Playstation 5-reklam kan vara första konkreta tecknet på en Resident Evil 4-remake

Robot
Playstation 5-reklam kan vara första konkreta tecknet på en Resident Evil 4-remake
Medlem

Remake på 4an tycker jag låter riktigt bra.
Tänkte redan när spelet släpptes att det kändes lite handikappad pga styrningen men man stog endå ut.
Kul med 2 "remakes" av spelet.
En VR version ska även släppas till Quest 2 (Grafiken ser mer ut som originalgrafiken där)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det enda som skulle motivera en remake från ett spelarperspektiv vore att göra Ashley lite mer kapabel till självförsvar.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det enda som skulle motivera en remake från ett spelarperspektiv vore att göra Ashley lite mer kapabel till självförsvar.

Precis. Den speldesignen var inte rolig då och inte heller nu. Ge henne ett vapen ffs.

Medlem

Till vänster i samma bild är vad som ser ut att vara en skalle från Helldivers-loggan.

Medlem

Borde bara vara en tidsfråga innan det kommer, både RE2 och 3 remake lär ha sålt bra.

Medlem
Skrivet av Margy:

Till vänster i samma bild är vad som ser ut att vara en skalle från Helldivers-loggan.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av Margy:

Till vänster i samma bild är vad som ser ut att vara en skalle från Helldivers-loggan.

Nää det är ju självklart onda ringen från fantomen!

Medlem

Jag skymtade PAC MAN spökena!

HOPPAS PÅ REMAKE!!!

Medlem
Skrivet av Pilestedt:

Spännande!

It's not a lake, it's an ocean

Jag är helt för en remake av 4:an. Ett fantastiskt spel som dock har åldrats en hel del. Blir säkert en dröm att spela det på Series X eller PS5.

Men sedan vill jag faktiskt ha min remake av Code: Veronica.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

ELF
Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Nää det är ju självklart onda ringen från fantomen!

Nä, det står ju för Intel NUC Skull Canyon.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Nä, det står ju för Intel NUC Skull Canyon.

ahaaaa så alltså kanske nån form av samarbete? säker på att det inte är nå sea of thieves relaterat?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag är helt för en remake av 4:an. Ett fantastiskt spel som dock har åldrats en hel del. Blir säkert en dröm att spela det på Series X eller PS5.

Men sedan vill jag faktiskt ha min remake av Code: Veronica.

Ja, en remake av Code: Veronica vore grymt! Och Dino Crisis, när vi ändå är inne på Capcom


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sprockhead:

Ja, en remake av Code: Veronica vore grymt! Och Dino Crisis, när vi ändå är inne på Capcom

Om de gör det så bra som de gjorde med REmake 2 (och i viss mån REMake 3) är jag helt för vilken remake som helst, nästan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Inte jätte sugen på en remake av 4an, faktiskt det spelet jag gillar minst i serien, men kommer säkert bli pepp när det närmar sig! Skulle vara cool om det är co-op så en polare kan lira som Ashley! Håller med som flera har nämnt remakes på Code Veronica och Dino Crisis skulle vara grymt!

1
Skriv svar