Bioware och EA är inte inblandade i remaken av Star Wars: Knights of the Old Republic

Medlem
Skrivet av eld:

Korta svaret: ett projekt med massa text, dialog och story behöver alltid writers precis som att en remake av en film behöver en screenwriter.

Långa svaret: remakes kan skriva om dialog och text för att flyta bättre, vissa scener kan behöva nytt material, voice acting ska göras om, världen kan komma byggas ut, nya quests kommer byggas.

Kolla på final fantasy 7 remake på hur man gör en remake med samma story och karaktärer men bygger om en hel del.

Så med andra ord, inte en remake, utan en soft reboot. Skriver man om saker och lägger till nytt så är det inte en riktig remake. FF7 var inte heller en riktig remake, inte Resident Evil remaksen heller. Dom är omtolkningar, inget fel med det, men helt ointressant för min del.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Brukade spela nästan alla spel baserade på Star Wars men slutade strax innan KOTOR släpptes så spelade aldrig det. Har hört att det ska vara riktigt bra så ser fram emot den här remaken.

Exakt samma här. Spelade precis allt i SW-universumet men hade vid tidpunkten inte tid med KOTOR, utan placerade det högt upp i backloggen och längtade efter att börja. Sen blev spelet plötsligt en relik utan att jag fattat hur fort tiden gått.

Hoppas på en remake trogen originalet!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av eld:

Skönt att läsa!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Odin:

Lyssna aldrig på rykten för det är som sagt bara rykten folk pratar bara en massa skit nuförtiden.

I det här läget så vet ingen mycket om något. Den enda "säkra källan" är utvecklarna själva, när dom går ut med något. Källkritik är en bra kunskap


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

eld
Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Nej, en "attack" mot en person är en "attack" mot den personen. Det är extremt farligt att generalisera och försöka blåsa upp något.
Men nästa gång en man i spelindustrin blir "attackerad" så hoppas jag att jag ser dig kommentera skriva: "attackerar" man en man i spelindustring så "attackerar" man alla män.

För att det blir så, man kanske tror att man bara pekar ut en person i det hela, men man hoppar med tåget som gärna hoppar på vartenda kvinna som sticker ut i spelindustrin.

Kan lova dig att varje gång detta händer så går det rätt hårt på de som jobbar i spelindustrin, de mår dåligt och känner sig osäkra med sitt eget yrke. Så varje gång dessa påhopp sker så kommer det påverka resten av kvinnorna i industrin.

Skrivet av Shamanfox:

Sen är det väl klart att man skriver X-produkt är ens favoritprodukt efter man har fått anställning till att göra X-produkten? Vore konstigt annars, och säkert inte omtyckt av arbetsgivaren om man pratade illa om produkten man blivit anställd att jobba med.
"Ah, jag fick jobb för att förbättra X-produkt, men jag har aldrig varit ett fan utav det". Eftersom detta är i USA, hur lång tid tror du det skulle ta innan hon skulle bli ersatt då?

Men hittar du en tweet innan hon vart anställd att jobba med KOTOR så köper jag att det är ett av hennes favoritspel.

Har själv gjort samma sak, aldrig nämnt vissa av mina favoritspel och sen sagt hur mycket jag älskar spelen när jag får jobba med dom, ingen brukar ifrågasätta mig dock.

Kan garantera att hon inte skriker ut att det är ett av hennes favoritspel om det inte vore så, så vi behöver inte försökt kräva bevis på att någon är ett riktigt fan, det låter som hela gamergirl grejjen igen.

Skrivet av Shamanfox:

Och vill bara tillägga att för mig så bryr jag mig inte att hon har blivit anställd för att fixa till KOTOR; jag tänker vänta på slutresultet, det kommer visa sen om man har gjort ett bra jobb eller inte. Jag spelade aldrig klart första KOTOR, så jag kommer inte själv veta skillnaderna i storyn.

Och det är väl den bästa attityden. I det hela så är hon en helt vanlig anställd i spelindustrin som de flesta inte hade brytt sig så mycket om, men nu grävde några personer upp lite gamla grejjer och så var tåget igång. Jag är mest trött på att flera hoppar på detta tåg utan att kolla sina källor.

Skrivet av FryinRyan:

Har inte speciellt bra koll på henne men är det hon som gick ut med att hon hade blivit ”virtuellt våldtagen” i GTA?

Beror på vilken plats man har i viskeleken.

Skrivet av Slashgibber:

Så med andra ord, inte en remake, utan en soft reboot. Skriver man om saker och lägger till nytt så är det inte en riktig remake. FF7 var inte heller en riktig remake, inte Resident Evil remaksen heller. Dom är omtolkningar, inget fel med det, men helt ointressant för min del.

Nej alltså, ingen kan ju hindra dig från att ha dina egna definitioner.

Tänkte mest att de själva skriver remake, och de själva har sagt att de ska behålla storyn och karaktärer, så remake är det som passar bäst.

Medlem

Jag kommer behandla detta spelet precis som jag behandlar alla andra: jag kommer läsa och titta på några recensioner och kanske lite gameplay och sen välja om det är värt min tid och mina pengar.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Ska bli intressant.
Jag gillade originalet, men DnD 3 / 3.5 som system har ju åldrats och såklart grafik och dylikt med.

Sen ang ev uppdateringar i story så lär det väl behövas. Många gamla spel är fortfarande bra, men vi har ju kommit en bra bit på de snart 20 år som gått sen KotR släpptes. Grundplotten lär ju vara identisk men detaljer putsas och fixas.

Gameplay kan man hoppas blir bättre med. Frågan är väl hur långt de vågar gå från de Dungeons and Dragons strider de hade då. Kommer det bli som FF7 remaken? Mer åt Mass Effect? Eller turnbased? (Tror inte turnbased)

Jag lämnar "SJW" debatten därhän då många redan skrivit det jag tänkt.

eld
Medlem
Skrivet av Evilof:

Ska bli intressant.
Jag gillade originalet, men DnD 3 / 3.5 som system har ju åldrats och såklart grafik och dylikt med.

Sen ang ev uppdateringar i story så lär det väl behövas. Många gamla spel är fortfarande bra, men vi har ju kommit en bra bit på de snart 20 år som gått sen KotR släpptes. Grundplotten lär ju vara identisk men detaljer putsas och fixas.

Gameplay kan man hoppas blir bättre med. Frågan är väl hur långt de vågar gå från de Dungeons and Dragons strider de hade då. Kommer det bli som FF7 remaken? Mer åt Mass Effect? Eller turnbased? (Tror inte turnbased)

Jag lämnar "SJW" debatten därhän då många redan skrivit det jag tänkt.

Om jag får gissa så är jag helt säkert på att de kommer modernisera gameplay mest av allt.

Att man har ett party kommer de garanterat köra på, men det blir nog mer hur dragon age inquisition kör jämtemot dragon age origins.

Jag kan dock ha helt fel såklart.

Avstängd
Skrivet av eld:

Beror på vilken plats man har i viskeleken.

Aha, du har heller ingen aning. Säg det istället

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Så med andra ord, inte en remake, utan en soft reboot. Skriver man om saker och lägger till nytt så är det inte en riktig remake. FF7 var inte heller en riktig remake, inte Resident Evil remaksen heller. Dom är omtolkningar, inget fel med det, men helt ointressant för min del.

Alltså du måste släppa din tes om reboot snart. Det är ingen med insyn som sagt något om reboot.

Det är en remake.

Dessutom tror jag du blandar ihop vad en remake är med vad en remaster är. En remake är inte en kopia av befintligt spel.

Definitionen:
A remake offers a newer interpretation of an older work, characterized by updated or changed assets.

eld
Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Aha, du har heller ingen aning. Säg det istället

Videon med Sam Maggs som gått runt handlar om att hon svarar på en reporters fråga om vad hon tycker om simulerad våldtäkt genom exploits i gta har nu förvandlats till "är det hon som gick ut med att hon hade blivit ”virtuellt våldtagen” i GTA?"

Det är så viskeleken fungerar.

Det var för övrigt inget konstigt med hennes svar i videon, och det var ingen som liknande det med riktig våldtäkt. Det handlade om att det absolut inte är en situation som ska vara okej in onlinespel och det blir konstigt när folk skrattar bort det.

Vill inte spåra ur tråden för mycket, men vill gärna ta chansen att be folk att vara källkritiska.

Medlem

Någon kanske skrivit det redan men i eftersnacket efter presskonferensen sade utvecklarna att de jobbade ihop med personer från den tidigare kotor utvecklingen. De nämnde inte vem eller vilka det var.
https://youtu.be/AjrviKWU14M
Bara sett den en gång, och det var under streamen så kanske missuppfattade något.

Skrivet av Barkbiten:

Tänk om det blir 100 gånger sämre.

Fast det gamla spelet finns ju kvar, så inget har förlorats.

Medlem
Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Källkritik brukar spela liten roll för folk med en (illa dold) agenda.

Kvinnohatare gonna kvinnohata.

Finns det kvinnohatare på FZ? Jag har då aldrig stött på någon som uttrycker något ens i närheten för att motivera att använda så pass starka ord. Imponerande att du lyckats efter två månader som aktiv användare.

Vad pratar ni ens om? Jag trodde tråden handlade om KOTOR.

edit: Jag har (tyvärr) läst hela kommentarsdyngan nu. Låt oss bara enas om att vänta och se hur spelet faktiskt blir.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd
Skrivet av eld:

Videon med Sam Maggs som gått runt handlar om att hon svarar på en reporters fråga om vad hon tycker om simulerad våldtäkt genom exploits i gta har nu förvandlats till "är det hon som gick ut med att hon hade blivit ”virtuellt våldtagen” i GTA?"

Det är så viskeleken fungerar.

Det var för övrigt inget konstigt med hennes svar i videon, och det var ingen som liknande det med riktig våldtäkt. Det handlade om att det absolut inte är en situation som ska vara okej in onlinespel och det blir konstigt när folk skrattar bort det.

Vill inte spåra ur tråden för mycket, men vill gärna ta chansen att be folk att vara källkritiska.

Du hade kunnat be mig vara källkritisk om jag påstått att det var hon. Det gjorde jag dock inte.

Visst, Jag hade kunnat googla mig fram till storyn men du verkar veta precis allt i trådar du skriver i så tänkte jag skulle få rätt svar från dig utan att behöva leta mig genom alla fakenews osv.

Tack

Skrivet av Löfbergs lila:

Källkritik brukar spela liten roll för folk med en (illa dold) agenda.

Kvinnohatare gonna kvinnohata.

Ville bara höra om det är mig du syftar på när du snackar om kvinnohatare? Helt galet uttalande isåfall men vill bara att du säger ja eller nej så att jag vet.

eld
Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Du hade kunnat be mig vara källkritisk om jag påstått att det var hon. Det gjorde jag dock inte.

Visst, Jag hade kunnat googla mig fram till storyn men du verkar veta precis allt i trådar du skriver i så tänkte jag skulle få rätt svar från dig utan att behöva leta mig genom alla fakenews osv.

Tack

Yep, gjorde antagandet att du bara råkat höra det utan att du visste något om situationen men att du inte var här för att driva på hatet, så det var tur att detta var fallet!

Men ofta kan även oskyldig skvaller som "jag hörde att" få andra personer att undra, som sedan går till youtube där det finns hundra videos mer personer som pratar om hur en kvinna som "hatar kotor" nu ska jobba på spelet.

Avstängd
Skrivet av eld:

Yep, gjorde antagandet att du bara råkat höra det utan att du visste något om situationen men att du inte var här för att driva på hatet, så det var tur att detta var fallet!

Men ofta kan även oskyldig skvaller som "jag hörde att" få andra personer att undra, som sedan går till youtube där det finns hundra videos mer personer som pratar om hur en kvinna som "hatar kotor" nu ska jobba på spelet.

Jag är allt annat än en incel misogynistic white male så att säga. Var bara klumpigt formulerat efter en heldag i Manresa med syrran och systerdöttrarna. Ska försöka vara tydligare nästa gång 😅

Medlem
Skrivet av 4nub1z:

Herre jävlar vilken politiskt laddad sida detta har blivit:
Jag länkade en jävla youtube länk för det handlade om star wars och trodde det va en bra ide DÅ VIDEON va SPELRELATERAD.

Slutade med att det blev snudd på något politiskt/Anti kvinno skit dirr av det.
Samma sak när man läste vad som stod i GoW forumet innan modsen va tvungen att börja radera saker.

Jag läser och lyssnar på spelrelaterade nyheter för det är om SPEL och lämnar allt gällande politik / Feminism / Kvinno hat utanför men tydligen så är det jävligt mycket folk som har benen nere till höfterna i den skiten och förknippar allt, Även spelrelaterade eller ja vad folk TROR kan vara spelrelaterat till något jävla drama.

Hmmm är du ny på forum överlag? Skriv ALDRIG en åsikt eller något som kan vridas och vändas på , ALDRIG! hetsjakten drar igång direkt då dessa moraliskt uppsatta härskare är redo 24/7 med en arsenal av predikningar och en uppsjö personangrepp om du inte tycker som alla SKA tycka eller att du måste försvara dig och sen blir du hånad och förnedrad av en armé godtyckliga mmoralpoliser som går igenom din historik. Du kanske ville slänga ur dig lite frustration om ett spel men fick sen veta att du är antagligen en incel, rasist , kvinnohatare och äter foster till morgonkaffet som inte var ekologiskt odlat heller så vafan lägg in dig på en klinik så det blir folk av dig, men yttra aldrig åsikter eller funderingar som inte följer mantrat och nu vet du nog också att allt nuförtiden är politik, ALLT som går att placera dig i ett fack är saker du ska hålla dig undan,lev ditt liv och för guds skull håll allt för dig själv om det inte innefattar en drös blint hat mot allt som inte är normen , då klarar du dig säkert bra.
Att vara fri individ med egna tankar är inte längre en självklarhet tänk på vilka strider du ska ta och om det är värt det i framtiden...

eld
Medlem
Skrivet av Tugger:

Hmmm är du ny på forum överlag? Skriv ALDRIG en åsikt eller något som kan vridas och vändas på , ALDRIG! hetsjakten drar igång direkt då dessa moraliskt uppsatta härskare är redo 24/7 med en arsenal av predikningar och en uppsjö personangrepp om du inte tycker som alla SKA tycka eller att du måste försvara dig och sen blir du hånad och förnedrad av en armé godtyckliga mmoralpoliser som går igenom din historik. Du kanske ville slänga ur dig lite frustration om ett spel men fick sen veta att du är antagligen en incel, rasist , kvinnohatare och äter foster till morgonkaffet som inte var ekologiskt odlat heller så vafan lägg in dig på en klinik så det blir folk av dig, men yttra aldrig åsikter eller funderingar som inte följer mantrat och nu vet du nog också att allt nuförtiden är politik, ALLT som går att placera dig i ett fack är saker du ska hålla dig undan,lev ditt liv och för guds skull håll allt för dig själv om det inte innefattar en drös blint hat mot allt som inte är normen , då klarar du dig säkert bra.
Att vara fri individ med egna tankar är inte längre en självklarhet tänk på vilka strider du ska ta och om det är värt det i framtiden...

Lugna ner dig, vi fick ett bra avslut på saker.

Medlem
Skrivet av eld:

Lugna ner dig, vi fick ett bra avslut på saker.

Ingen fara lugn som en stilla sjö och va kul att ni redde ut det hela?

123
Skriv svar