AMD visar upp ray tracing och andra PC-funktioner till Far Cry 6

Robot
AMD visar upp ray tracing och andra PC-funktioner till Far Cry 6

Strålspårade reflektioner balanseras med uppskalningstekniken FSR.

#Far-cry-6, #Ubisoft


Medlem

Finns inget spel som har stöd för FSR på konsolerna ännu? Hört att det skulle dyka upp först efter 2021.
Vore kul att få veta om xbox series s kör 60 fps eller 30. Annars, kan man inte implementera en resolution-scale även på konsolerna?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Som sen 80-talist så är detta enastående grafik. Tänk vilken utveckling sedan 8-bitars NES! Woow säger jag bara, detta är fräsigt, men det ser dyrt ut. Vilken hårdvara är detta inspelat med?!

När man såg videoklippen önskade man nästan att de var det nya Battlefield man såg, Battlefield Jungle 2030 eller nått

Medlem

Wow vilken grafik! Ser fantastiskt ut

Angående AMD:s FSR så fungerar det ju både med AMD och Nvidia-kort, men fungerar det bättre med ett AMD-kort eller fungerar det lika exakt lika bra med ett från Nvidia?

Medlem
Skrivet av magma:

Finns inget spel som har stöd för FSR på konsolerna ännu? Hört att det skulle dyka upp först efter 2021.
Vore kul att få veta om xbox series s kör 60 fps eller 30. Annars, kan man inte implementera en resolution-scale även på konsolerna?

Myst remaken använder sig av FSR på Series X för att uppnå 4K60 med ray tracing. Bortsett från det så tror jag inte att det finns något annat spel.

Jag blir lite beklämd över hur våldsluttrade vi har blivit. Här gör man reklam för grafiken i ett spel och visar massmord och ingen reagerar. Sorry, OT.

Har byggt datorer med AMD flera gånger, men alltid haft problem. Antagligen är det jag som valt fel komponenter, men med Intel har det alltid fungerat bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag blir lite beklämd över hur våldsluttrade vi har blivit. Här gör man reklam för grafiken i ett spel och visar massmord och ingen reagerar. Sorry, OT.

Har byggt datorer med AMD flera gånger, men alltid haft problem. Antagligen är det jag som valt fel komponenter, men med Intel har det alltid fungerat bra.

FarCry är bara ett spel. Tycker det skulle vara konstigt om dom bara sköt på träd i ett sånt här FPS-spel som går ut på att döda en hel del.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Avstängd
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag blir lite beklämd över hur våldsluttrade vi har blivit. Här gör man reklam för grafiken i ett spel och visar massmord och ingen reagerar.

Ja det vore ju skitsmart att visa ett massmordsspel som en fredlig gå-simulator i djungelmiljö.. Inget missvisande alls

Medlem

Blir tyvärr inget köp utan dlss och detta är inte ens ett skämt.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag blir lite beklämd över hur våldsluttrade vi har blivit. Här gör man reklam för grafiken i ett spel och visar massmord och ingen reagerar. Sorry, OT.

Har byggt datorer med AMD flera gånger, men alltid haft problem. Antagligen är det jag som valt fel komponenter, men med Intel har det alltid fungerat bra.

Det är väl inte så konstigt när spelet baseras på en korrupt ledare som gör folkmord?


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag blir lite beklämd över hur våldsluttrade vi har blivit. Här gör man reklam för grafiken i ett spel och visar massmord och ingen reagerar. Sorry, OT.

Har byggt datorer med AMD flera gånger, men alltid haft problem. Antagligen är det jag som valt fel komponenter, men med Intel har det alltid fungerat bra.

Du låter som de politikerna som kopplar våld/mord i spel till det som sker i verkligheten...att det finns ett sammanhang.

"Jag blir lite beklämd över våldsluttrade vi har blivit", skulle en typiskt politiker uttrycka sig...

Guess what? Det är ett jäkla spel och du ska kanske inte spela sådana spel om du är så pass känslig.

Medlem

Kommer raytracing finnas på konsol också tro?

Medlem
Skrivet av n1iz:

Kommer raytracing finnas på konsol också tro?

Jag hoppas det! Detta såg riktigt bra ut och vill köpa till min XSX!

Medlem

Ray tracing tycker jag verkar lite överskattat. Väntar nog också med köp av far cry 6, älskade 5an men det köpte jag på rea


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag blir lite beklämd över hur våldsluttrade vi har blivit. Här gör man reklam för grafiken i ett spel och visar massmord och ingen reagerar. Sorry, OT.

Har byggt datorer med AMD flera gånger, men alltid haft problem. Antagligen är det jag som valt fel komponenter, men med Intel har det alltid fungerat bra.

Du är inte ensam
Vet inte, vill ju inte springa runt o moralisera, men utgår jag från hur jag själv ser på spel nuförtiden så tycker jag det är, vet inte, läskigt när det blir så detaljerat och nära verkligheten. Men men. Högst personlig åsikt. Spelade själv väldigt mycket våldsspel tidigare i livet, men har börjat odla en ganska mjäkig ådra kanske

Medlem

Inte direkt så att man behöver gå på begravning p.g.a. lite döda pixlar. Far Cry är ju väldigt mycket "liv är billigt" för att det ska inte var för tråkigt. I slutändan så handlar det om att klara av spelet.

Konsolerna kommer förmodligen få RT, det är ju AMD hårdvara i dem med.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag blir lite beklämd över hur våldsluttrade vi har blivit. Här gör man reklam för grafiken i ett spel och visar massmord och ingen reagerar. Sorry, OT.

Har byggt datorer med AMD flera gånger, men alltid haft problem. Antagligen är det jag som valt fel komponenter, men med Intel har det alltid fungerat bra.

AMD är sämre när det kommer till kvatlitet och när det kommer till hur de hantera mycket av underliggande hårdvara och framförallt minnen. Det är mycket mer meckande att få AMD att fungera bra än att få Intel att fungera bra. Många kommer så klart säga att du och jag har fel här men de är dom som har fel.

Intel är mera plug and play och inte lika känsliga över övrig hårdvara.

Sedna är all mjukvara i regel optimerad för Intel det gör också AMD sämre även fast det inte är deras fel så klart. Men AMD går också mera efter vad som kanske händer i framtiden än vad Intel gör. AMD satsar mycket på många cores som är lite långsammare medans Intel satsar mera på mind cores med lite kraftfullare. Vilket är mycket enklare att koda för, helst när det kommer till applikationer som spel.

Däremot när det kommer till en hel del överiga programvaror som är bra på att ta vara på många cores som tyngre beräkningar med mera så är AMD bäst då det är lättar att sprida sådant över flera cores.

Men största problemet med AMD är nog deras problem med just komponentval som inte är speciellt uppenbart och kräver mycket mera jobb för att få till när det kommer till timings och sådant. Men däremot blir AMD bättre och bättre även på den punkten.

Ta bara denna generations grafikkort de fungera ju till och med till skillnad från förra generationen som hade så mycket divrtuins problem så det fungerade inte alls för många. Jag provade några AMD grafikkort på min Ryzen 3 maskin och inget fungerade bara massor av problem i Windows fungerade väldigt bra i Linux däremot. Alla proble försvann med Nvidia rakt av i Windows, så det är mycket mjukvara som ställer till det för AMD men även deras känslighet för övrig hårdvara.

Däremot när det kommer till våld bejakande spel måste jag säga att du är helt fel ute, våld emot pixlar är inte något farligt för något. Det är tvärtom terapi och nyttigt att avreagera sig på saker som inte tar någon skada, vi hade haft mera våld idag om inte folk hade spel att avreagera sig på för då hade man gjort det på något annat istället.

Spel förder inte våld, det skadar heller inte vårat mänskliga beteende då vi vet att det inte är på riktigt, du tar torligen mycket mera skada av att kolla på aktuellt och se verkligt våld. Man har länge försökt beskylla böcker, musik och film för att öka våldet fast det aldrig gjort det. Men sedan 80 talet började man ge sig på spel istället, men oftast är det ju så att allt som är nytt blir beskyllt för att vara dåligt.

Det är ju samma som att man sa att bläckpennor en gång i tiden gjorde folk sjuka även fast de inte gjorde det. Lika som man många gånger säger att det är farligt för barn att leka Indianer och Cowboys för att det ökar våld och bygger på rasism men det är ju även det strunt snack.

Lätta att deflekta svåra frågor på enkla lösningar.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Du låter som de politikerna som kopplar våld/mord i spel till det som sker i verkligheten...att det finns ett sammanhang.

"Jag blir lite beklämd över våldsluttrade vi har blivit", skulle en typiskt politiker uttrycka sig...

Guess what? Det är ett jäkla spel och du ska kanske inte spela sådana spel om du är så pass känslig.

Nej, låt oss inte bli sådana som skyller skolskjutningar på GTA eller att CS gör oss till luttrade terrorister som lär oss skjuta och använda gevär irl för den sakens skull. Det är bara moraliserande och blundar för verkliga problem. Om en nu inte gillar hur våldsamt dessa spel är kanske en ska vända sig till andra alternativ, som typ Animal Crossing, eller inte spela alls.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Du låter som de politikerna som kopplar våld/mord i spel till det som sker i verkligheten...att det finns ett sammanhang.

"Jag blir lite beklämd över våldsluttrade vi har blivit", skulle en typiskt politiker uttrycka sig...

Guess what? Det är ett jäkla spel och du ska kanske inte spela sådana spel om du är så pass känslig.

Först var det böcker och musik som var det stora problemen att folk belv våldsamma, sedan blev det pen and paper rollspel som gjorde oss alla till sociala monster, sedan kom dator spel och de är nu de som gör oss till riktiga monster. Snart kommer det något annat nytt som gör oss till riktiga monster istället, kanske man kommer skifta det hela på paintball eller något.

Politiker försöker alltid hitta enkla orsaker till deras komplicerade problem de inte klarar av att lösa, för att man vägrar att kolla på de egentliga orsakerna till problemen som orättvisor osv.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag blir lite beklämd över hur våldsluttrade vi har blivit. Här gör man reklam för grafiken i ett spel och visar massmord och ingen reagerar. Sorry, OT.

Har byggt datorer med AMD flera gånger, men alltid haft problem. Antagligen är det jag som valt fel komponenter, men med Intel har det alltid fungerat bra.

Satt och kollade på lite olika äldre Far Cry-trailrar igår, en aning irriterad över att de så ofta fokuserade just på våldet, så många klipp tätt, tätt inpå varandra där man sköt/knivhögg/sprängde någon. Inget fel iofs, för det är ju en del av spelet, men Far Cry är för mig mycket mer än att bara döda och skjuta. Det är också upptäckarglädje, att beundra naturen och uppleva världen de byggt. Ta bara Far Cry 5, de fantastiska sångerna som kulten spelade på radion. Vilket jobb, vilken lysande idé!

Hela världsbygget är imponerande, och det handlar då långt ifrån bara om våldsutövning hela tiden. Det är så banalt pubertalt på nåt vis; den som har flest explosioner på sekund vinner? Det vore befriande om de som klipper ihop videor för att promota spelen kanske kunde ge en mer balanserad bild. Alla är inte fixerade vid vapenmekanik eller blodiga take-downs.

Sen är det ju så att i t ex Far Cry 3 förvandlas du från turist till massmördare på nolltid, men det är ju inte bara Far Cry-spelens natur. Se på Tomb Raider 2013, från utsatt kvinna till massmördare på nolltid, tyvärr kombinerat med en hel massa för spelets skull onödigt våldsamma och blodiga take-downs, närmast sadistiska till sin natur, som inte alls hörde hemma i karaktären som ett Tomb Raider-spel har. Även om jag t ex uppskattar filmer som John Wick. Det kan ha sin estetik med ultravåld. Rätt plats, rätt tillfälle, rätt känsla dock.

Spelar själv på en Ryzen 2600X och ett RX 480, inga problem sedan 2016, varken hårdvaru- eller mjukvarumässigt. Däremot utan raytracing såklart, så inget köp av FC 6 innan ny hårdvara. Fick dock FSR-stöd. Fast av princip är jag lite "emot" både DLSS och FSR, ser det som nödlösningar i ett övergångsskede innan hårdvaran för raytracing kommer ifatt... men visst funkar det hyfsat.

Här är en mer balanserad video:

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Angående AMD:s FSR så fungerar det ju både med AMD och Nvidia-kort, men fungerar det bättre med ett AMD-kort eller fungerar det lika exakt lika bra med ett från Nvidia?

För närvarande, med FSR 1,0, verkar det inte vara någon större skillnad, någon/några procent bättre på AMD möjligtvis, men det kan ju vara att AMD gör någon optimering för FSR i drivrutinerna, vem vet? Nvidia är ju inte så intresserade av optimeringar för FSR kan jag tänka, fast det funkar ändå.

Skulle ju vara om AMD längre fram ändrar algoritmen och/eller implementerar hårdvarustöd, ungefär som Intels XESS. Det ska ju fungera liknande som DLSS, men för alla, bara lite bättre på Intels egen hårdvara.

Skrivet av bopp:

För närvarande, med FSR 1,0, verkar det inte vara någon större skillnad, någon/några procent bättre på AMD möjligtvis, men det kan ju vara att AMD gör någon optimering för FSR i drivrutinerna, vem vet? Nvidia är ju inte så intresserade av optimeringar för FSR kan jag tänka, fast det funkar ändå.

Skulle ju vara om AMD längre fram ändrar algoritmen och/eller implementerar hårdvarustöd, ungefär som Intels XESS. Det ska ju fungera liknande som DLSS, men för alla, bara lite bättre på Intels egen hårdvara.

Okej, tack!

Skrivet av Bullen86:

Du låter som de politikerna som kopplar våld/mord i spel till det som sker i verkligheten...att det finns ett sammanhang.

"Jag blir lite beklämd över våldsluttrade vi har blivit", skulle en typiskt politiker uttrycka sig...

Guess what? Det är ett jäkla spel och du ska kanske inte spela sådana spel om du är så pass känslig.

Jag älskar sådana här kommentarer När man försöker att titta lite på samtiden och får en virtuell örfil där allting handlar om svart och vitt. Jag är glad att du kan sluka allt du ser utan någon reflektion; men jag tänker inte börja med någon polemik här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av bopp:

Satt och kollade på lite olika äldre Far Cry-trailrar igår, en aning irriterad över att de så ofta fokuserade just på våldet, så många klipp tätt, tätt inpå varandra där man sköt/knivhögg/sprängde någon. Inget fel iofs, för det är ju en del av spelet, men Far Cry är för mig mycket mer än att bara döda och skjuta. Det är också upptäckarglädje, att beundra naturen och uppleva världen de byggt. Ta bara Far Cry 5, de fantastiska sångerna som kulten spelade på radion. Vilket jobb, vilken lysande idé!

Hela världsbygget är imponerande, och det handlar då långt ifrån bara om våldsutövning hela tiden. Det är så banalt pubertalt på nåt vis; den som har flest explosioner på sekund vinner? Det vore befriande om de som klipper ihop videor för att promota spelen kanske kunde ge en mer balanserad bild. Alla är inte fixerade vid vapenmekanik eller blodiga take-downs.

