Deathloop-betygen är Arkane-höga

Robot
Deathloop-betygen är Arkane-höga
Medlem
Skribent
Skrivet av r4v3nl0rd:

"3/5. Bra."

Ibland gillar inte alla spelare, kritiker eller ej, alla spel exakt lika mycket. Har jag hört.

Medlem

Lite förvånande hur krävande spelet är kontra grafiken i sig.

Speciellt när det är en ps5/pc titel och inte old gen. För sådär supersnyggt är det inte direkt ser mer 'helt ok' ut. Trots de skyhöga kraven om man vill maxa grafiken.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Ibland gillar inte alla spelare, kritiker eller ej, alla spel exakt lika mycket. Har jag hört.

Men alla spel som jag gillar eller är intresserade av är väl automatiskt 10/10?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Men alla spel som jag gillar eller är intresserade av är väl automatiskt 10/10?

Glöm inte dödshot när journalisterna inte tycker som jag heller!

Medlem

Denuvo DRM för de som är intresserade av det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av r4v3nl0rd:

"3/5. Bra."

Lite cringevarning på ditt inlägg.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Glöm inte dödshot när journalisterna inte tycker som jag heller!

Det är ju faktiskt en man i detta fall så nu får vi lugna ner oss lite, kan ju i alla fall ifrågasätta hans sexuella läggning.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Lite cringevarning på ditt inlägg.

Jovisst.

Du har ju faktiskt gett TLOU2 3/5 vilket hedrar dig.

Medlem

Gillar Arkane men detta verkar inte vara riktigt min grej. Deras andra spel dom håller på med är nog mer i min smak.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Lite cringevarning på ditt inlägg.

När spelet släpps på Xbox Game Pass nästa år får han som han vill.
Då kommer media snabbt reducera bort en poäng som vanligt.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jovisst.

Du har ju faktiskt gett TLOU2 3/5 vilket hedrar dig.

Haha, ingen aning om du är sarkastisk eller ej, men jag väljer att ta det som en komplimang.

Medlem

All reklam överallt för detta spel har automatiskt sänkt betyget med 1 innan jag ens har spelat det. 😋

Medlem

Verkar bra spel 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

"3/5. Bra."

Skrivet av Joakim Kilman:

Ibland gillar inte alla spelare, kritiker eller ej, alla spel exakt lika mycket. Har jag hört.

Skrivet av kaealy:

Men alla spel som jag gillar eller är intresserade av är väl automatiskt 10/10?

Skrivet av Fiddi:

Glöm inte dödshot när journalisterna inte tycker som jag heller!

Skrivet av Sisyr:

Lite cringevarning på ditt inlägg.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Jovisst.

Du har ju faktiskt gett TLOU2 3/5 vilket hedrar dig.

Skrivet av Sisyr:

Haha, ingen aning om du är sarkastisk eller ej, men jag väljer att ta det som en komplimang.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Känner mig lite kluven. Skyhöga betyg, men allt jag sett och hört får mig att inte vilja spela det. Fullt pris, dessutom. Hade det varit på Game Pass hade jag ju absolut spelat, men nu vågar jag inte.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Känner mig lite kluven. Skyhöga betyg, men allt jag sett och hört får mig att inte vilja spela det. Fullt pris, dessutom. Hade det varit på Game Pass hade jag ju absolut spelat, men nu vågar jag inte.

samma här!:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Har spelat några timmar och gillar det. Grafiken på ps5an är helt ok. Jag tycker att stilen passar perfekt och jag gillar Austin powers/lost mm vibbarna spelet ger mig.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Känner mig lite kluven. Skyhöga betyg, men allt jag sett och hört får mig att inte vilja spela det. Fullt pris, dessutom. Hade det varit på Game Pass hade jag ju absolut spelat, men nu vågar jag inte.

Är väl bara att testa ett par timmar och lämna tillbaka det ifall det inte passar.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Känner mig lite kluven. Skyhöga betyg, men allt jag sett och hört får mig att inte vilja spela det. Fullt pris, dessutom. Hade det varit på Game Pass hade jag ju absolut spelat, men nu vågar jag inte.

499 på Elgiganten och Power!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Lite förvånande hur krävande spelet är kontra grafiken i sig.

Speciellt när det är en ps5/pc titel och inte old gen. För sådär supersnyggt är det inte direkt ser mer 'helt ok' ut. Trots de skyhöga kraven om man vill maxa grafiken.

Vad är din definition av krävande?

Skrivet av r4v3nl0rd:

"3/5. Bra."

Låter väl mer rimligt än "9/10 spelet helt okej".

Behöver inte vara ett mästerverk för att vara ett underhållande spel, 3/5 eller 6(7)/10 tycker jag är tillräckligt för att det ska vara värt att tänka på

Medlem

Vet inte vad jag ska tro. Det ser onekligen rätt tråkigt ut av det de visat.
Iaf nog inget för mig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Låter väl mer rimligt än "9/10 spelet helt okej".

Behöver inte vara ett mästerverk för att vara ett underhållande spel, 3/5 eller 6(7)/10 tycker jag är tillräckligt för att det ska vara värt att tänka på

Visar bara hur skevt det blivit med spelbetyg, allt under 80 anses skit. Ger en filmrecensent 3/5 till en film så anses den ju vara helt ok eller t o m bra och känns som det är mycket mer accepterat?

Jag spelade några timmar i natt/morse och gillade det mer och mer, ganska långt intro men när spelet väl öppnar upp sig blir det snabbt roligare. Känns väldigt Dishonored i sättet man rör sig på och hur staden är utformad. Ska bli kul att låsa upp saker för att bli starkare och sen utforska för mer information hur man bäst går tillväga att ta ut alla mål. Blev aldrig invaderad av någon spelare och kunde själv inte hitta nån när jag försökte heller. Problem med det? Någon som vet? Jag säger nog 3,5 eller 4 av 5 än så länge.

Medlem
Skrivet av loerk:

Är väl bara att testa ett par timmar och lämna tillbaka det ifall det inte passar.

Vågar inte. Har haft några returer på ganska kort tid redan rätt så nyligen, vill inte riskera att missbruka det, annars hade jag gjort det 🙂

Medlem
Skrivet av denkaforss:

499 på Elgiganten och Power!

Om det är en Steam-kod i boxen, visst, men dagarna då jag köpte fysiska spel är långt bakom mig. Förutom brädspel såklart! 🙂

Skribent
Skrivet av laban005:

Visar bara hur skevt det blivit med spelbetyg, allt under 80 anses skit. Ger en filmrecensent 3/5 till en film så anses den ju vara helt ok eller t o m bra och känns som det är mycket mer accepterat?

Jag spelade några timmar i natt/morse och gillade det mer och mer, ganska långt intro men när spelet väl öppnar upp sig blir det snabbt roligare. Känns väldigt Dishonored i sättet man rör sig på och hur staden är utformad. Ska bli kul att låsa upp saker för att bli starkare och sen utforska för mer information hur man bäst går tillväga att ta ut alla mål. Blev aldrig invaderad av någon spelare och kunde själv inte hitta nån när jag försökte heller. Problem med det? Någon som vet? Jag säger nog 3,5 eller 4 av 5 än så länge.

Eftersom man aktivt måste slå på funktionen att kunna bli invaderad så är det nog många som valt att inte göra det ännu. Dessutom måste man dels ha kommit tillräckligt långt, och dels måste den man invaderar vara på rätt del av kartan vid rätt tidpunkt (det måste finnas en "boss" där), samt inte ha blivit invaderad innan (av andra spelare eller av AI:n). Även när jag gjort upp med en kompis att invadera så var det lite fippligt att faktiskt få till ibland. Det kunde definitivt ha gjorts bättre.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Eftersom man aktivt måste slå på funktionen att kunna bli invaderad så är det nog många som valt att inte göra det ännu. Dessutom måste man dels ha kommit tillräckligt långt, och dels måste den man invaderar vara på rätt del av kartan vid rätt tidpunkt (det måste finnas en "boss" där), samt inte ha blivit invaderad innan (av andra spelare eller av AI:n). Även när jag gjort upp med en kompis att invadera så var det lite fippligt att faktiskt få till ibland. Det kunde definitivt ha gjorts bättre.

Ok tack för förklaringen, blev faktiskt invaderad sekunden jag lämnade tunneln för en stund sen när jag startade spelet igen, måste varit för att jag skrev så 😂

Skribent
Skrivet av laban005:

Ok tack för förklaringen, blev faktiskt invaderad sekunden jag lämnade tunneln för en stund sen när jag startade spelet igen, måste varit för att jag skrev så 😂

Ha ha, förmodligen.

12
Skriv svar