Ny trailer visar det DLC Far Cry 6 kommer att få efter släppet

Robot
Ny trailer visar det DLC Far Cry 6 kommer att få efter släppet

Från Danny Trejo till Stranger Things.

#Far-cry-6, #Ubisoft, #nyhetstips


Medlem
Gnällkuk

Oj, snacka om spretig ultrakommers... Ska inte avfärda det dock, Blood Dragon var ju rätt absurt men unisont hyllat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Machete! Det blir nog ett köp ändå...

fp
Medlem

Man hittar Chorizo i Trejos tacos

Jag har aldrig köpt eller spelat en DLC till ett FC, de är för frikopplade från orginalspelet.

Medlem
Skrivet av fp:

Jag har aldrig köpt eller spelat en DLC till ett FC, de är för frikopplade från orginalspelet.

Håller med, det är spretigt. Känns lite som de gick den vägen efter succeen med Far Cry Blood Dragon. Men inga av de efterkommande har varit speciellt bra. I till exempel FC5 var det tre små DLC, en på mars, en i djungel och en med zombies.

Medlem

Helt meningslösa DLC:s vill ha mer av main storyn inte helt random små spel.

Medlem

Uplay plus känns plötsligt oerhört lockande.
Med tanke på hur mediokert DLC 5:an blev är jag lite skeptisk till detta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Känns som far cry behöver förnya sig nått extremt.
Tänk på ny motor, animationer, allvarlig story, sido uppdrag.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Håller med, det är spretigt. Känns lite som de gick den vägen efter succeen med Far Cry Blood Dragon. Men inga av de efterkommande har varit speciellt bra. I till exempel FC5 var det tre små DLC, en på mars, en i djungel och en med zombies.

DLCt i djungeln tycker jag var ganska bra. Jag kände mig väldigt utsatt och fick förlita mig mycket på att smyga. Dom andra två var tyvärr ganska tråkiga.


signatur

PSN: MrOakenborn

KoP
Medlem

Danny Trejo är ju alltid ett plus. Lite kul då man följt hans karriär igenom åren ifrån att vara snubben i småroller som alltid dör, till att ha fått mera och mera uppmärksamhet inom filmbranschen och större roller.

KoP
Medlem
Skrivet av JurgenRapp:

Helt meningslösa DLC:s vill ha mer av main storyn inte helt random små spel.

Nu vet vi ju absolut ingenting om main storyn då spelet inte är släppt än. Main storyn kanske är fullt tillräcklig som den är? ╮(╯_╰)╭

Personligen är jag trött på "gratis" DLC och annat som inte tillför något annat till spelet än att man ska spendera timme efter timme och göra något som inte har med storyn att göra. Som någon skrev, det blir bara spretigt och man blir trött på konceptet ganska omgående. Året är inte längre 2005, det är dags att göra om och göra rätt och anpassa spelen till en mer krävande publik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det här kommer bli så kul! Lär köra sniper men mest pistol och skippa alla op vapen så spelet blir lite svårare. Blir nog att koppla pcn till tvn o softa med handkontroll 📺🎮

Medlem

När kommer DLC-trailern för oss som är över 15 år?

Jag har rätt svårt för det sorglösa anslaget. Hoppas fortfarande att FC6 kommer att ha mer tyngd och mindre trams när det släpps, men blir mer och mer orolig ju mer man hör om spelet.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Personligen är jag trött på "gratis" DLC och annat som inte tillför något annat till spelet än att man ska spendera timme efter timme och göra något som inte har med storyn att göra. Som någon skrev, det blir bara spretigt och man blir trött på konceptet ganska omgående. Året är inte längre 2005, det är dags att göra om och göra rätt och anpassa spelen till en mer krävande publik.

Skrivet av bluebird:

När kommer DLC-trailern för oss som är över 15 år?

Jag har rätt svårt för det sorglösa anslaget. Hoppas fortfarande att FC6 kommer att ha mer tyngd och mindre trams när det släpps, men blir mer och mer orolig ju mer man hör om spelet.

Kan bara hålla med,
Far Cry har väl annars varit bra på att bygga en värld och fylla den med uppdrag allteftersom man tar sig vidare.
Tyvärr går ju trenden mot att tvinga spelare till dagliga grind-uppdrag och pusha mer lättsmält action,
frågan är ju vems tid de behöver stjäla och vilka pengar de vill åt för ett spel man köpt en gång för en single player story.

Största problemet med Far Cry 5 var ju annars att de stressade fram storyn,
ett önskemål från mig hade nog varit att behålla flera av småuppdragen och baserna att befria
och knyta ihop dessa till en separat story där varje litet hörn av kartan haft en mening.
Kanske återkomma till samma ställe igen i nya sammanhang eller kräva mer strategiska val för att slå tillbaka en starkare fiende.

De flesta DLC här känns igen i den gamla modellen med billiga reskins och assetrecycling med en dos verklighetsbefriat arkad.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

DLCt i djungeln tycker jag var ganska bra. Jag kände mig väldigt utsatt och fick förlita mig mycket på att smyga. Dom andra två var tyvärr ganska tråkiga.

Håller med, djungeln (Hours of Darkness) var riktigt bra.

De lyckades också tillföra något i dlc:t "Valley of the Yetis" till FC 4 som lyfte det till att bli intressantare och roligare än huvudspelet, FC4 kändes ju annars mest som en sämre upprepning av FC 3 rent spelmässigt (även om Troy Baker var bra).

Kanske vill de hålla huvudspelen mer realistiska utan yetis och liknande, och spara experimenten till dlc och mellanspelen. men det "realistiska" konceptet har de isf kört över med alla drogtrippar i huvudspelen sedan FC 3. Då FC 6 ska vara ännu mer realistiskt (grafiskt) med raytracing blir det dock inget spel innan jag har hårdvara för det.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Det här kommer bli så kul! Lär köra sniper men mest pistol och skippa alla op vapen så spelet blir lite svårare. Blir nog att koppla pcn till tvn o softa med handkontroll 📺🎮

Håller med!
Jag brukar också begränsa min vapenarsenal, kör ofta med pistol och pilbåge. Pilbåge fram tills man blir upptäckt

Medlem

Jag har aldrig gillat den enkla grafiken i Far Cry (Utom i första av Crytec). Ser förjävligt ut på nära håll, vackert på lite avstånd.
Tycker Arma 3 ser bättre ut alla dagar i veckan, framförallt ön Tanoa i Apex expansionen. Visst ett mer otillgängligt, och oförlåtande spel. Men även Ghost recon Wildlands, och Breakpoint som är mer gun and run. Är betydligt snyggare, IMO.

Breakpoint var ju helkass vid släpp, la ner efter 30 minuter. Men tog upp det i våras igen, och det var som ett helt nytt spel (till det bättre).


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Breakpoint var ju helkass vid släpp, la ner efter 30 minuter. Men tog upp det i våras igen, och det var som ett helt nytt spel (till det bättre).

Ah, kul att du tog upp detta. Jag var lite sugen på Breakpoint innan det släpptes men blev avskräckt av alla negativa omdömen så det blev aldrig av. Kanske är läge att ge det en chans nu då, i synnerhet om FC6 inte levererar.

Första 3 crossover dlc verkar ju fränt sen vill jag inte ha mer hash trippar med vaas och c.o 😅


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Ah, kul att du tog upp detta. Jag var lite sugen på Breakpoint innan det släpptes men blev avskräckt av alla negativa omdömen så det blev aldrig av. Kanske är läge att ge det en chans nu då, i synnerhet om FC6 inte levererar.

Fanns helt klart en anledning till alla negativa omdömen! Dom hade gjort wildlands 2 (Breakpoint), till ett mycket sämre spel helt enkelt!

Gillade du Wildlands, så är Breakpoint nog något för dig nu. Men du måste vara noga och välja att stänga av/sätta på vissa saker (lätt gjort). Men å andra sidan kan du göra det när som helst under kampanjen. Jag stängde av drönarna, la till kompisarna och tog bort gearscore och lite annat. Plus att dom uppdaterat det så mycket mer än så!!! Något snyggare grafik, lite mer att göra, öppet, du gör vad du vill. När du vill. över hela kartan. Jag ger det 4,5 Wildlands av 5 möjliga, med något snyggare grafik Förlusten av 0,5 mot Wildlands, handlar just nu om att jag inte testat senaste "major patch" .

Jag tycker det var väldigt synd att dom släppte det som det var då, för jag gillade Wildlands. Men nu har dom fixat nästan allt skulle jag vilja säga, men det känns ändå som ett nytt spel. Lite rörigare UI nu. Det är nu det ska komma "Reviews 2.0"

Och det ska komma ytterligare en större uppdatering snart! Senaste uppdaterades "polarna" ganska mycket! Börjar kännas som en riktig tvåa till Wildlands nu. Efter 1,5 år

Kör bara 1080p Men får aldrig dippar under 60, med 9900k@stock och 2060 super med allt på max, och 8xAA på!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Avstängd

Vi får se en Ubisoft kommer tillbaka till Steam. Då kanske det blir ett köp. Kanske.

1
Skriv svar