Sen är det ju så att i t ex Far Cry 3 förvandlas du från turist till massmördare på nolltid, men det är ju inte bara Far Cry-spelens natur. Se på Tomb Raider 2013, från utsatt kvinna till massmördare på nolltid, tyvärr kombinerat med en hel massa för spelets skull onödigt våldsamma och blodiga take-downs, närmast sadistiska till sin natur, som inte alls hörde hemma i karaktären som ett Tomb Raider-spel har. Även om jag t ex uppskattar filmer som John Wick. Det kan ha sin estetik med ultravåld. Rätt plats, rätt tillfälle, rätt känsla dock.

Spelar själv på en Ryzen 2600X och ett RX 480, inga problem sedan 2016, varken hårdvaru- eller mjukvarumässigt. Däremot utan raytracing såklart, så inget köp av FC 6 innan ny hårdvara. Fick dock FSR-stöd. Fast av princip är jag lite "emot" både DLSS och FSR, ser det som nödlösningar i ett övergångsskede innan hårdvaran för raytracing kommer ifatt... men visst funkar det hyfsat.

Här är en mer balanserad video:
https://www.youtube.com/watch?v=qxEoNIUAqmQ

Du beskrev allt det jag tänkte på, men inte hade tid att göra. Tack för den


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag blir lite beklämd över hur våldsluttrade vi har blivit. Här gör man reklam för grafiken i ett spel och visar massmord och ingen reagerar. Sorry, OT.

Har byggt datorer med AMD flera gånger, men alltid haft problem. Antagligen är det jag som valt fel komponenter, men med Intel har det alltid fungerat bra.

Våld är roligt, våld säljer, inget våld då köper jag troligtvis inte spelet.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag är inte så imponerad av skuggor, kör oftas på low eller off om det går för att se bättre.
Men jag spelar nästan bara mp

Medlem

FZ har sämst moderering av trådar.

Varenda nyhetstråd på FZ är ett Sweclockers ”Övriga ämnen”. Jag orkar inte engagera mig i FZ när allt drunknar i politiska debatter, och tror att fler tänker så.

Wow, nu bidrog jag till eländet också.

Moderator | Testpilot
Skrivet av superapan:

FZ har sämst moderering av trådar.

Varenda nyhetstråd på FZ är ett Sweclockers ”Övriga ämnen”. Jag orkar inte engagera mig i FZ när allt drunknar i politiska debatter, och tror att fler tänker så.

Wow, nu bidrog jag till eländet också.

Vi försöker med kraft att stänga ner och rensa trådar som spårar ut i exempelvis politiska diskussioner. Vi hinner tyvärr inte täcka allt, och ibland skenar det iväg. Vi är också av åsikten att FZ är och ska vara något av en fristad.
Att du känner att det är politiskt laddat kan bero på att vi har ett väldigt aktivt forum, till skillnad från sajter som knappt har kommentarsfält och det mesta som skrivs inte ens kommenteras.

Ska också sägas att det varit mer sådant här på senaste med tanke på de nyheter som vi valt att täcka. I viss mån har vi bjudit in till att det blir lite kaos i kommentarerna också, men det är något vi får jobba på.

Oavsett så är jag glad att du gör din röst hörd. Det är så vi blir bättre!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av superapan:

FZ har sämst moderering av trådar.

Varenda nyhetstråd på FZ är ett Sweclockers ”Övriga ämnen”. Jag orkar inte engagera mig i FZ när allt drunknar i politiska debatter, och tror att fler tänker så.

Wow, nu bidrog jag till eländet också.

Tycker FZ gör ett bra jobb.
Den "politiska urspårningen" som skrev i vissa nyheter och foruminlägg bottnar i det hela att nån kommer in och "gnäller" av den stora anledningen att den blir butthurt och inte klarar av att nån annan tycker annorlunda och måste sen spy galla.
Det spelar någon ngen roll från vilken sida det kommer ifrån, personen är en sk "nyttig idiot"
Tyvärr ett beteende som växt sig större.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar