ursäkt till Kina, men jag tror inte de är så intresserade av ett mail från lilla mig om jag ska vara helt ärlig?

Skämt åt sido (sa frukthandlaren), jag tar givetvis åt mig av kritiken och ska tänka mig för framöver.

Lite till kan du göra;)!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Inte rikigt gjort allt! Men nu har jag även uppdaterat i texten att jag ändrat, så NU har jag gjort allt jag kan. Möjligen be om ursäkt till Kina, men jag tror inte de är så intresserade av ett mail från lilla mig om jag ska vara helt ärlig?

Skämt åt sido (sa frukthandlaren), jag tar givetvis åt mig av kritiken och ska tänka mig för framöver.

Mycket bra rättning, och information om varför den gjordes
Ni får kolla läsarstatistiken från Kina om den ökat under dagen, om den gjort det kanske det är bäst att maila annars kanske du försvinner med svart huva över huvudet och sen ser ingen dig igen

Avstängd

Stå upp mot Kina och sluta köp ris!

Inaktiv
Skrivet av LeifGGPersson:

Stå upp mot Kina och sluta köp ris!

Glöm inte Kinapuffar!

Skribent
Skrivet av anon_326114:

Haha!

Skrivet av Gertzy:

Mycket bra rättning, och information om varför den gjordes
Ni får kolla läsarstatistiken från Kina om den ökat under dagen, om den gjort det kanske det är bäst att maila annars kanske du försvinner med svart huva över huvudet och sen ser ingen dig igen

Jag håller koll på svarta bilar just nu, stannar någon utanför huset då drar jag!


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Medlem

Nu vill kommunistpartiet och kinesiska myndigheter att "män blir män":

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kinas-censurmyndighet-vill...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

MEG
Medlem

Alla som är förvånade borde läsa på vad diktatur innebär, finns många bra historieböcker och dokumentärer på youtube om ämnet.


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem

Diktaturen fråntar människorna alla rättigheter, mer kan den inte göra. Demokratin ger människorna alla rättigheter, mer kan den inte göra /Gabriel Laub


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Som typ alla andra som kommenterat tyckte jag det här kändes såpass grovt - även för Kina - att jag inte heller trodde det var sant.

Jag kollade därför upp det och det visade sig vara en korrekt reaktion - eftersom det inte är sant.

Det dom har gjort är tydligen att markerat för stora spelutgivare i Kina att dom måste tagga ner på 'beroendemekanik' i sina spel, samt förstärkt sin screening-process vilket ska leda till att det tar längre tid att certifiera spel i Kina...

Det är ju inte inget, men det här med att dom "förbjuder alla framtida tv-spel" är så pass jag kan hitta ett rent och skärt påhitt. Det stämmer inte på något plan.

Jag vill ännu en gång som många andra redan gjort många gånger tidigare (även fast det uppenbarligen inte hjälper ett dugg) markera att medans det såklart är viktigt att en nyhet ska väcka intresse intresse, så är det en hel del viktigare att den är sann.

@JohanLorentzon

Alltså... va i helvete.

Nu ser jag vem skribenten är, och tyvärr har det varit riktigt dålig kvalité på artiklar/inlägg från den här personen. Han ber om "ursäkt" för sin click-bait, vilket låter som att han erkänner att han faktiskt sysslar med just detta??

Innan man stressar ut en artikel, ENBART för någon form av känsla att vara "först och bäst", så MÅSTE man ju bekräfta källans information, i regel få det bekräftat från flertalet källor/ursprung, innan man skuter hej vilt från höften. Detta är ju sedan gammalt och inget nytt eller konstigt, om inte annat får man ju också LÄNKA till och hänvisa till sin källa, något jag har för mig FZ gjort och gör i andra artiklar förr i tiden?

Känner mig dum som faktiskt trodde på artikeln, då jag inte haft anledning att misstro FZ tidigare...

KoP
Medlem

Kinesiska staten borde lägga mers energi på att komma tillrätta med den kinesiska piratkopiering/knock-off industrin som finns i landet istället. Kineser är mästare på att kopiera andras verk istället för att komma på något eget.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Alltså... va i helvete.

Nu ser jag vem skribenten är, och tyvärr har det varit riktigt dålig kvalité på artiklar/inlägg från den här personen. Han ber om "ursäkt" för sin click-bait, vilket låter som att han erkänner att han faktiskt sysslar med just detta??

Innan man stressar ut en artikel, ENBART för någon form av känsla att vara "först och bäst", så MÅSTE man ju bekräfta källans information, i regel få det bekräftat från flertalet källor/ursprung, innan man skuter hej vilt från höften. Detta är ju sedan gammalt och inget nytt eller konstigt, om inte annat får man ju också LÄNKA till och hänvisa till sin källa, något jag har för mig FZ gjort och gör i andra artiklar förr i tiden?

Känner mig dum som faktiskt trodde på artikeln, då jag inte haft anledning att misstro FZ tidigare...

Varför sparka på någon som redan ligger, han har skrivit att han har tagit åt sig utav kritiken två gånger nu.

Medlem
Skrivet av roftg:

Att enligt lag begränsa speltid för folk under 18 borde göras här med,..

Över 18 också...

Finns allt för många som är spelberoende.

Det är inte lämpligt att sitta uppe och spela på nätterna och sedan tro att man kan klara av jobbet på dagen.

Medlem

vilket land alltså.. får man andas ens där =?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Över 18 också...

Finns allt för många som är spelberoende.

Det är inte lämpligt att sitta uppe och spela på nätterna och sedan tro att man kan klara av jobbet på dagen.

Personligt ansvar, inget staten har att göra med, och personligt ansvar för arbetsgivaren att avskeda personen i fråga om jobb inte kan utföras. Detta sätt skapar bara fler jobb åt dom som inte är beroende, och på så sätt skapas en sundare arbetsmarknad på köpet :).

Medlem
Skrivet av nils45:

Personligt ansvar, inget staten har att göra med, och personligt ansvar för arbetsgivaren att avskeda personen i fråga om jobb inte kan utföras. Detta sätt skapar bara fler jobb åt dom som inte är beroende, och på så sätt skapas en sundare arbetsmarknad på köpet :).

Ibland krävs tyvärr lite hårdare tag just eftersom folk inte klarar av detta själva.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ibland krävs tyvärr lite hårdare tag just eftersom folk inte klarar av detta själva.

Det är därför arbetsgivaren har rätt till att avskeda, det är det hårdare taget. Att finslipa och skapa en perfekt generation genom staten är att ta bort viljan för en person att få göra vad han eller hon vill, i Sverige har vi redan filter som ser till att människor som jobbar med viktiga saker håller sig sunda, som t.ex. Poliser, räddningstjänst, eller inom vården, sen är det upp till militären "lumpen" att skapa lite självinsikt hos människor. Konsekvenserna bli enbart för dig själv i Sverge. Sverige är ett perfekt land, eller var iaf, det är därför alla vill hit.

Medlem

Chilla lite gott folk..

Medlem

Det är ju ändå en bagatell jämfört med vad kinesiska staten redan hållit på med i årtionden, oliktänkande bara "försvinner" när hemliga polisen är i farten osv.
Fyfan vilket jävla piss luffar land, jävligt synd om befolkningen.

Medlem

Inser att jag inte var tillräckligt på källkollen denna gång. Men är ändå inte med i värderingarna bakom det som leder till deras striktare process, annat än att man vill minimera beroendedesignen i vissa spel vilket jag anser är logiskt. Jag blir ju dock desto nyfiknare på hur den processen ser ut.

"In addition, video gaming companies were directed to cleanse their video games by removing what authorities described were the “wrong set of values”, including “worshipping money” and “gay love”. They were also reminded not to maximise their profits from video gaming and ensure that young people do not get addicted to games."

Jag kommer att tänka på en konsekvens av dessa besluten i sammankoppling till League of Legends. Medan spelet ju i stort redan är väldigt heteronormativt så kommer det bli svårare att få in representation av LGBTQI på grund av de nya lagarna som ska implementeras. Det känns djupt tragiskt och med tanke på hur stora Tencent är på väg att bli oroar jag mig generellt för representation i framtiden, hoppas innerligt att det blir förändringar i deras kultur som upphäver dessa regler.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Avstängd
Skrivet av Proximately:

Inser att jag inte var tillräckligt på källkollen denna gång. Men är ändå inte med i värderingarna bakom det som leder till deras striktare process, annat än att man vill minimera beroendedesignen i vissa spel vilket jag anser är logiskt. Jag blir ju dock desto nyfiknare på hur den processen ser ut.

"In addition, video gaming companies were directed to cleanse their video games by removing what authorities described were the “wrong set of values”, including “worshipping money” and “gay love”. They were also reminded not to maximise their profits from video gaming and ensure that young people do not get addicted to games."

Jag kommer att tänka på en konsekvens av dessa besluten i sammankoppling till League of Legends. Medan spelet ju i stort redan är väldigt heteronormativt så kommer det bli svårare att få in representation av LGBTQI på grund av de nya lagarna som ska implementeras. Det känns djupt tragiskt och med tanke på hur stora Tencent är på väg att bli oroar jag mig generellt för representation i framtiden, hoppas innerligt att det blir förändringar i deras kultur som upphäver dessa regler.

Jättetragiskt, verkligen...

Medlem

Som HealthyGamer psykologen sa på youtube, SLUTA skylla allt på TV-spel och förbjuda det, TITTA istället och fråga VARFÖR barnen spelar så mycket som de gör. Eller inte ens barn, men unga vuxna mellan 20-30 som kanske dessutom varken jobbar eller går i skolan.

Skriv svar