Xbox Game Pass - September - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - September - Part 2

Då var det dags för påfyllning i Xbox Game Pass-biblioteket som brukligt är så här i mitten av månaden. Den här omgången blir det ännu fler dag 1-releaser med Flynn: Son of Crimson, I Am Fish, SkateBird, Aragami 2, Sable, Lemnis Gate, Astria Ascending och Unsighted. Hela 8 spel som har release direkt på Xbox Game Pass, vilket ger totalt 10 dag 1-släpp bara i september, inte illa! I övrigt så blir det lite smått o gott med bland annat den försenade konsolreleasen av Phoenix Point, som sedan tidigare finns på Xbox Game Pass för PC.

Edit: Marvel's Avengers får surprise drop på Xbox Game Pass den 30:e september!

Edit 2: Tokyo Game Show förde med sig ytterligare spel med release på Game Pass omedelbums: Scarlet Nexus, AI The Somnium Files och Mighty Goose. Alla tillgängliga idag, den 30:e september!

Ytterligare 11 spel tillgängliga för streaming via molnet får stöd för touchkontroller! Blinx: The Time Sweeper, Crimson Skies: High Road to Revenge, Cris Tales, Halo: Spartan Assault, Halo Wars: Definitive Edition, Halo Wars 2, Last Stop, Omno, Raji: An Ancient Epic, The Medium och Tropico 6.

Vill ni kolla in första omgången för september månad så hittar ni det här: Xbox Game Pass - September - Part 1

Nya titlar:

Flynn: Son of Crimson (15 sept, konsol+PC+cloud)

I Am Fish (16 sept, konsol+PC+cloud)

SkateBird (16 sept, konsol+PC+cloud)

Superliminal (16 sept, konsol+PC+cloud)

Aragami 2 (17 sept, konsol+PC+cloud)

Lost Words: Beyond the Page (23 sept, konsol+PC+cloud)

Sable (23 sept, konsol+PC+cloud)

Subnautica: Below Zero (23 sept, konsol+PC+cloud)

Tainted Grail: Conquest (23 sept, PC)

Lemnis Gate (28 sept, konsol+PC)

Astria Ascending (30 sept, konsol+PC+cloud)

Unsighted (30 sept, konsol+PC)

Marvel's Avengers (30 sept, konsol+PC+cloud)

Scarlet Nexus (30 sept, konsol+PC+cloud)

AI The Somnium Files (30 sept, konsol+PC+cloud)

Mighty Goose (30 sept, konsol+PC+cloud)

Phoenix Point (1 okt, konsol. PC ute nu)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 sept: Drake Hollow, Ikenfell, Night in the Woods, Kathy Rain, Warhammer Vermintide 2.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Skatebird blir det för min del!

Medlem

Wut? Kommer Below Zero? Tänkte precis köpa det, fan vad nice.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av r4v3nl0rd:

Skatebird blir det för min del!

Samma här! Verkar störtskönt.


signatur

Jump in.

Avstängd

Än sålänge känner jag att jag inte får valuta för pengarna. Ok, 135:- /mån är en spottstyver men liiiite fler seriösa och vuxna spel tack!


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

inga vuxenspel till pappa keno denna gången heller. lessen på ögat.

Medlem
Skrivet av HylzaN:

Än sålänge känner jag att jag inte får valuta för pengarna. Ok, 135:- /mån är en spottstyver men liiiite fler seriösa och vuxna spel tack!

Skriv inte så.
@Ribcage kommer ifrågasätta dig för att du skriver så.
Sen även under de två närmaste veckorna också😉

Medlem

Wow I am a fish såg skitläkert ut måste testas och så klart Sable:D

Medlem

Vill bara tipsa: Idag rullar MS ut cloud gaming via Xbox-appen på PC. Skitsmidigt (men inte helt såld)!

Medlem
Skrivet av maq777:

Vill bara tipsa: Idag rullar MS ut cloud gaming via Xbox-appen på PC. Skitsmidigt (men inte helt såld)!

Har de inte haft det länge? Eller jag kanske kör nån beta branch, men jag har haft det i månader.

Det funkar mycket bättre nu när det är XSX blades istället för Xbone, men det är störigt att inte kunna köra med tangentbord på PC.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Har de inte haft det länge? Eller jag kanske kör nån beta branch, men jag har haft det i månader.

Det funkar mycket bättre nu när det är XSX blades istället för Xbone, men det är störigt att inte kunna köra med tangentbord på PC.

Det verkar vara idag, i alla fall för oss i pöbeln (https://www.eurogamer.net/articles/2021-09-14-xbox-app-on-win...). Jag har kört genom browsern innan men det funkade bättre nu i appen. Iofs kommer jag nog fortsätta ladda hem spelen om jag inte bara vill testa något lite snabbt. Spelade lite Motorsports 7, eftersom det försvinner i morgon. Hade lite kul i alla fall.

Medlem

Någon som faktiskt använder Xcloud? Gav det en ny chans för några dagar sedan men är ju fortfarande ospelbart på grund av input lag. Har dom inga servers i närheten eller?

Har testat Stadia, GeForce Now och PS Now och dessa tjänster fungerar näst intill perfekt, så det borde inte vara något fel på min ände.

Medlem

Superliminal har jag velat spela länge. Sen verkar I Am Fish vara härligt.

Medlem
Skrivet av HylzaN:

Än sålänge känner jag att jag inte får valuta för pengarna. Ok, 135:- /mån är en spottstyver men liiiite fler seriösa och vuxna spel tack!

Skrivet av UggleMannen:

inga vuxenspel till pappa keno denna gången heller. lessen på ögat.

Vad är det för spel herrskapen önskar?
Själv är jag mer att jag hinner inte spela i den takt jag tycker det är värt 139kr varje månad så jag säger upp prenumerationen ibland
Subnautica Below Zero var en trevligt att det kommer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Sable ska testas iaf, annars har Gamepass sjunkit i kvalite mkt.

Nu har tjänsten WiiWare aura.

Beror nog mycket på att 2021 har varit förseningarnas år, så det har blivit väldigt mycket indie. Små utvecklare har haft det betydligt lättare att anpassa sig till att jobba hemifrån. I vissa fall har man inte ens behövt anpassa sig, utan det är vardagsmat att jobba hemma.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Någon som faktiskt använder Xcloud? Gav det en ny chans för några dagar sedan men är ju fortfarande ospelbart på grund av input lag. Har dom inga servers i närheten eller?

Har testat Stadia, GeForce Now och PS Now och dessa tjänster fungerar näst intill perfekt, så det borde inte vara något fel på min ände.

Spelade Forza igår, Atomic Crop idag. Funkar helt OK i xbox-appen (funkar sämre i chrome). Visst, jag känner av lite lite lag. Men inte ospelbart. Kommer inte göra det till mitt primära sätt att spel dock.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Någon som faktiskt använder Xcloud? Gav det en ny chans för några dagar sedan men är ju fortfarande ospelbart på grund av input lag. Har dom inga servers i närheten eller?

Har testat Stadia, GeForce Now och PS Now och dessa tjänster fungerar näst intill perfekt, så det borde inte vara något fel på min ände.

Samma här Xcloud funkar inte bra för fem öre, ljud och bild hackar konstant och network usage är extremt låg (har gigabit så det ska inte vara några problem där). samma upplevelse i appen, Chrome, eller Edge browsers.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Påskmust:

Någon som faktiskt använder Xcloud? Gav det en ny chans för några dagar sedan men är ju fortfarande ospelbart på grund av input lag. Har dom inga servers i närheten eller?

Har testat Stadia, GeForce Now och PS Now och dessa tjänster fungerar näst intill perfekt, så det borde inte vara något fel på min ände.

Kör en del på mobilen när jag är ute och far. Tycker det funkar bra faktiskt. Tidigare har jag testat geforce now på shield men tyckte det var för buggigt(kan ju vara löst nu) och PS Now som jag tyckte streamkvalitén var för dålig på.

Kan rekommendera folk att testa Hades på xcloud. Funkar riktigt bra och är bra att köra någon vända när man en kort stund över.

Medlem

Najs. Många spel, men inget jag är intresserad i eller har tid för

Medlem

Aragami 2 och Sable ska jag prova


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Någon annan som har problem med game pass på PC just nu? Kan varken logga in eller starta upp spel.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Någon annan som har problem med game pass på PC just nu? Kan varken logga in eller starta upp spel.

Verkar ligga nere.

Issue Details

Description:
Sign-in

Started: September 15th 2021 at 18:20

Affected regions: GB, US

Affected services: Xbox Live Core Services

Impacted devices: Xbox One, Cloud gaming, Android devices, Apple devices, Xbox on Windows, Xbox One, Xbox 360, Xbox.com

Står dock inget om att det gäller EU också, men förmodligen.

Medlem

Skulle kunna skriva...
-riktigt kass uppdatering denna gång.

Men väljer att säga...
-Skönt att få chansen att bocka av ett gäng spel i backloggen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Phoenix point enda intressanta

Medlem

Phoenix Point!!!

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Vad är det för spel herrskapen önskar?
Själv är jag mer att jag hinner inte spela i den takt jag tycker det är värt 139kr varje månad så jag säger upp prenumerationen ibland
Subnautica Below Zero var en trevligt att det kommer

Nja, för min egen del hade det uppskattats om det hade lagts till fler AAA titlar, behöver dock inte vara nya titlar. Så som det ser ut nu så lägger dom till alldeles för många "crash bandicot" spel, som jag kallar dem.

Just nu väntar jag på FH5 och B4B. Det är väl dom enda spelen jag ser fram emot just nu.


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

För en som sträckläste Linda & Valentin, Moebius etc under 80-talet ter sig Sable likt en dröm som blir verklighet. Blir ett måste!

Medlem
Skrivet av HylzaN:

Än sålänge känner jag att jag inte får valuta för pengarna. Ok, 135:- /mån är en spottstyver men liiiite fler seriösa och vuxna spel tack!

Det tror jag kommer vara ett problem med många av de här tjänsterna. Det kan gå långt innan det kommer spel man själv faktiskt är intresserad av. Lite som med netflix. Så mkt ointressant som kommer innan ngt man faktiskt fastnar för dyker upp.
Personligen kommer jag nyttja gamepass o andra sådana här tjänster, ex ps now, från månad till månad basis. Släpper de något som jag verkligen vill spela kan jag köpa en månad här o där.
Byter ofta tjänster vad gäller streaming för film o serier med. Nog aldrig suttit år ut och år in o betalat då det snabbt blir väldans dyrt om man inte tittar så ofta.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag tänkte hoppa på Game Pass för första gången! Är det någonting jag bör tänka på? Jag har bland annat sett tips om att man ska köpa Xbox Live Gold och omvandla det till Game Pass Ultimate, är det fortfarande någonting man bör göra?

Medlem
Skrivet av Fantomen33:

Är det någonting jag bör tänka på?

Mitt bästa tips: Ha kul!

12
Skriv svar