Funcom äger nu Conan the Barbarian och flera andra varumärken

Robot
Funcom äger nu Conan the Barbarian och flera andra varumärken

Eller vad sägs om Mutant Year Zero, Solomon Kane och Kult?

#Cabinet-Group, #Conan, #Funcom, #nyhetstips


Medlem

Att fortnite används som exempel är ju inte direkt positivt.

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Att fortnite används som exempel är ju inte direkt positivt.

Haha, nej jag tänkte också det. Snacka om fel exempel för målgruppen.

Medlem

Fick först lite förhoppningar...sen läste jag "Fortnite" och "Tencent"

Skrivet av Aletheides:

Att fortnite används som exempel är ju inte direkt positivt.

Nä inte direkt... :/

Skribent
Skrivet av Löfbergs lila:

Hmmm hade ju hellre sett nått serie el. filmbolag fått tag på de rättigheterna.

Det ska komma en live action-serie med Conan på Netflix, så det är alltid nått.

Medlem

Kult!? Är det det klassiska läskiga rollspelet?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag gillade verkligen Solomon Kane (film), även om den inte fick några superbetyg. Skulle vara kul å se ett bra spel med den licensen!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kult!? Är det det klassiska läskiga rollspelet?

Vafaan jag undrar samma?
Och mutant year zero är väl Fria Ligan?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vafaan jag undrar samma?
Och mutant year zero är väl Fria Ligan?

De licenserar varumärket. Fria Ligan kommer även ge ut en nyutgåva av Drakar och Demoner.

CEO på Cabinet Group i nyheten är Fredrik Malmberg. Han var med och grundade Target Games och Äventyrsspel i Sverige. Fredrik Malmberg är en av de många personer som gjorde rollspel stort i Sverige med bland annat Drakar och Demoner. En del andra licenser finns kanske hos Paradox Entertainment, då de började som ett dotterbolag till Target Games men sen bytte namn och köptes ut och blev ett eget bolag.

Medlem

Med tanke på hur kassa de varit på att fixa Conan Exiles så bådar inte detta särskilt gott.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Förstår faktiskt fortfarande inte riktigt hur det fungerar med rättigheterna till Conan, trots att jag varje år återigen blir intresserad och läser mig upp på det. Såvitt jag förstår det är det fortfarande omstritt med tanke på att Howards original-Conan tekniskt sett är allmän egendom. Åtminstone i vissa länder, som UK, där det varit allmän egendom sedan 2006.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Haha, nej jag tänkte också det. Snacka om fel exempel för målgruppen.

"Conan! What is best in life?" - sen står han där och flossar brevid Rambo å co. Passar ju perfekt. 😉

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kult!? Är det det klassiska läskiga rollspelet?

Ja, det är det gamla svenska rollspelet.

De andra varumärkerna som baseras på svenska rollspel som Funcom nu äger är mutant year zero, mutant chronicles och chronopia (som var en drakar och demoner värld).

eld
Medlem

Conan, hva er best i livet?

粉碎你的敌人,看到他们被赶在你面前,并听到他们的女人的悲叹!

(förlåt!)

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det ska komma en live action-serie med Conan på Netflix, så det är alltid nått.

Man får väl hoppas att deras baseras på Howards original. Förstår inte varför ingen sådan film eller spel har gjorts. Istället envisas man med att låta en massa amatörer skriva ihop nåt manus efter eget huvud. Resultatet blir, som alltid, B.

Medlem

Mutant Year Zero vill jag gärna se mer av.

Medlem

Antar detta även inkluderar Mutant 2089, som är mitt favoritrollspel. Skulle gärna se ett dataspel som baseras på det.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Antar detta även inkluderar Mutant 2089, som är mitt favoritrollspel. Skulle gärna se ett dataspel som baseras på det.

Tveksam då Mutant year zero och Mutant Chronicles står specifikt listade men inte något annat Mutant. 2089 kanske anses ingå i Year zero rättigheterna då year zero är den senaste iterationen av första mutant precis som 2089 en gång var, eller så är det ett varumärke som inte upprätthållits och inte alls gäller.

Det är lite snårigt vad som hände med vissa varumärken när Target rekonstruerades 1999.

Skribent
Skrivet av Popski:

Man får väl hoppas att deras baseras på Howards original. Förstår inte varför ingen sådan film eller spel har gjorts. Istället envisas man med att låta en massa amatörer skriva ihop nåt manus efter eget huvud. Resultatet blir, som alltid, B.

Fanns det inte något hack'n'slash-spel till 360 som var både bra och rätt nära förlagan? Det gick lite under radarna dock.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Älskar Conan böckerna men har aldrig spelat något spel baserat på dom. Om det beror på dåliga spel eller att de bara gått mig förbi låter jag vara osagt.

Medlem
Skrivet av waeress:

Ja, det är det gamla svenska rollspelet.

De andra varumärkerna som baseras på svenska rollspel som Funcom nu äger är mutant year zero, mutant chronicles och chronopia (som var en drakar och demoner värld).

Kommer ihåg Mutant Chronicles. Riktigt mysigt kortspel.
Det är därifrån mitt namn kommer... Pretorian Stalker.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fanns det inte något hack'n'slash-spel till 360 som var både bra och rätt nära förlagan? Det gick lite under radarna dock.

Nja, spelet var ok, och knappt det. Storyn var rejält tunn och hade inte mycket med Howards böcker att göra.

Medlem

fekk , kult! hoppas dom gör nått läskigt med detta.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

fekk , kult! hoppas dom gör nått läskigt med detta.

Ja,minns när jag spelade pen and paper versionen. Riktigt skrämmande. Vad jag förstår finns det ett enormt potential i detta rollspel.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

fekk , kult! hoppas dom gör nått läskigt med detta.

Ja,minns när jag spelade pen and paper versionen. Riktigt skrämmande. Vad jag förstår finns det ett enormt potential i detta rollspel.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

KAN VI FÅ EN OPEN WORLD CONAN RPG i stil med Witcher 3 nån jävla gång????
Alltså seriöst, de har hela Hyborian Age att leka med. Så lek med den!!!!

Medlem

Mutant Chronicles som Destiny-spel mmmmm.

Medlem
Skrivet av Denper:

Mutant Chronicles som Destiny-spel mmmmm.

Dom har faktiskt redan för några år sedan påbörjat utvecklingen av en multiplayer shooter i Mutant Chronicles världen. Vet inte om det är i stil med Destiny. Projektet är dock vilande för att alla resurser är på Dune.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kommer ihåg Mutant Chronicles. Riktigt mysigt kortspel.
Det är därifrån mitt namn kommer... Pretorian Stalker.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0362/0028/4297/products/MC_...

Du tänker på Doomtrooper som var kortspelet baserat på Mutant Chronicles. Sen fanns förstås rollspelet som bara hette Mutant Chronicles, och brädspelet (hero quest liknande) med tilläggsnamnet Kampen om Citadellet.
Filmen från 2008 behöver vi inte prata om 🙂

Medlem
Skrivet av waeress:

Du tänker på Doomtrooper som var kortspelet baserat på Mutant Chronicles. Sen fanns förstås rollspelet som bara hette Mutant Chronicles, och brädspelet (hero quest liknande) med tilläggsnamnet Kampen om Citadellet.
Filmen från 2008 behöver vi inte prata om 🙂

Ja men jäklar att jag mindes så fel. Tack för rättningen. Doomtrooper ja.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar