Fem år senare: No Man's Sky har äntligen "mestadels positivt" omdöme på Steam

Medlem
Skrivet av RaXha:

Haha, ja det är väl det mer vedertagna uttrycket numera men DIMS gillar jag mer. Har någon tips på hur man eliminerar detta problem i NMS (PC) är jag evigt tacksam, som det är nu kan jag inte spela i mer än 10 minuter innan jag blir otroligt illamående.

VIMS eller Visual induced motions sickness, även kallad simulator sickness går att arbeta bort för dom allra flesta. Det handlar om att köra tills man börjar bli illamående och sedan sluta. Inte köra igen innan man känner sig helt bra.
Om detta är för plågsamt så finns det andra sätt att minska risken för VIMS, och det enklaste är att sitta längre ifrån skärmarna eller skaffa mindre skärmar. Ju mer av världen "runt omkring" man ser desto mindre är risken för VIMS.

Jag har själv haft stora problem med det genom åren, men undvikt att skaffa stora skärmar och kämpat med att vänja mig. Jag kan dock inte köra vissa VR-spel, och kommer nog aldrig klara av det. Mest för att jag tycker inte det är värt "jobbet".

Medlem
Skrivet av JackHeart:

VIMS eller Visual induced motions sickness, även kallad simulator sickness går att arbeta bort för dom allra flesta. Det handlar om att köra tills man börjar bli illamående och sedan sluta. Inte köra igen innan man känner sig helt bra.
Om detta är för plågsamt så finns det andra sätt att minska risken för VIMS, och det enklaste är att sitta längre ifrån skärmarna eller skaffa mindre skärmar. Ju mer av världen "runt omkring" man ser desto mindre är risken för VIMS.

Jag har själv haft stora problem med det genom åren, men undvikt att skaffa stora skärmar och kämpat med att vänja mig. Jag kan dock inte köra vissa VR-spel, och kommer nog aldrig klara av det. Mest för att jag tycker inte det är värt "jobbet".

Jag har i stort sett lyckats bli av med problemet nu i i helgen genom att ändra FOV till 150 i config filerna samt modda bort alla former av camera shake och UI paralaxeffekter. Har inte kört några jättelånga sessioner hittills men de första testen verkade lovande. Förut blev jag illamående inom bara några minuter i just NMS.

12
Skriv svar