Robot
Deathloop

Arkane tar bitar från både Dishonored och Prey och loopar dem.

#arkane-studios, #deathloop


Medlem

Kan tycka att FZ borde uppdatera sin betyg skala till 1-10. Ser 90% av alla spel som recenseras är "bra" 3/5.

Medlem

Hade höga förväntningar, men med begränsad tid i vardagen så får detta nog prioriteras bort tills det kommer på en evt rea! Tack för en bra recension!

Medlem

Hmm trist att storyn verkar svag. Så viktig för ett sådant här spel för mig iallafall... Blir reabacken

Medlem

Verkar som ett bra spel men hur spelet är uppbyggt och tänkt att spelas kanske inte passar alla.
Jag har på senaste tiden spelat och tyckt om flera spel där man "spelar om" så jag funderar på att införskaffa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

90 på metacritic för tillfället. FZ-recensenterna fortsätter att försöka vara lite tonårs-anti.

Medlem

Förstår inte riktigt den starka marknadsföringen av detta spelet.
Beror det på att de tidigare spelen anses vara underskattade(sålt sämre än de borde) och man hoppas kunna lösa detta genom hård marknadsföring?

Lite konstigt att satsa så hårt på en PS5 titel nu när studion ägs av Microsoft.
Man kanske ville ge Sony fansen något för att peppa dem att skaffa Xbox för kommande titlar?

Aja, det är nog kul i alla fall.
Blir nog köp när priset går ner framöver.
Jag gillar loopar, time travel och mindf*cks, så det kanske passar ändå.

Medlem
Skrivet av Naida:

Kan tycka att FZ borde uppdatera sin betyg skala till 1-10. Ser 90% av alla spel som recenseras är "bra" 3/5.

Skulle väll resultera i att 90% av spelen får 5-7 i betyg.
1-10 skalor brukar betyda betygsinflation och betyg 8 knappt anses godkänt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Lethal01:

90 på metacritic för tillfället. FZ-recensenterna fortsätter att försöka vara lite tonårs-anti.

Så är det nog. För det är ju inte alls så att spelkritiker i allmänhet på diverse sajter är kravlösa och delar ut höga betyg som om det vore godis.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Så är det nog. För det är ju inte alls så att spelkritiker i allmänhet på diverse sajter är kravlösa och delar ut höga betyg som om det vore godis.

Exakt, på många sajter känns det som att 9/10 är typ godkänt och allt därunder är rent skräp. 😅

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Förstår inte riktigt den starka marknadsföringen av detta spelet.
Beror det på att de tidigare spelen anses vara underskattade(sålt sämre än de borde) och man hoppas kunna lösa detta genom hård marknadsföring?

Lite konstigt att satsa så hårt på en PS5 titel nu när studion ägs av Microsoft.
Man kanske ville ge Sony fansen något för att peppa dem att skaffa Xbox för kommande titlar?

Aja, det är nog kul i alla fall.
Blir nog köp när priset går ner framöver.
Jag gillar loopar, time travel och mindf*cks, så det kanske passar ändå.

Det är inte så att det i stort är Sony som står för marknadsföringen? Dealen om att det skulle va tidsexklusivt till PS5 har ju funnits långt innan utvecklaren köptes upp av Microsoft.

Medlem

90 på Metacritic som sagt. Jag blev genast mer intresserad. Kommer definitivt spelas när det landar på Game Pass!

Medlem

Ville gilla Dishonored, ville gilla Prey.. gillade verkligen inte något av dem. När detta utannonserades kände jag.. meh... Detta är ett "kanske på rea-spel".. runt 100 spänn typ

Medlem
Skrivet av RaXha:

Det är inte så att det i stort är Sony som står för marknadsföringen? Dealen om att det skulle va tidsexklusivt till PS5 har ju funnits långt innan utvecklaren köptes upp av Microsoft.

Det gör det nästan ännu konstigare.
Eller menar du att det skulle ingå marknadsföringsbudget eller liknande när avtalet för exklusivitet skrevs?

Bethesda själva visar väl inte ens upp spelet, det kan ju ha med uppköpet att göra.
Ett så kallat b*sterd child spel typ.

GmanLives review:

*Edit: kanske har med bristen på exklusiva PS5 spel att göra, Sony kanske känner lite press på sig att i alla fall ha ett spel för nuvarande system i höst.
Arkane spel brukar ju få höga betyg också.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

90 på Metacritic som sagt. Jag blev genast mer intresserad. Kommer definitivt spelas när det landar på Game Pass!

Jadå det kommer till GP? Vet man ungefär när? Vettefan om jag kan hålla mig ändå, blir nog att köpa till ps5 nu efter alla fina betyg.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jadå det kommer till GP? Vet man ungefär när? Vettefan om jag kan hålla mig ändå, blir nog att köpa till ps5 nu efter alla fina betyg.

Ett helt år. Minst.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-07-10-deathloop-is-a-...

Edit: Nu är det nere på "endast" 88 på MC, men ändå!

Medlem

Såg att spelet kostar $59.99 på Steam.
Lite väl dyrt men det är väll vad AAA spel idag har som utgångspris.
Sist jag betalade det för ett spel var för Red dead Redemption 2

Är sugen på spelet men kommer avvakta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har faktiskt haft noll hype för detta spel. Men nu vände det faktiskt.

