Inga fler förseningar – New World släpps 28 september

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

körde betan och spelet var väll helt okej men prestandan var skit. spelet körde knappt i 40fps på low 1080p med en 3070 och en Ryzen 7 5800X. blir ett stort nej för mig

Jag körde på high och pillade aldrig på inställningarna, vet inte hur man får fram fpsen i spelet, men tror jag låg stabilt på 50-60 fps överallt med 1080 & i7 6700.
Hoppas på att de släpps drivers för folk som hade problem som hjälper, men återstår och se antar jag.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Vad snackar du om?? Elder Scrolls Online/Guild Wars 2/New World/ och många fler tycker jag känns som en stor levande öppen värld som är intressant att utforska.. "grymt statiska"... Nah, inte så stor skillnad på tex Witcher/Skyrim och New World.. Förtutom att det är massa spelare över allt..

AI'n är fan skit i många spel och det har inte hänt värst mycket där heller! Taa en titt på Cyberpunk eller Skyrim, eller Witcher. Det du inte hittar i andra spel än MMOs är komplexa bossar som kräver sjukt mycket taktik och coordination med andra spelare. Nämn ett single player spel som kan jämföras med tex en raidboss i wow... Om det är som du säger så skulle väl inte denna typen av spel vara såpass populär heller.

Säg att du inte gillar MMOs iställer för att hitta på massa saker lol.

Varför lol ska lol jag lol säga lol något lol sådant lol (använde jag lol rätt nu? lol.)

En raidboss är bara scriptad. Inget imponerande. Den kommer aldrig improvisera utan följer ett utsatt schema, det är därför de kan tas ner relativt enkelt. Visst, handlar om koordination, men bara det. Ingen skill. Definitivt ingen intelligens bakom den.
SP spel som kan jämföras med raiboss är tex Dark Souls spelen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Varför lol ska lol jag lol säga lol något lol sådant lol (använde jag lol rätt nu? lol.)

En raidboss är bara scriptad. Inget imponerande. Den kommer aldrig improvisera utan följer ett utsatt schema, det är därför de kan tas ner relativt enkelt. Visst, handlar om koordination, men bara det. Ingen skill. Definitivt ingen intelligens bakom den.
SP spel som kan jämföras med raiboss är tex Dark Souls spelen.

Men är du seriös med att AIn är något imponerande i SP spel? IMO har det inte hänt mycket där.

Nej det går inte riktigt att jämföra en boss i DS mot tex en raidboss i WOW.. Eller jo, det är klart att det går men bossarna i wow är ett antal gånger mer komplexa om man säger så.

Sen vad menar du med "skill"? Att ha snabba reflexer och kunna dodga är så klart "skill". Men så är även att kunna spela sin klass i wow, ha koll på taktiker, communicera och koordinera etc.

Är du en boomer som har noll koll eller.

Medlem

Jag har kört nästan 200 timmar, i dom olika betorna och tech testet. Ser mycket fram emot släppet.
Skall bli kul.

Medlem
Skrivet av Deli:

Men alltså vad spelar ni i för upplösning, 360p?

Sitter själv på en
i9-11900k
Rtx 2080
32GB 3200 fury
2tb nvm 3500/3500

Ligger runt 50-60fps i städer 1440p med allt på high, 60-70 fps utanför städerna.

Spelet ser fan inte nog snyggt ut för att ha så dålig prestanda.

Jag körde på High @ 1440p och låg allt mellan 100-140 FPS
Ryzen 7 5800X
RTX 3070
16 GB 3200 MHz
1 TB M.2 SSD

Bytte jag dock till Very High så dippade jag rejält till ca 50-60 istället. Dock var det nästan ingen grafisk skillnad på High/Very High så fanns ingen anledning att byta till Very High.

Medlem

Jag spelade BETAn som var i helgen ett par timmar. Var kul och kändes hyffsat nytt i början, även om det i vanlig MMORPG-ordning kunde vara lite... klyschigt. Efter att ha kommit till den första staden och fått de uppdrag där tog jag en paus och läste på lite.

Det var då jag insåg att det nog inte var ett spel för mig. Massor med grinding, inga vendor-NPC, all Auction och ekonomi sköts av spelare. Guilds/Fractions är en stor betydande del som påverkar flera aspekter av spelet och kan man inte lägga ned tid på varken grind eller att regelbundet vara med i guildens raids (eller motsvarande) så kommer mycket med spelets koncept att fallera.

För den som har mycket tid, tycker om att köra raids via guild och inte har problem med mycket grinding så är spelet säkert klockrent. För mig som inte har så mycket tid utan helst bara vill kunna logga in sporadiskt och köra en timme eller två så är det nog inte denna droid, jag menar spel, som jag letar efter.

// edit

Prestanda hade jag dock inga som helst problem med, även om min CPU snart är gammal. (Intel i7-4790K@4GHz)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag har kört de flesta MMORPGS sedan everquest och meridian:)

Körde betan..kom upp till lvl19

Mina reflektioner

+++++++++++++
gathering/crafting kul med xp, påminner om valheim
bra grafik och väldigt stor variation i miljöerna
pvp är ok. hann inte köra battlegrounds men utifrån vad jag sett på youtube verkar det kul. Påminner mycket om dark age of camelot. Spelet verkar fokusera mera på BG istället för PvE Raids
jag gillar menyerna i spelet, välgjort

--------------
extremt liten variation på mobs, dåliga quests och värdelös story
andra morpg har en känsla av att upptäcka nya områden och nya factions.. det saknas helt här. Typiska grinding quests, ingen variation
ljudbuggar
Respawn time på får är nästinitll oändlig!! WHYYYY!!!
vapnen är obalanserade, finns ingen anledning att använda bågar eller 1h-vapen..så varför finns dom med?
combat är obalanserat och många combat skills kan ej träffa mobsen?
Combat funkar bra i mindre grupper och med statiska mobs. När man kör "dungeons" så brister det totalt. Mobsen rör sig för snabbt/ har för lite eller för mycket hp och det finns egentligen ingen grupp-taktik jämfört med FF, terra och wow.

Sammanfattning
Hade kul med betan men kommer inte köpa spelet. Spelet är inte färdigt :/ Spelet behöver mer innehåll och de behöver göra om hela stridssystemet, lägga till fler mobs och dungeons.
Både FF och wow hade mycket mera och bättre content i sina respektive startfaser!

Skribent

Snygg värld som känns spännande att utforska, gathering/crafting verkar gediget. Jag ser fram emot att köra New World vid lanseringen och se hur spelet utvecklas över tid. Får de till det så att spelarna tycker det är givande att kriga om territorium, och att det faktiskt finns en stor efterfrågan på spelarskapat craftingmaterial, finns det potential till något riktigt bra!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

123
Skriv svar