Sista chansen att köpa Forza Motorsport 7 – imorgon är loppet kört

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

För då kan de fortsätta sälja licenserna istället för att sälja för en engångssumma 4ever.

Ja...eller nej, för då ett spel inte säljer lika bra efter 4 år så förnyar inte företaget som gjorde spelet sin "licens", och ingen vinner på det. Det är ju lika vansinnigt som att sälja ett spel till någon och sedan kräva att personen ska fortsätta köpa det på en årsbasis.

Blir det rätt bara för att det går? Ibland känns det som att civilisationer går mer bakåt ju mer vi utvecklar den. Människan hittar på argument och formuleringar för att rättfärdiga ett beteende som i grund och botten är: "jag gör det, för att jag kan", precis som den primitiva människan antagligen resonerat sedan tidens gryning.

Unghas träklubba är större än din, såattee, då är det rätt att Unghas klubbar dig i huvudet och tar det du har. Och ingen med mindre träklubba kan argumentera, för att Unghas klubba ÄR ju faktiskt större, och ifall man inte kan resonera förbi det så är det ju helt ok ändå.

Som spelutvecklare skulle jag bara säga: "Nä men vi säger såhär, sitt ni mer eran "licens, vi hittar på bilar istället". Som konsument skulle jag definitivt säga: "Nä men sitt där med erat tidsbegränsade skräp, jag köper ett annat spel istället". Det ska fan kapitaliseras i allt och jag är så innerligt trött på det.

PS. Jag skrev det här inlägget gratis.

12
Skriv svar