Randy Pitchford säger att ett nytt Brothers in Arms är under utveckling

Robot
Randy Pitchford säger att ett nytt Brothers in Arms är under utveckling

Men när vapenbröderna kan tänkas återvända vet vi inte än.

#Brothers-in-arms, #Gearbox-software


Medlem

Va? Har det släppts en trea? Är inte Hells Highway det senaste spelet?

EDIT: Efter en snabb googling så ser jag att trean var ett mobilspel, vilket förklarar till varför jag aldrig har hört talas om det...

Frilansare

Äntligen! Back to basics nu, med 2020-talets teknologiska muskler under huven!

Medlem

1an och 2an är några av dom bästa WWII spelen jag spelat. Dom var före sin tid AI och systemet för att ta skydd. Dom uppmanade spelaren att tänka och inte springa rakt mot fienden ala CoD.

Medlem

Ja tack. Var väldigt förtjust i Brothers in Arms-spelen och kombon av action och taktik. Hoppas att de fortsätter med samma "story" och tar en vidare till ardennerna etc.

Geeks Gaming
Skrivet av Joakim Bennet:

Äntligen! Back to basics nu, med 2020-talets teknologiska muskler under huven!

Ja tack. Varit så himla besviken på nästan allt ww2 FPS de senaste 10 åren. Speciellt på singelplayer sidan där man älskat att historie-förfalska bara för att de ska sälja mer.

Medlem

Det är inte det där Brothers in Arms Furious 4 va?
Om de hade tagit bort Brothers in Arms ur titeln och endast kallat det för Furious 4 eller The Furious 4, så skulle det kunnat ha blivit ett hyfsat Borderlands liknande spel med ww2 tema.

Medlem

Det är väl även en tv-serie planerad?


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ja tack. Varit så himla besviken på nästan allt ww2 FPS de senaste 10 åren. Speciellt på singelplayer sidan där man älskat att historie-förfalska bara för att de ska sälja mer.

WWII-fps var ju inte direkt bättre innan dess heller. Enligt MoH så var det en enda amerikan som fixade tungtvatten-fabriken i Rjukan och en fransyska som tog Monte Cassino. Enligt CoD så var det tydligen ryska soldater som intog Warszawa och SAS som bombade sönder Ederdammen. Det finns galet många uppenbara fel i spel om andra världskriget. Av de större serierna så är det nog just BiA som varit minst historieförfalskande.

Medlem

Riktigt kul! Väntar på både den här serien och att Full Spectrum Warrior ska göra comeback!

Avstängd
Skrivet av Popski:

WWII-fps var ju inte direkt bättre innan dess heller. Enligt MoH så var det en enda amerikan som fixade tungtvatten-fabriken i Rjukan och en fransyska som tog Monte Cassino. Enligt CoD så var det tydligen ryska soldater som intog Warszawa och SAS som bombade sönder Ederdammen. Det finns galet många uppenbara fel i spel om andra världskriget. Av de större serierna så är det nog just BiA som varit minst historieförfalskande.

Eller Battlefields svarta nazister...

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Eller Battlefields svarta nazister...

BF, Cod och MoH har ALDRIG varit historiskt korrekta. Så förstår inte varför den diskussionen uppkommer nu med de senaste spelen.

Geeks Gaming
Skrivet av Popski:

WWII-fps var ju inte direkt bättre innan dess heller. Enligt MoH så var det en enda amerikan som fixade tungtvatten-fabriken i Rjukan och en fransyska som tog Monte Cassino. Enligt CoD så var det tydligen ryska soldater som intog Warszawa och SAS som bombade sönder Ederdammen. Det finns galet många uppenbara fel i spel om andra världskriget. Av de större serierna så är det nog just BiA som varit minst historieförfalskande.

Okey fel formulerat av mig.
Mer grundat i verklighet är nog mer de jag är ute efter.

Avstängd
Skrivet av Thane:

BF, Cod och MoH har ALDRIG varit historiskt korrekta. Så förstår inte varför den diskussionen uppkommer nu med de senaste spelen.

Förvisso inte, men det finns en gräns kan jag tycka. Svarta nazister är ju så absurt det kan bli.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Förvisso inte, men det finns en gräns kan jag tycka. Svarta nazister är ju så absurt det kan bli.

Fanns ju både judiska generaler inom Luftwaffe och en ss-division bestående av muslimer

Men jag kan tycka att det är en skillnad på multiplayer och singleplayer. Historisk korrekthet spelar mindre roll i multiplayer. Speciellt när det kommer till spel som Cod och BF där allt redan är all over the place. En mörkhyad i tyska armén är väl inte värre än att Japaner springer runt med en MP-44 när banan utspelar sig 1942? (I multiplayer)

Edit: Lägger till intressant läsning och klipp. https://en.wikipedia.org/wiki/Erhard_Milch

Och att det tydligen fanns vita soldater i den Japanska Armén

Avstängd
Skrivet av Thane:

Fanns ju både judiska generaler inom Luftwaffe och en ss-division bestående av muslimer

Men jag kan tycka att det är en skillnad på multiplayer och singleplayer. Historisk korrekthet spelar mindre roll i multiplayer. Speciellt när det kommer till spel som Cod och BF där allt redan är all over the place. En mörkhyad i tyska armén är väl inte värre än att Japaner springer runt med en MP-44 när banan utspelar sig 1942? (I multiplayer)

Edit: Lägger till intressant läsning och klipp. https://en.wikipedia.org/wiki/Erhard_Milch

https://www.youtube.com/watch?v=RRfCwrI--is&t=61s&ab_channel=...

Och att det tydligen fanns vita soldater i den Japanska Armén

https://www.youtube.com/watch?v=JvgBicIU9mo&t=286s&ab_channel...

När du hittar bevis för att svarta nazi's sprang runt och heilade i centrala Berlin, då får din liknelse relevans.

Jag vet sedan innan att du är top5 PK här inne, men det här är en debatt du aldrig kan vinna.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

När du hittar bevis för att svarta nazi's sprang runt och heilade i centrala Berlin, då får din liknelse relevans.

Jag vet sedan innan att du är top5 PK här inne, men det här är en debatt du aldrig kan vinna.

Inte i Berlin kanske, men det fanns ju Free Arabian Legion med en del afrikaner och folk från mellanöstern.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hoppas att de fortsätter där Hells Highway slutade och går in i Battle of the Bulge.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Eller Battlefields svarta nazister...

Hade Battlefield 1942 svarta nazister? Har aldrig spelat det gamla spelet så jag har ingen aning.

Om du menar Battlefield V så är det inte särskilt gammalt och i single player så var de enda svarta man såg en regemente med franska kolonialtrupper från Senegal. Historiska anakronismer i multiplayer intresserar mig föga eftersom dessa är legio i alla spel. Jag gissar att spelarna vill kunna välja vilka uniformer och vapen som helst oavsett vilket slag som skildras.

F.ö. så fanns det ett antal svarta soldater i Wehrmachts Legion Freies Arabien. Waffen-SS hade också araber i 13. SS Handschar. Vet dock inte om det slank med några svarta där. 4500 indier var dock med i Waffen-SS och de kan ju vara lika mörka som afrikaner söder om Sahara.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

När du hittar bevis för att svarta nazi's sprang runt och heilade i centrala Berlin, då får din liknelse relevans.

Jag vet sedan innan att du är top5 PK här inne, men det här är en debatt du aldrig kan vinna.

I vilket spel kan man se svarta som heilar i Berlin? De enda två fps:en jag känner till som skildrar Slaget om Berlin är Call of Duty och Call of Duty World at War. Jag har spelat dessa massor med gånger men aldrig sett någon svart i tysk uniform.

Om du pratar om multiplayer så är dessa spellägen i princip alltid historiskt felaktiga. Av någon anledning så klagas det dock enbart på svarta och kvinnor. Att amerikaner ränner runt i Caen 1944, Shermanstridsvagnar rullar runt på Wake Island 1941 och kreti och pleti pangar med panzerfausts i Stilla Havet verkar ingen reagera på.

I och med att det fanns svarta soldater i Heer så är sannolikheten t.o.m. större att någon sådan förirrat sig från Balkan (där de garanterat heilade efter att det blivit obiligatoriskt inom Heer 24 juli 1944) till Berlin än att en amerikansk marinkårssoldat skulle ha en FG42 på Guadalcanal.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Okey fel formulerat av mig.
Mer grundat i verklighet är nog mer de jag är ute efter.

Jo tack, det önskar jag själv. Rätt förband med rätta uniformer och vapen på rätt plats och datum. Av någon anledning så verlar spelutvecklare inte tycka att det är lika viktigt.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

När du hittar bevis för att svarta nazi's sprang runt och heilade i centrala Berlin, då får din liknelse relevans.

Jag vet sedan innan att du är top5 PK här inne, men det här är en debatt du aldrig kan vinna.

Inte i centrala Berlin men från Grekland.

Man behöver inte klassas som ”PK” för att veta att tyska armén inte enbart bestod av blonda, blåögda vita män.

Medlem
Skrivet av Popski:

Jo tack, det önskar jag själv. Rätt förband med rätta uniformer och vapen på rätt plats och datum. Av någon anledning så verlar spelutvecklare inte att det är lika viktigt.

Närmaste man kan komma det är väl Hell Let Loose och just Brothers in Arms. Dock så måste de säkert ta lite kreativa friheter för att det ska bli roligt och balanserat.

Medlem
Skrivet av Thane:

Inte i centrala Berlin men från Grekland.
https://allthatsinteresting.com/wordpress/wp-content/uploads...

Man behöver inte klassas som ”PK” för att veta att tyska armén inte enbart bestod av blonda, blåögda vita män.

Nej, det är nog snarare MÖP-varning om man känner till dylika detaljer.

1
Skriv svar