Intresset för ps5 har faktiskt trynat helt, köpte sackboy, returnal och RE Village men inget av dom har ens startats.

Kanske beror på att jag har småbarn och all ledig tid behöver jag gubbvila och återhämta mig. 😂🤷‍♂️


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Taggad men lite splittrad. Hoppades på högre betyg från fz och kritiken att storyn inte håller är oroande. Bryr mig mkt om story i sp. Dock verkar andra recensioner säga att de triggas av att lista ut vad som pågår i spelet och mysteriet i sig.

Spelet verkar passa mig så kommer nog slå till. Hade nog gärna väntat på en rea men är helt tom på spel att spela o väntan på oktober.

Medlem

Gissar på reahörnan redan på Steams höstrea nästa månad. Konceptet är intressant men allt från design till marknadsföring skriker att detta inte är någonting för mig.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ett helt år. Minst.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-07-10-deathloop-is-a-...

Edit: Nu är det nere på "endast" 88 på MC, men ändå!

Ok, tack. Jaså det har droppat till 88 nu? Då hoppar jag nog över det!😉

Medlem
Skrivet av Lethal01:

90 på metacritic för tillfället. FZ-recensenterna fortsätter att försöka vara lite tonårs-anti.

Verkar dock vara lite mixat. Från Ars technica som inte betygsätter med poäng "Deathloop may ultimately go down as my biggest gaming disappointment of 2021"

Redaktör
Skrivet av Naida:

Kan tycka att FZ borde uppdatera sin betyg skala till 1-10. Ser 90% av alla spel som recenseras är "bra" 3/5.

Recensionen kommer ju vara densamma oavsett vilken siffra den sammanfattas med, spelet blir inte bättre för att det står 6 eller 7 av 10 efter den istället för 3 av 5.

Sen håller jag med om det som sades ovan - högre siffror leder till betygsinflation, och det har ni läsare absolut ingen nytta av. 3 av 5 betyder "Bra".

Men som alltid - en recension är ingen absolut sanning. Läs flera.


signatur
Medlem

Vet inte vad det är med Arkane-spelen... det ger mig alltid intrycket av "medelmåttigt" av någon anledning. Aldrig dåligt, men inte heller superbra på nåt av utav dem.

Ville ändå prova Prey, men alla intrycken jag hade fått blev då bekräftade. Otroligt medelmåttigt gameplay med bökiga kontroller och inte direkt tillfredställande gunplay.

Måste också säga att samma slags mellanmjölks-intryck får jag av att se Deathloop gameplayet.
Måste vara en jäkla bedrift i sig att alltid lyckas med att skapa "It's OK, nothing more nothing less-spel" (min åsikt!).

Lär nog inte bli nåt för min del. Ser inte så värst kul ut ärligt talat.

Medlem
Skrivet av Razken:

Vet inte vad det är med Arkane-spelen... det ger mig alltid intrycket av "medelmåttigt" av någon anledning. Aldrig dåligt, men inte heller superbra på nåt av utav dem.

Ville ändå prova Prey, men alla intrycken jag hade fått blev då bekräftade. Otroligt medelmåttigt gameplay med bökiga kontroller och inte direkt tillfredställande gunplay.

Måste också säga att samma slags mellanmjölks-intryck får jag av att se Deathloop gameplayet.
Måste vara en jäkla bedrift i sig att alltid lyckas med att skapa "It's OK, nothing more nothing less-spel" (min åsikt!).

Lär nog inte bli nåt för min del. Ser inte så värst kul ut ärligt talat.

Det var inte alltid så...
https://youtu.be/I1GLZILJc24

Medlem

synd att det vaken kommer till gamepass pc eller x-konsolerna :|i år


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Testpilot

Känner mig ganska klar med Arkane-forumlan. Dishonored gillade jag inte bara för mekaniken, utan även storyn. Prey gillade jag för att det hade snygga twistar i berättandet och att det var placerat på en rymdstation. Här vet jag inte vad jag ska gilla? Om det är enbart mekaniken tappar jag intresset fort. Behöver något mer för att få mig motiverad att spela vidare.

Medlem

Givet köp framöver, då deras tidigare alster varit riktigt bra (särskilt valfriheten i hur man löser uppdrag etc, där bara ens fantasi satt gränserna). För övrigt bra skrivet recension, även om jag så klart inte håller med om allt (personlig smak är ju som sagt individuell).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Ambassadör
Xbox

Kul att det får bra betyg! Den något obekväma situationen med konsoltidsexklusivitet gör ju att jag personligen inväntar Xbox Game Pass-släppet om ett år. Men det finns ju alltid PC om suget skulle uppstå innan dess.

Ser man till betygsättningen överlag utanför FZ så går det jäkligt bra för Xbox studios hittills i år (Flight Simulator konsol, Psychonauts 2 och Deathloop), mycket trevligt framöver också med tre släpp kvar i år: Age of Empires IV, Forza Horizon 5 och Halo Infinite.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av rosski:

Verkar dock vara lite mixat. Från Ars technica som inte betygsätter med poäng "Deathloop may ultimately go down as my biggest gaming disappointment of 2021"

10/10 på Gamespot och Kind of funny är väldigt positiva.
Typ GOTY till och med.
Gamespots recencent älskar dock Dishonered.
Börjar på 9:36

123
Skriv svar