Legendariska Grand Cathay breder ut sig i Total War: Warhammer 3

Robot
Legendariska Grand Cathay breder ut sig i Total War: Warhammer 3

Äntligen en närmare titt på Warhammer-riket.

#total-war-warhammer-3


Medlem

Jag ser fram emot att krossa Cathay.


signatur

I drank what?

Medlem

Ah yes, Cathay
Undrar hur många som ens ville ha dom?
Finns knappt nå lore alls skrivet, det är basically Fantasy Kina rakt av
Rätt boring


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ah yes, Cathay
Undrar hur många som ens ville ha dom?
Finns knappt nå lore alls skrivet, det är basically Fantasy Kina rakt av
Rätt boring

Rätt många om man ska tro på folk på internet. Sen jobbar ju CA tillsammans med GW med just cathay av den anledningen till att de inte riktigt fanns någon lore innan.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ah yes, Cathay
Undrar hur många som ens ville ha dom?
Finns knappt nå lore alls skrivet, det är basically Fantasy Kina rakt av
Rätt boring

Personligen önskar jag det fanns något sätt man kunde spela WH3 utan dem.


signatur

I drank what?

Medlem

Coolt at see en helt ny land/värld blir byggt på ground av spelet och blir sitt lore.

Trailern ser cool ut som satan!

Medlem

Såg maffigt ut!

Drakar, blixtar och feta monster blir aldrig gammalt.

Medlem

Extremt ohypad för det här spelet, där fantasy kina står för lejonparten.

Medlem

Ser fram emot en uppdaterad grafikmotor jämfört med den nuvarande i Total Warhammer 2. Det är rätt stor skillnad på framerate samt ljussättning i Warhammer-spelen kontra Three Kingdoms och Troy. Av trailern att döma verkar de ha tagit mer från Three Kingdoms när det kommer till detta vilket är positivt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av Godofcheese:

Ah yes, Cathay
Undrar hur många som ens ville ha dom?
Finns knappt nå lore alls skrivet, det är basically Fantasy Kina rakt av
Rätt boring

Du menar till skillnad från de andra mänskliga faktonerna Britannia eller Empire som är så oerhört nytänkande och skilda från sina historiska motsvarigheter?

Frilansare

F-ing jävla supertrailer! Som en artilleri-älskare blev det här riktigt bra. Ser fram emot slutet på trilogin!

FM-guru
F.d. Sisyr

Bara jag som tyckte röstskådisen var nästan pinsamt usel?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

F-ing jävla supertrailer! Som en artilleri-älskare blev det här riktigt bra. Ser fram emot slutet på trilogin!

Kan inte annat än hålla med! Spelar vampire coast nu med lite för mycket mortars och kanoner.

Medlem
Skrivet av Ziborn:

Kan inte annat än hålla med! Spelar vampire coast nu med lite för mycket mortars och kanoner.

man kan inte ha för många!

Medlem

Det är verkligen imponerade att efter Warhammers cirka FYRTIO år av krigspel, rollspel, böcker, serietidningar osv så är det ett datorspel som får dem att beskriva området. Säger en hel del om TW Ws inflytande och framgångar.

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Du menar till skillnad från de andra mänskliga faktonerna Britannia eller Empire som är så oerhört nytänkande och skilda från sina historiska motsvarigheter?

Eller så ogillar man helt enkelt bara Kina.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Eller så ogillar man helt enkelt bara Kina.

Det är ett fantasyspel...

Medlem

Ser helt fantastiskt ut!

Skrivet av Thane:

Det är ett fantasyspel...

Och därför måste folk gilla det Kina inspirerade faktionen?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är ett fantasyspel...

Vad har det med saken att göra? Om en person ogillar Kina och/eller kinesisk mytologi/enheter, så gör väl personen det? Vad är problemet?


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Eller så ogillar man helt enkelt bara Kina.

Det var inte vad varken han eller jag skrev någon om, så de är en spekulation från din sida.

Personen kanske har ett supergenomtänkt argument om varför denne tycker Cathay är tråkig. Men vad han skrev var inte ett sådant. Personen konstaterade att det finns lite lore, och att det är en ripoff, vilket är "boring".

I princip hela Warhammer fantasy är ett stort ripoff av verkligheten. Jag bara konstaterade att Cathay inte är mer ripoff än de två andra mänskliga faktonerna (seriens mest spelade faktion bla). Det är ett faktum. En sanning. Odiskutabelt.

Skrivet av SamuelSvensson:

Det var inte vad varken han eller jag skrev någon om, så de är en spekulation från din sida.

Personen kanske har ett supergenomtänkt argument om varför denne tycker Cathay är tråkig. Men vad han skrev var inte ett sådant. Personen konstaterade att det finns lite lore, och att det är en ripoff, vilket är "boring".

I princip hela Warhammer fantasy är ett stort ripoff av verkligheten. Jag bara konstaterade att Cathay inte är mer ripoff än de två andra mänskliga faktonerna (seriens mest spelade faktion bla). Det är ett faktum. En sanning. Odiskutabelt.

Men varför konstaterade du att Cathay inte är mer ripoff än de andra två mänskliga faktorerna från första början?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Och därför måste folk gilla det Kina inspirerade faktionen?

Skrivet av Mirage:

Vad har det med saken att göra? Om en person ogillar Kina och/eller kinesisk mytologi/enheter, så gör väl personen det? Vad är problemet?

Nej man måste såklart inte gilla det. Men man kan väl ändå sära på Kina 2021 och ett Warhammer spel med en fraktion inspirerat av kinesisk historia/mytologi?

Skrivet av Thane:

Nej man måste såklart inte gilla det. Men man kan väl ändå sära på Kina 2021 och ett Warhammer spel med en fraktion inspirerat av kinesisk historia/mytologi?

Ingen som har jämfört dom med Kina 2021


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ingen som har jämfört dom med Kina 2021

”Eller så ogillar man helt enkelt bara Kina.”

Det tolkar jag som att man ogillar kina rent generellt.

Medlem
Skrivet av Thane:

Nej man måste såklart inte gilla det. Men man kan väl ändå sära på Kina 2021 och ett Warhammer spel med en fraktion inspirerat av kinesisk historia/mytologi?

Ja. Det är precis det jag säger. Oavsett anledning, så har man rätten att ogilla det. jag har aldrig gillat vare sig kinesisk mytologi ELLER diktaturen som styr Kina. Så enkelt, jag ogillar faktionen Cathay, den har inget som helst intresse för mig.

Samma med Kislev, faktiskt. Chaos är lite mer intressant.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar