Rykte: Stor Geforce Now-läcka inkluderar ej utannonserade spel och PS-exklusiviteter

Robot
Rykte: Stor Geforce Now-läcka inkluderar ej utannonserade spel och PS-exklusiviteter
Medlem

God of War är ju inte förvånande om det kommer till PC, bygga upp lite hype inför ragnarök så folk köper ett PS för att kunna fortsätta storyn osv.

Det är ju ett förbaskat bra spel oavsett, skulle vara riktigt kul att köra igenom det på PC i 60fps osv

Medlem

Half-Life 2 remastered och CIty: Skylines 2 låter ju intressant
Sen även några oannonserade Microsoft titlar med.

Skägg.
10 Chambers
Skribent
Skrivet av blackidus:

Half-Life 2 remastered och CIty: Skylines 2 låter ju intressant
Sen även några oannonserade Microsoft titlar med.

Ja, det finns mycket intressant grejer, men vill inte röra upp alltför mycket hype kring något som kanske inte har någon betydelse.

Personligen blev jag rätt till mig av Final Fantasy IX Remake, men som andra spekulerat kanske det rör sig om den remaster som redan finns.

Medlem

Läckert
Chrono Cross remake vore inte dumt!

Medlem

En del titlar kan säkert stämma men en hel del betyder nog ingenting.

Den där Injustice-titeln verkar vara från något fanskapat omslag eller liknande. Déraciné (FromSoft) är ett PSVR-spel.

Det känns som att någon lägger in allt som möjligen kan komma eller som det ryktas det minsta lilla om.

Medlem

"new super mario bros wii" på pc vore nått...

Medlem
Skrivet av blackidus:

Half-Life 2 remastered och CIty: Skylines 2 låter ju intressant

Half-Life 2: Remastered Collection:

https://steamdb.info/app/600680/

https://www.pcgamer.com/half-life-2-is-being-remastered-but-n...

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/oua73...

Medlem

City Skylines 2 vore lätt största WOW-spelet för min del!
Då måste jag ju skaffa ny PC också.

Medlem

FF9 Remake?

Låter märkligt, långt in i framtiden isf.

FF Tactics och Chrono Cross Remaster är mycket välkomna.

Medlem

Kingdom Hearts 4, Chrono Cross remaster och FFIX Remake låter mest lovande. Jag spelade klart Chrono Cross för en månad sen väldigt bra spel även om det kanske inte var den sequel till Chrono Trigger som de flesta hade velat ha, men helt klart ett bra jrpg. Kingdom Hearts 4 kommer säkert komma nån gång (kanske teaser nästa år KH 20 år anniversary). FFIX Remake ja tack.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Jag tror ju inte att FF9 skulle få en lika massiv remake som FF7 utan det blir nog något lite simplare som går fortare att utveckla skulle vara min gissning, så kan absolut vara nåt dom jobbar på.

Xcom 3 är nog det jag hoppas allra mest på.

Chrono Cross remaster känns ju märkligt innan vi ens fått en Chrono Trigger remaster....

Medlem

Titanfall 3, Mirrors Edge remaster och XCOM 3, tack!

Medlem

Fight for Middle Earth låter som Battle for Middle Earths tråkiga kusin

Medlem

Att Sonys spel skulle komma till Geforce Now som konkurerar med Playstation Now gör ju så att hela listan verkar väldigt osäker...

Medlem

Nvidia säger att listan är äkta, men att den också inkluderar "spekulativa titlar". Så med andra ord finns det spel som är oannonserade där, men allt är nödvändigtvis inte på gång. Det är bara att vänta och se vilka som stämmer, God of War skulle inte vara helt fel att få testa på samt Demon's Souls.

"NVIDIA is aware of an unauthorized published game list, with both released and/or speculative titles, used only for internal tracking and testing. Inclusion on the list is neither confirmation nor an announcement of any game.

NVIDIA took immediate action to remove access to the list. No confidential game builds or personal information were exposed."

https://wccftech.com/nvidia-responds-to-geforce-now-database-...

Edit:

Såg att det blivit uppdaterat i nyheten, men låter det vara kvar. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vad jag läste så var Titanfall 3 troligtvis bara vad de kallar Apex för "under huven".

Ingen aning vilken kapacitet Crytek sitter på idag, men att få ett Crysis 4 som går tillbaka till 1:ans öppenhet och sandbox-upplägg hade varit magiskt. Är inget jag vågar hoppas på dock

Gnällkuk
Skrivet av Fezk:

Nvidia säger att listan är äkta, men att den också inkluderar "spekulativa titlar". Så med andra ord finns det spel som är oannonserade där, men allt är nödvändigtvis inte på gång. Det är bara att vänta och se vilka som stämmer, God of War skulle inte vara helt fel att få testa på samt Demon's Souls.

"NVIDIA is aware of an unauthorized published game list, with both released and/or speculative titles, used only for internal tracking and testing. Inclusion on the list is neither confirmation nor an announcement of any game.

NVIDIA took immediate action to remove access to the list. No confidential game builds or personal information were exposed."

https://wccftech.com/nvidia-responds-to-geforce-now-database-...

Edit:

Såg att det blivit uppdaterat i nyheten, men låter det vara kvar. ^^

Mao, ja listan stämmer till typ 100% i dagsläget däremot kanske vissa spel byter namn eller läggs ned. Förstår inte vitsen med internal tracking and testing, vad är det man ska testa och följa med påhittade namn?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Hcz
Medlem
Skrivet av Ph3noM:

God of War är ju inte förvånande om det kommer till PC, bygga upp lite hype inför ragnarök så folk köper ett PS för att kunna fortsätta storyn osv.

Det är ju ett förbaskat bra spel oavsett, skulle vara riktigt kul att köra igenom det på PC i 60fps osv

Spelar det redan i 60fps och 4k på PS5 så det blir ju inte nått nytt. Men ultrawide skulle vara nått i det spelet också som HZD fick vilket var grymt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Mao, ja listan stämmer till typ 100% i dagsläget däremot kanske vissa spel byter namn eller läggs ned. Förstår inte vitsen med internal tracking and testing, vad är det man ska testa och följa med påhittade namn?

Frågan är vad alla spelstudios och utgivare skulle tjäna på att meddela Nvidia LÅNGT i förväg samtliga spel de har under utveckling? Dessutom varför de skulle behöva/vilja ta risken och lägga in alla spel i en databas som på något vis kan leta sig ut till 3:e part.

Skribent
Skrivet av TheVoomyOne:

Jag tror ju inte att FF9 skulle få en lika massiv remake som FF7 utan det blir nog något lite simplare som går fortare att utveckla skulle vara min gissning, så kan absolut vara nåt dom jobbar på.

Xcom 3 är nog det jag hoppas allra mest på.

Chrono Cross remaster känns ju märkligt innan vi ens fått en Chrono Trigger remaster....

Jag gissar att Chrono Cross är enklare att remastra då det är ett 3D-spel. Blås upp upplösningen och lite skarpare texturer så är du i hamn. Pixlar är ju ett större jobb att fixa till.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hcz:

Spelar det redan i 60fps och 4k på PS5 så det blir ju inte nått nytt. Men ultrawide skulle vara nått i det spelet också som HZD fick vilket var grymt.

Tänkte jag inte ens på, och då sitter jag ändå med ultrawide hemma, hade varit riktigt fett om det fick bra support på det med.

Gnällkuk
Skrivet av lars_kongo:

Frågan är vad alla spelstudios och utgivare skulle tjäna på att meddela Nvidia LÅNGT i förväg samtliga spel de har under utveckling? Dessutom varför de skulle behöva/vilja ta risken och lägga in alla spel i en databas som på något vis kan leta sig ut till 3:e part.

Med tanke på att spelen ska utvecklas till PC och kommer vara beroende av drivrutiner under utveckligen så... ganska mycket? Nvidia är ju ett stort företag, rätt säker på att de har en lång, lång historia av att veta om vilka ännu icke avslöjade spel som är under utveckling med strikta NDA mellan sig och utvecklare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

…och det där jäkla Dragons Dogma 2 spökar runt i kulliserna i ett ständigt limbo…

Show Me!

1
Skriv svar