Snabbkollen – Spelar uppkopplingskrav någon roll?

Medlem

För mig personligen? Nej, jag spelar bara hemma och skulle nätet gå ner så skulle jag hotspotta med mobilen, men jag förstår folk med dålig uppkoppling och folk som reser mycket.

Inaktiv

Tyckte inte heller att det spelade någon roll. Fan, alla har väl internet nuförtiden..

Tills jag satt där i en ny lägenhet och upptäckte att det inte var kopplat på stadsnätet. Jag hade bara sett uttagen när jag tittade på lägenheten och antagit det fanns fiber. Hyresvärden var gammal och tyckte inte riktigt internet var nödvändigt alls för att leva och förklarade sen att han tyckte det var för dyrt för att koppla på, så det var bara förberett.

Blev ett par extremt tråkiga månader innan jag kunde hitta nytt boende.
Extremfall kanske, men jag måste nog rösta att always online krav i singleplayer är idiotiskt.

Medlem

Beror på. För PC? Nej, inte för mig i alla fall. Om jag hade suttit utan en internet uppkoppling så hade jag sannolikt inte haft någon lust att spela något på datorn oavsett. Det mesta jag intresserar mig av är Online, eller så tycker jag ofta om att alt-tabba för att snacka lite på Discord eller dela mig mig av några roliga moment på Discord servern. Det är ytterst sällan jag är bekväm med att bara sitta och spela ett Single Player nuförtiden.

Men om jag nu hade blivit av med min uppkoppling så hade det blivit min Nintendo Switch eller 3DS som fått ta över. Det var så det blev när jag blev utan dator ett tag (hade iof uppkoppling men använde mig inte av det), körde genom Breath of the Wild och hade skitroligt - men det är där jag känner det passar för mig att spela Single Player ifred. Så...ja, det beror på.

Hade jag blivit utan internet uppkoppling permanent hade jag väl tagit upp en ny hobby helt och hållet. Kokain eller något.

Inaktiv

För egen del så kunde jag inte bry mig mindre då jag spelar bara hemma.
Bredbandet är väldigt stabilt och minns inte när det låg nere.

Men är man i den berömda semesterstugan så kanske det spelar roll.

Medlem

Jag trodde att detta handlade om hastighet. Så jag röstade ja för jag vill kunna spela normalt med alla online.

Moderator | Testpilot

Som många andra kommenterat är det inte något som är ett problem för mig personligen i vardagen. Internet fungerar 99.99999% av tiden och dör det har jag annat som bör och kan göras än att spela. Dock känns det onödigt. Är det ett singleplayer-spel så tycker jag inte att man ska behöva vara uppkopplad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar