Alan Wake Remastered skippar alla produktplaceringar

Robot
Alan Wake Remastered skippar alla produktplaceringar

Inga fler Energizer-batterier och amerikanska telekomjättar.

#Alan-wake, #Remedy


Medlem

Alltså sådana här produktplaceringar där det passar in med världen har jag inga problem med alls.

Vet inte vad det är och klaga på?

Medlem

Spelet utspelas i USA (Washington), så produktreklam/placeringar gör ju att det känns mer troget. Hade inga problem med att de fanns i spelet. Men förstår att om de inte har sponsorer/avtal med nya företag så måste de ändra om det till påhittade produkter.

Medlem

Är det bara jag som tycker att den här sortens produktplaceringar bidrar till en mer levande spelvärld om det görs rätt? I ett spel som utspelar sig i "vår" värld tycker jag det ökar inlevelsen även om inte alla varumärken/produkter på marknaden är representerade. (Sen bör det inte gå till överdrift och fullkomligt tryckas in i ansiktet på en konstant, men gjort på rätt sätt så.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Energizers batterier dog ju bara hela tiden. Skönt att slippa dem.

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

Är det bara jag som tycker att den här sortens produktplaceringar bidrar till en mer levande spelvärld om det görs rätt? I ett spel som utspelar sig i "vår" värld tycker jag det ökar inlevelsen även om inte alla varumärken/produkter på marknaden är representerade. (Sen bör det inte gå till överdrift och fullkomligt tryckas in i ansiktet på en konstant, men gjort på rätt sätt så.)

Jag håller med. Görs det på ett bra sätt där det inte blir för "in your face", kan det absolut göra världen mer inlevelsefull.

MrU
Medlem

Artikeln presenteras av FZ:s musmattor. Humor!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag håller med. Görs det på ett bra sätt där det inte blir för "in your face", kan det absolut göra världen mer inlevelsefull.

Problemet är ju dock att om man tillåter lite, blir det nästan garanterat allt för mycket längre fram. Tänker på NBA 2k21 eller UFC 4, spel som la till oskippbara reklam pauser mitt i spelen, trots att de kostade fullpris. Att de lyckas fördärva spelen med reklam - i den enda spelgengre där spelarna bokstavligt talat vill ha reklam för att det ska kännas "rätt", det säger allt tycker jag.

Av den andledningen så föredrar jag att de hittar på sina egna reklamer som passar in i spelvärlden, om nu det är inlevelse som är målet.

Frilansare

Görs mycket sällan bra (Judge Dredd jag tänker på dig), men kan en läskburk här och där bidra till en större busget så är jag game.

Medlem

Kan ju inte ha varit bra reklam för batterierna, livslängd på några minuter

Medlem

Visste inte ens att det var produktplaceringar. Inbyggt adblock i hjärnan

Medlem

Inget jag tänkte på när jag spelade det för tio år sedan. Tror absolut det bidrar till att göra världen med verklig.
Har svårare för det i filmer.

Här är ett riktigt "gem" från Transformers:


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Karmak:

Alltså sådana här produktplaceringar där det passar in med världen har jag inga problem med alls.

Vet inte vad det är och klaga på?

Säger det samma... tycker det kan vara mer irriterande med "hitte-på-företagsnamn" istället för de riktiga. Beroende på vilket spel förstås och hur seriöst det ska försöka vara.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Säger det samma... tycker det kan vara mer irriterande med "hitte-på-företagsnamn" istället för de riktiga. Beroende på vilket spel förstås och hur seriöst det ska försöka vara.

Tycker det kan vara effektfullt och roligt, som i nyare GTA-spelen där företagsnamn ändras men är snarlika nog för att spelaren ska hajja till och förstå kopplingen. Men å andra sidan kan jag inte säga att jag störde mig speciellt på produktplaceringarna i originalspelet, även om jag reagerade på dem. Inget jätteproblem som sagt även om jag föredrar Rockstars stil!

Medlem

ah nice. Undrar vad för lustigheter de kommer slänga upp på skyltarna i stället. Reklam för Finland kanske


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av FarbrorFung:

Energizers batterier dog ju bara hela tiden. Skönt att slippa dem.

Är väl därför man fick byta dom i tid och otid i spelet?

Själv hade jag inte ens märkt dom produktplaceringarna som nämns ens, så pass väl passade dom in.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar